Ik zoek wielset tot max 700 euro
Kwaliteit, licht en aero als kenmerken.
Ik zelf denk aan de Campa Eusus of Chamal, wie heeft ervaring met deze wielen en / of heeft goede alternatieven.
Ik hou van strak uiterlijk en niet al te veel spaken 18-24 stuks
Ik zelf denk aan de Campa Eusus of Chamal, wie heeft ervaring met deze wielen en / of heeft goede alternatieven.
Ik hou van strak uiterlijk en niet al te veel spaken 18-24 stuks
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.
-
- Forum-lid HC
Ik lift even mee op dit topic. Dit jaar gaat toch echt de eerste racefiets er komen na 12 jaar mtb de fiets ben ik redelijk uit onderdelen ook. Nu de wielen nog.
Voor meteen bij de fiets denk ik de shimano dura ace voor draad 24mm mooie prijs en goede recenties.
Ook liefst meteen een set hoge wielen, maar welke?? Ik wil geen mavic. prijs ook zo rond dit bedrag mag wat hoger.
Mag ook handgespaakt met een 240, pro3 of da naaf.
Ik ben 80kg en op de MTB heb ik alu nippels. Ik denk dat het voor mijn op de racefiets niet handig is, wat denken jullie??
Bij de fiest de ik op het hoog heb kan ik eventueel kiezen uit reynolds attact carbon voor draad. Is dat wat?? wel redelijk licht voorwiel 600 gram
Persoonlijk denk ik maar dat weten er hier vast genoeg dat 40mm velgen wel een beetje de max zijn in de bergen. Op de MTB soms ook al moeite om hem bij harde wind recht te houden en ik ben redelijk sterk, maar natuur is altijd sterker.
Voor meteen bij de fiets denk ik de shimano dura ace voor draad 24mm mooie prijs en goede recenties.
Ook liefst meteen een set hoge wielen, maar welke?? Ik wil geen mavic. prijs ook zo rond dit bedrag mag wat hoger.
Mag ook handgespaakt met een 240, pro3 of da naaf.
Ik ben 80kg en op de MTB heb ik alu nippels. Ik denk dat het voor mijn op de racefiets niet handig is, wat denken jullie??
Bij de fiest de ik op het hoog heb kan ik eventueel kiezen uit reynolds attact carbon voor draad. Is dat wat?? wel redelijk licht voorwiel 600 gram
Persoonlijk denk ik maar dat weten er hier vast genoeg dat 40mm velgen wel een beetje de max zijn in de bergen. Op de MTB soms ook al moeite om hem bij harde wind recht te houden en ik ben redelijk sterk, maar natuur is altijd sterker.
klimgeit schreef:Kwaliteit, licht en aero als kenmerken.
Zoran biedt naar mijn mening een van de beste sub-700-euro wielen aan, die beschikken over al die drie eigenschappen:
Niobium rims
rear 28 holes(XR 300)
front 24 holes (XR 200) (=> 270/300mm ook mogelijk)
Rear hub M-5 (ceramic bearings)
Front hub Alchemy 24 holes(ceramic bearings)
CX RAY spokes
prolock nipples
644 Euro
Rear wheel; 810 grams
Front wheel; 590 grams
Total; 1400 grams
-
- Forum-lid
Bij mijn FM gisteren Gipiemme Carbon Aero velgen gezien. € 600,- voor twee velgen.
Lijkt me binnen je budget te vallen.
Marc
Lijkt me binnen je budget te vallen.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Licht, sterk, duurzaam, probleemloos en max 700€. Dan kom je automatisch bij Shamal, Eurus en Racing 1 uit.
Geen enkel van deze 3 wielsets zal je ontgoochelen.
Geen enkel van deze 3 wielsets zal je ontgoochelen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Campa Eurus!!!
En dat zegt een verder Shima Dura Ace 7800 rider
Nee echt. Strak, mooi spaakpatroon G3 imho.Bullet proof.
Contis 4000 gaan er makkelijk op.
Wat wil je meer?. Ik heb trouwens Eurus 2007 (Zwart).
Girlinred kocht gisteren haar Eurus 2010. Wellicht dat ze wat feedback kan geven na haar eerste rit met die Campa Eurus 2010.
Mvg, Zorro
Girlinred kocht gisteren haar Eurus 2010. Wellicht dat ze wat feedback kan geven na haar eerste rit met die Campa Eurus 2010.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
ZorroI schreef:Campa Eurus!!!
Mvg, Zorro
De man hier in huis (Zorro: nee die met die haren en lange oren is geen man meer ) is ook een groot shimano fan en stond te kwijlen bij de eurussen, hehe.
Maar dat eurussen een uitstekende reputatie hebben hoef ik je niet te vertellen. Ze zijn licht, superstijf, bombproof en geweldig om te zien, als bijkomend voordeel ook nog eens licht.
Gisteren het eerste ritje ermee gemaakt, helaas was ik eerst 's middags eens flink uit elkaar getrokken, dus fysiek kon ik enkel peddelen en de wielen niet testen. Maar zelfs met dat uurtje rustig toeren, voelden ze erg goed aan. Gewoon super strakke wielen. Morgen hebben ze hun echte doop, mocht me dan nog wat opvallen, post ik het wel even
En de Scott is nu echt leuk om naar te kijken
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid HC
Maarre campa Eurus is toch geen aero velg, net als de racing1/0.