Windows Mobile Apps
Beste mensen,
Ik zie wel een topic over de iPhone, maar ik heb de concurrent gekocht, omdat ik op elke PC/laptop met Windows werk.
Ik heb nu dus een HTC HD2, maar mijn vraag is of er ook apps, gerelateerd aan fietsen, zijn voor zulk soort telefoons? Ik bedoel zoiets als een speciaal GPS programmaatje etc.
Ik zie wel een topic over de iPhone, maar ik heb de concurrent gekocht, omdat ik op elke PC/laptop met Windows werk.
Ik heb nu dus een HTC HD2, maar mijn vraag is of er ook apps, gerelateerd aan fietsen, zijn voor zulk soort telefoons? Ik bedoel zoiets als een speciaal GPS programmaatje etc.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
- Forum-lid
Op mijn HTC gebruikte ik de app SportPal om mijn routes via GPS te loggen. de app heeft verder weinig fietsfuncties, maar daar gebruikte ik de reguliere fietscomputer voor.
heb nu een iPhone 2G, helaas zonder GPS
heb nu een iPhone 2G, helaas zonder GPS
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Ik gebruik een Samsung telefoon met daarop Sportypal.com (denk dat Watik jebrom dat ook bedoeld).
Doet het op zich prima: geeft snelheid, gemiddelde, hoogte, calorien en dergelijke aan. Daarna kun je uploaden. Laat ook grafieken zien en (na afsluiten rit) de kaart met google maps. Mis alleen de mogelijkheid om een cadans of hartslagmeter te koppelen.
Op internet zie je nog je gereden weg, waar je het snelst hebt gereden en dergelijke. Alle data is met GPX weer te downloaden.
Doet het op zich prima: geeft snelheid, gemiddelde, hoogte, calorien en dergelijke aan. Daarna kun je uploaden. Laat ook grafieken zien en (na afsluiten rit) de kaart met google maps. Mis alleen de mogelijkheid om een cadans of hartslagmeter te koppelen.
Op internet zie je nog je gereden weg, waar je het snelst hebt gereden en dergelijke. Alle data is met GPX weer te downloaden.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- geertjan5
- Forum-lid
Download nu ook de sporty pal. Wel voor de HTC Hero. De HD2 heeft een windows market waar nog niet heel veel in staat. Op de Hero is veel meer in de android market te vinden.
Wat ik zelf nog wel eens gebruik is High Intensity Interval Training. Zoals de naam het al zegt kan je er een interval training mee doen. Opzich niks bijzonders maar wel handig!
Daarnaast heb ik nog:
-CardioTrainer(nog nooit echt gebruikt)
- TrailCoder (ook nooit echt gebruikt)
- Velocomputer
- Wheeler
Misschien ook iets voor jullie?
Wat ik zelf nog wel eens gebruik is High Intensity Interval Training. Zoals de naam het al zegt kan je er een interval training mee doen. Opzich niks bijzonders maar wel handig!
Daarnaast heb ik nog:
-CardioTrainer(nog nooit echt gebruikt)
- TrailCoder (ook nooit echt gebruikt)
- Velocomputer
- Wheeler
Misschien ook iets voor jullie?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- geertjan5
- Forum-lid
navigatie? of een fietscomputer?
Navigatie:
Google maps (op HTC heb je gewoon een kaart)
Fietscomputer
Velocomputer (HTC)
maar misschien is het handiger als je zegt welke telefoon je zelf hebt?:P
Navigatie:
Google maps (op HTC heb je gewoon een kaart)
Fietscomputer
Velocomputer (HTC)
maar misschien is het handiger als je zegt welke telefoon je zelf hebt?:P
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
[quote="danny1407"]Eeehm......navigatie bedoelde ik inderdaad, sorry!
Thuis een route uitstippelen en/of oploaden naar je mob lijkt me wel wat.[/quote]
Dat doe ik met RunGPS. Werkt behoorlijk maar niet perfect als je niet op het scherm kunt kijken. Komt o.a. doordat er geen kaarten in het systeem zitten en de richting dus wordt aangegeven op basis van hoe de lijn loopt en niet of er bijv. een afslag is. Als de weg in een bocht loopt krijg je dus soms ook een aanwijzing en bij rotondes is het ook altijd even opletten.
Thuis een route uitstippelen en/of oploaden naar je mob lijkt me wel wat.[/quote]
Dat doe ik met RunGPS. Werkt behoorlijk maar niet perfect als je niet op het scherm kunt kijken. Komt o.a. doordat er geen kaarten in het systeem zitten en de richting dus wordt aangegeven op basis van hoe de lijn loopt en niet of er bijv. een afslag is. Als de weg in een bocht loopt krijg je dus soms ook een aanwijzing en bij rotondes is het ook altijd even opletten.