RED BULL PRO-SL 3000 VS Stevens Aspin
Hallo fietsliefhebbers!
De titel zegt het al natuurlijk. Ik twijfel dus tussen de RED BULL PRO-SL 3000 (2010) En de stevens (Aspin 2010). De fietsen lijken enorm op elkaar qua afmontage en onderdelen, vandaar dit topic.
Eerst even wat feiten, mijn doel is om er lekker veel kilometers op te maken en er misschien wedstrijden mee gaan rijden. Verder ben 1.98 85 kilo en heb een binnenbeenlengte van 96.5.
Ik ga eerst even de verschillen opsommen.
STEVENS ASPIN
http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=186
- Kosten: 1300 euro (Normaliter is hij 1399, ik krijg korting omdat de zaak die deze fiets verkoopt de sponsor van mijn wielervereniging is).
- Frame: 6061TB Superlite
- Gewicht: 8.3 kg
- Voorvork: Carbon M-Blade 3, 1 1/8" alu schacht voorvork
- Hij is er in maat 64
Voordelen:
- Hij is behoorlijk goedkoop voor wat je krijgt (ook zonder korting).
- Ik kan hem in mijn woonplaats (Groningen) kopen, altijd handig bij eventuele problemen.
Nadelen:
- Ik vind hem iets minder mooi dan de Red Bull.
- Hij is een klein beetje zwaarder
RED BULL PRO-SL 3000
http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... ail2=28714
- Kosten: 1.489+50= 1539 (+50 Ik wil namelijk triple hebben voor in de bergen)
- Frame: WCW 7005 T6 Aluminium, triple-butted
- Gewicht: 7.5 kg
- Voorvork: SL Modulus Concept Fullcarbon
- Hij is er in maat 63 of 66 (66 is te groot dus ik ga voor de 63)
Voordelen:
- Ik vind hem dus iets mooier (ook belangrijk )
- Hij is iets lichter
Nadelen:
- Hij is een stuk duurder (240 euro)
- Hij is alleen bij rose versand in DL te krijgen (net over de grens bij Arnhem)
Beide fietsen zijn volledig Shimano Ultegra 6700 afgemonteerd.
Ze hebben allebei Easton EA70 wielen.
Ik heb al op de stevens aspin gezeten, maat 64 was perfect voor mij... er moest alleen wel een langere zadelpen in, niet eens tegen meer prijs trouwens
Gezien de Geometrie van de Red bull is het 63 frame niet te klein denk ik.
Even wat maten (in mm)
Lengte zadelkolom: Aspin 640, RB 630
Bovenstang horizontaal: Aspin 598, RB 590
Wielbasis: Aspin 1024, RB 1017
Aspin
[img=http://cyclesports.nl/content_images/Im ... _186_v.jpg]
Red Bull
[img=http://rose.nl/output/importbilder/arti ... 9478_1.jpg]
Om een lang verhaal kort te maken, vroeg ik me dus af of de Redbull die extra 240 euro waard is!?
Alvast bedankt!
De titel zegt het al natuurlijk. Ik twijfel dus tussen de RED BULL PRO-SL 3000 (2010) En de stevens (Aspin 2010). De fietsen lijken enorm op elkaar qua afmontage en onderdelen, vandaar dit topic.
Eerst even wat feiten, mijn doel is om er lekker veel kilometers op te maken en er misschien wedstrijden mee gaan rijden. Verder ben 1.98 85 kilo en heb een binnenbeenlengte van 96.5.
Ik ga eerst even de verschillen opsommen.
STEVENS ASPIN
http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=186
- Kosten: 1300 euro (Normaliter is hij 1399, ik krijg korting omdat de zaak die deze fiets verkoopt de sponsor van mijn wielervereniging is).
- Frame: 6061TB Superlite
- Gewicht: 8.3 kg
- Voorvork: Carbon M-Blade 3, 1 1/8" alu schacht voorvork
- Hij is er in maat 64
Voordelen:
- Hij is behoorlijk goedkoop voor wat je krijgt (ook zonder korting).
- Ik kan hem in mijn woonplaats (Groningen) kopen, altijd handig bij eventuele problemen.
Nadelen:
- Ik vind hem iets minder mooi dan de Red Bull.
