Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bijzonder frame

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 13 mar 2010 21:55

Bijzonder frame.

[img=http://home.earthlink.net/~graphicad/L1032597.jpg]

Ik trof het op e-bay. Lijkt me heel slap en gewichtsbesparing heeft het nauwelijks schat ik.

E-BAY
Leef! Fiets!

gijswierda
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 okt 2009 20:50

gijswierda 13 mar 2010 22:31

Hij ziet er inderdaad niet uit, helemaal dat uitsteeksel van de voorderailleur !

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 13 mar 2010 22:57

wtf :p
Cannondale Caad 10

hond
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 13 mar 2010 23:06

Gewichtbeparing? Het frame weegt zelfs zo'n 2,5 kg...
En de constructie is gewoon fout, dus volkomen nutteloos.

nickst
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:18

nickst 13 mar 2010 23:16

ik vind het op zich helemaal niet verkeerd eigenlijk.
het is een keer wat anders.
maar dan is de vraag.. waarom zit die rare plek daar op de buis. (achter het voorwiel)
ik hoop toch niet dat dat voor het classic schakelsysteem is.

en het liefste zou ik m dan nog wel eens in het afgebouwde stadium willen zien.

laat ik het zo zeggen... het is een keer wat anders.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 13 mar 2010 23:28

nickst schreef:en het liefste zou ik m dan nog wel eens in het afgebouwde stadium willen zien


[img=http://home.earthlink.net/~graphicad/aec9.jpeg]

[img=http://home.earthlink.net/~graphicad/18 ... Image.jpeg]
Leef! Fiets!

nickst
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:18

nickst 13 mar 2010 23:41

had verwacht dat deze iets wat moderner was.
maar wanneer ik een klassieker zou willen hebben zou dit zelfs misschien wel een optie zijn.
lekker anders, en dan met het nieuwste materiaal afmonteren.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 14 mar 2010 01:36

Er waren in die tijd wel meerdere constructies welke door de UCI toen werden goedgekeurd of vrij waren.
Merken als C40 en Kestrel, later Trek waren ook veelvuldig aan het experimenteren zonde zitbuis (Trek maakte er een vlieger van!). Later deed Pinarello een speciaal tijdritframe maken voor Indurain, Ullrich en Riss (die hem later na 2x met pech te hebben gestaan weggooide!

[img=http://www.cyclesbouvy.com/galerie/pina_chrono1.jpg][img=http://www.cyclesbouvy.com/galerie/pina_chrono2.jpg]
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 14 mar 2010 08:42

MiketheBike schreef:Er waren in die tijd wel meerdere constructies welke door de UCI toen werden goedgekeurd of vrij waren.
Merken als C40 en Kestrel, later Trek waren ook veelvuldig aan het experimenteren zonde zitbuis (Trek maakte er een vlieger van!). Later deed Pinarello een speciaal tijdritframe maken voor Indurain, Ullrich en Riss (die hem later na 2x met pech te hebben gestaan weggooide!

[img=http://www.cyclesbouvy.com/galerie/pina_chrono1.jpg][img=http://www.cyclesbouvy.com/galerie/pina_chrono2.jpg]


Ah, the return of the Sword...
oude tijden herleven.

ik vond het altijd wel grappig om te zien waar Indurain c.s. elke keer weer mee aan kwamen zetten.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie