Advies nodig!!
Ik ben een vrouw van 1.79 en weeg ongeveer 74 kg. Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets van ongeveer 1000 a 1200 euro en shinamo 105 of ultegra.
Nu hebben ze mij al geadviseerd om geen vrouwen model te nemen, maar een mannen fiets ivm met mijn lengte.
Of het nu een mannen fiets is of een vrouwen fiets maakt mij niet zoveel uit. Kleur wel.. het liefst wil ik een witte fiets. Er mag nog wel een andere kleur in zitten, maar geen rood!
Nou nogal wat eisen, maar ben ook op zoek welk merk goed is.
Wat nog wel even handig is om te vermelden. Ik doe fietsen erbij. 1x in de week of om de week. Ben nog wel van plan om de bergen in Frankrijk in de te gaan.
Ik neig nu naar een cube of trek.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze!
Alvast bedankt!
Nu hebben ze mij al geadviseerd om geen vrouwen model te nemen, maar een mannen fiets ivm met mijn lengte.
Of het nu een mannen fiets is of een vrouwen fiets maakt mij niet zoveel uit. Kleur wel.. het liefst wil ik een witte fiets. Er mag nog wel een andere kleur in zitten, maar geen rood!
Wat nog wel even handig is om te vermelden. Ik doe fietsen erbij. 1x in de week of om de week. Ben nog wel van plan om de bergen in Frankrijk in de te gaan.
Alvast bedankt!
witte racer
Ik denk dat het wel zal uitmaken of het een heren -of een damesfiets is. Persoonlijk zou ik toch eerder naar de goede maat als naar de kleur kijken. Straks heb je een fiets van 1100 in het wit die gewoon k*t zit
Ik denk dat het wel zal uitmaken of het een heren -of een damesfiets is. Persoonlijk zou ik toch eerder naar de goede maat als naar de kleur kijken. Straks heb je een fiets van 1100 in het wit die gewoon k*t zit
Ja vertel is een vrouwenfiets toch beter voor mij?
De verkoper vertelde mij vandaag, dat bij een vrouwenfiets het stuur te dichtbij zou zijn ivm met de lengte van mijn armen. En dat ook alle vrouwen wedstrijdrijders op een mannenfiets rijden?!
Hij zei ook dat mijn maat 56 is.
De verkoper vertelde mij vandaag, dat bij een vrouwenfiets het stuur te dichtbij zou zijn ivm met de lengte van mijn armen. En dat ook alle vrouwen wedstrijdrijders op een mannenfiets rijden?!
-
- Forum-lid HC
Galli schreef:Ja vertel is een vrouwenfiets toch beter voor mij?
Vrouwenfiets is onzin in mijn ogen, laat je goed opmeten en adviseren door een FM met verstand van zaken!
Zorg dat je op een goed passende fiets komt te zitten met de juiste geometrie, en of dat een mannen of een vrouwenframe zal een worst zijn!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Hangt van meerdere factoren af; lengte armen, benen, houding.
Ik denk dat je er alleen achter kan komen door je goed op te laten meten en daarna veel fietsen te gaan passen.
IK weet niet of een vrouwenfiets beter zou zijn of niet. Zijn genoeg voorbeelden op het forum van dames die op een herenfiets zitten (nauwelijks andersom )
Hoe weet ie dat je maat 56 hebt? Schatting of meting
Ik denk dat je er alleen achter kan komen door je goed op te laten meten en daarna veel fietsen te gaan passen.
IK weet niet of een vrouwenfiets beter zou zijn of niet. Zijn genoeg voorbeelden op het forum van dames die op een herenfiets zitten (nauwelijks andersom )
Hoe weet ie dat je maat 56 hebt? Schatting of meting
Galli schreef:Ik ben een vrouw van 1.79 en weeg ongeveer 74 kg. Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets van ongeveer 1000 a 1200 euro en shinamo 105 of ultegra.
Alvast bedankt!
