8 jaar geleden
Hallo mede fietsers,
Een jaar of 8 geleden heb ik voor het laatst een racefiets gekocht (alu / DuraAce), maar ben nu opzoek naar een nieuwe fiets.
Zit zelf te denken aan een full carbon met ultegra of SRAM RED groep. Maar heb me sinds de aanschaf van 8 jaar geleden me niet echt meer bezig gehouden met de nieuwe ontwikkelingen.
Ben zelf woonachtig in Noord Holland, en ben opzoek naar een goede FM die me goed kan helpen. Wat zijn de betere FM in Noord Holland?
Wie heeft de laatste tijd nog leuke aanbiedingen gezien?
Voor de rest nog adviesen welke frame merken goed en minder goed zijn?
Graag lees ik jullie reacties
Gr
Kiter
Een jaar of 8 geleden heb ik voor het laatst een racefiets gekocht (alu / DuraAce), maar ben nu opzoek naar een nieuwe fiets.
Zit zelf te denken aan een full carbon met ultegra of SRAM RED groep. Maar heb me sinds de aanschaf van 8 jaar geleden me niet echt meer bezig gehouden met de nieuwe ontwikkelingen.
Ben zelf woonachtig in Noord Holland, en ben opzoek naar een goede FM die me goed kan helpen. Wat zijn de betere FM in Noord Holland?
Wie heeft de laatste tijd nog leuke aanbiedingen gezien?
Voor de rest nog adviesen welke frame merken goed en minder goed zijn?
Graag lees ik jullie reacties
Gr
Kiter
beetje verschil wel Red of Ultegra
Denk dan meer aan Red of Dura-Ace of Force/ultegra
Voor de rest zullen de koopjes jagers wel reageren ik ben meer iemand van naar de winkel gaan kijken wat bevalt en kopen
Kwa frames zal je weinig slechte frames vinden misschien de goedkope chinezen maar zelfs die zijn meestal nog erg goed
Denk dan meer aan Red of Dura-Ace of Force/ultegra
Voor de rest zullen de koopjes jagers wel reageren ik ben meer iemand van naar de winkel gaan kijken wat bevalt en kopen
Kwa frames zal je weinig slechte frames vinden misschien de goedkope chinezen maar zelfs die zijn meestal nog erg goed
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Zie de F.A.Q. (Veel gestelde vragen)
Kort door de bocht: er zijn geen minder goede frames. Alleen dure, minder dure.
Je budget is ook wel van belang voor een goed advies. Verder: vooral kijken naar wat je mooi vindt. Met het budget dat je vermoedelijk voor ogen hebt (Red/Ultegra/Dura-Ace) kom je al helemaal geen slechte fietsen meer tegen.
Kort door de bocht: er zijn geen minder goede frames. Alleen dure, minder dure.
Je budget is ook wel van belang voor een goed advies. Verder: vooral kijken naar wat je mooi vindt. Met het budget dat je vermoedelijk voor ogen hebt (Red/Ultegra/Dura-Ace) kom je al helemaal geen slechte fietsen meer tegen.
Budget ligt rond de 2000 euro.
Of een fiets er leuk uit ziet, is voor mij van minder belang. Belijkrijker is dat hij goed fiets en aansluit bij mijn lichaam
Dacht dat de Ultegra tussen de Red en Force in zat??
Op zich helemaal mee eens om in een fm te kijken en daar aan te schaffen. Zeker een fm in de buurt, zodat als je vragen of problemen hebt, je hier op terug kunt vallen.
Maar ja, we blijven hollanders, dus de prijs telt ook mee
Daarnaast zou je natuurlijk ook een goede aanbieding kunnen vinden bij een goede fm!
PS zal laatst een fondries tf3 en vond die er wel leuk uit zien
Of een fiets er leuk uit ziet, is voor mij van minder belang. Belijkrijker is dat hij goed fiets en aansluit bij mijn lichaam
Dacht dat de Ultegra tussen de Red en Force in zat??
Op zich helemaal mee eens om in een fm te kijken en daar aan te schaffen. Zeker een fm in de buurt, zodat als je vragen of problemen hebt, je hier op terug kunt vallen.
Maar ja, we blijven hollanders, dus de prijs telt ook mee
Daarnaast zou je natuurlijk ook een goede aanbieding kunnen vinden bij een goede fm!
PS zal laatst een fondries tf3 en vond die er wel leuk uit zien
-
- Forum-lid
Voor een goeie FM moet je bij Vos in Zwanenburg zijn...
Mooi spul en kundig personeel
Mooi spul en kundig personeel
Als je wint heb je vrienden
-
- Forum-lid
Vos goeie FM? Vraag ik me af... Goeie dozenschuiver, zeker als je nier exact weet wat je wilt hebben.
Zou zelf eens de reis naar Duisland wagen, en eens bij rose gaan kijken. Zeker prijs/kwaliteit altijd goed.
succes
Zou zelf eens de reis naar Duisland wagen, en eens bij rose gaan kijken. Zeker prijs/kwaliteit altijd goed.
succes
-
- Forum-lid
Ik heb mijn fiets bij Johan Imming vandaan. Die zit in Egmond-binnen. Een kleine winkel maar hij heeft wel verstand van zaken.
Je zou ook is kunnen kijken bij Kroone-Liefting in Limmen of Dasia Sport in Haarlem.
Je zou ook is kunnen kijken bij Kroone-Liefting in Limmen of Dasia Sport in Haarlem.
Fiets: Een Imming in Ruiterdakkapellen uitvoering...
-
- Forum-lid HC
Zoek inderdaad een goede fm (en inderdaad eerder nog Rose als Vos, wat Vos en Kundig.... helaas geen match).
Voor jouw budget zou ik voor een goed frame en bijv. Force gaan kijken. Ultergra kan hier niet aan tippen.
Voor jouw budget zou ik voor een goed frame en bijv. Force gaan kijken. Ultergra kan hier niet aan tippen.
- ridefreeordie
- Forum-lid
Piet de Wit in Wormer, ook een goede. En als je van Stevens houdt kun je bij Presto kijken.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Presto in Koog heb ik wel goede verhalen van gehoord.