Allereerst, heel stoer dat er weer een dame bijkomt op de fiets. Dat is een goede zaak!
Mijn schoonzusje heeft een zwarte Bianchi Via Nirone met 105. Een herenmodel en ze zit er goed op.
Ik adviseer je om je niet teveel tefocussen op aanbiedingen maar om je goed af te laten meten door een vakkundige fietsenmaker. Wij noemen zo iemand een FM op het forum maar dan hebben we het niet over een zaak waar ze naast gezinsfietsen ook racefietsen in een hoekje hebben staan. Dan hebben we het over een wielerspeciaalzaak.
Ik ken veel mensen in het Rotterdamse die net zoals ik de moeite nemen van een ritje naar Pliegersport in Meerkerk (nabij Gorkum).
Wat betreft de modellen kun je al wat huiswerk doen door op de site van Math Salden te gaan kijken want die webshop geeft veel overzicht± http://www.salden.nl
Verder kijk je naar shimano 105 zo lees ik. Goede groep! Maar als je een mooi exemplaar met campagnolo ziet, weet dan dat ook hele goede groepen zijn waar je geen spijt van krijgt.
Tip, de Giant Defy Replica Team Rabobank is wit en zwart verkrijgbaar. Een goede stoere en betaalbare bike
Veel succes met je keuze!
Camerig is prachtig!
Ik heb zelf twee jaar geleden een Bulls gekocht voor €999,-
Mischien ook een optie.
http://www.bulls.de/nl/collectie/road/d ... con-1.html
Mischien ook een optie.
http://www.bulls.de/nl/collectie/road/d ... con-1.html
Altijd leuk, een hoop meningen, ben laatst ook driftig op zoek gegaan naar een mooie fiets. Heb de Bulls Desert Falcon 2 in overweging genomen (voornamelijk vanwege de prijs), maar daar moet je toch weer aan de gang met de wielen (te slap), dus die viel af. Was niet specifiek op zoek naar een witte fiets, maar wel een "rustige". Niet dat schreuwerige en een combi van allerlei kleuren.
Uiteindelijk heb ik een tweedehands Cube Agree gekocht, naar de FM gebracht voor een beurtje, hele goede aankoop. Maarrr, als ik een nieuwe had gekocht was ik gegaan voor de Stevens Aspin, de witte! Een hele mooie fiets, goed afgemonteerd en prima on de nodige kilometers op te gaan maken. Die verkopen ze in Lekkerkerk bij Van der Velden Wielersport, leuk klein zaakje dat kennis en ervaring ademt! In Voorburg kan je terecht bij Van Herwerden, was ik iets minder enthousiast over, maar dat kan aan de verkoper gelegen hebben.
De Stevens Aspin kost 1399 EUR, maar een korting van ca 10 % zou je wel moeten kunnen krijgen, is het niet in cash mag je nog wel eens wat spulletjes shoppen. Ook wel handig, want een helm, bidons en nog zo wat van die dingen moet je toch ook hebben!
Succes!!
Uiteindelijk heb ik een tweedehands Cube Agree gekocht, naar de FM gebracht voor een beurtje, hele goede aankoop. Maarrr, als ik een nieuwe had gekocht was ik gegaan voor de Stevens Aspin, de witte! Een hele mooie fiets, goed afgemonteerd en prima on de nodige kilometers op te gaan maken. Die verkopen ze in Lekkerkerk bij Van der Velden Wielersport, leuk klein zaakje dat kennis en ervaring ademt! In Voorburg kan je terecht bij Van Herwerden, was ik iets minder enthousiast over, maar dat kan aan de verkoper gelegen hebben.
De Stevens Aspin kost 1399 EUR, maar een korting van ca 10 % zou je wel moeten kunnen krijgen, is het niet in cash mag je nog wel eens wat spulletjes shoppen. Ook wel handig, want een helm, bidons en nog zo wat van die dingen moet je toch ook hebben!
Succes!!