- Hij is een klein beetje zwaarder
RED BULL PRO-SL 3000
http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... ail2=28714
- Kosten: 1.489+50= 1539 (+50 Ik wil namelijk triple hebben voor in de bergen)
- Frame: WCW 7005 T6 Aluminium, triple-butted
- Gewicht: 7.5 kg
- Voorvork: SL Modulus Concept Fullcarbon
- Hij is er in maat 63 of 66 (66 is te groot dus ik ga voor de 63)
Voordelen:
- Ik vind hem dus iets mooier (ook belangrijk )
- Hij is iets lichter
Nadelen:
- Hij is een stuk duurder (240 euro)
- Hij is alleen bij rose versand in DL te krijgen (net over de grens bij Arnhem)
Beide fietsen zijn volledig Shimano Ultegra 6700 afgemonteerd.
Ze hebben allebei Easton EA70 wielen.
Ik heb al op de stevens aspin gezeten, maat 64 was perfect voor mij... er moest alleen wel een langere zadelpen in, niet eens tegen meer prijs trouwens
Gezien de Geometrie van de Red bull is het 63 frame niet te klein denk ik.
Even wat maten (in mm)
Lengte zadelkolom: Aspin 640, RB 630
Bovenstang horizontaal: Aspin 598, RB 590
Wielbasis: Aspin 1024, RB 1017
Aspin
[img=http://cyclesports.nl/content_images/Im ... _186_v.jpg]
Red Bull
[img=http://rose.nl/output/importbilder/arti ... 9478_1.jpg]
Om een lang verhaal kort te maken, vroeg ik me dus af of de Redbull die extra 240 euro waard is!?
Alvast bedankt!
No country for slow men!
Beide fietsen vind ik erg mooi, maar ondanks dat de ie 240 euro duurder is zal ik voor de Red bull gaan ik heb gewoon een goed gevoel bij die fietsen en komen altijd erg goed uit de testen.
Zit nog wel even te denken wedstrijden rijden en dan met een triple aan komen zetten, dat kan echt niet hoor, dan word je bij voorbaat al niet serieus genomen........wel leuk als je iedereen er dan af rijd:-)))
Zit nog wel even te denken wedstrijden rijden en dan met een triple aan komen zetten, dat kan echt niet hoor, dan word je bij voorbaat al niet serieus genomen........wel leuk als je iedereen er dan af rijd:-)))
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48
Beide gewoon goede degelijke fietsen...
niets mis mee!
ik mis in beide gevallen wel de uitstraling.
Ik begrijp dat dat erg persoonlijk is!
niets mis mee!
ik mis in beide gevallen wel de uitstraling.
Ik begrijp dat dat erg persoonlijk is!
Als je wint heb je vrienden
kalkko schreef:Beide fietsen vind ik erg mooi, maar ondanks dat de ie 240 euro duurder is zal ik voor de Red bull gaan ik heb gewoon een goed gevoel bij die fietsen en komen altijd erg goed uit de testen.
Zit nog wel even te denken wedstrijden rijden en dan met een triple aan komen zetten, dat kan echt niet hoor, dan word je bij voorbaat al niet serieus genomen........wel leuk als je iedereen er dan af rijd:-)))
Dit snap ik niet helemaal!? met een 30 speed (52-39-30) heb je eigenlijk 30 verschillende verzetjes. Ik snap natuurlijk wel dat je de lichtste verzetjes helemaal niet nodig hebt in Nederland.
De compact versie (50-34) heeft misschien wel een betere rage voor het vlakke land maar maakt dit echt zoveel uit? Daarnaast is de compact versie iets lichter maar dit is echt te verwaarlozen...
Ik wil ik trouwens ook koersen in bv de Ardennen en in de nabije toekomst misschien wel de bergen in!
No country for slow men!
Zelf heb ik een Aspin 2006 triple en bevalt me zeer goed. Zelf denk ik dat je die 800 gram aan gewicht in je fiets absoluut zult merken, of dat de 240 euro verschil waard is? Wellicht kan je de Eastons ruilen voor lichtere wielen voor die 240 euro
Over dat verzet, is het niet zo dat je bij een triple veel meer (bijna) gelijke verzetten krijgt en dat je dat bij een compact een stuk minder hebt?
succes, zelf zou ik iig voor een Aspin gaan (waarschijnlijk tegenwoordig met een compact omdat het fraaier oogt
Over dat verzet, is het niet zo dat je bij een triple veel meer (bijna) gelijke verzetten krijgt en dat je dat bij een compact een stuk minder hebt?
succes, zelf zou ik iig voor een Aspin gaan (waarschijnlijk tegenwoordig met een compact omdat het fraaier oogt
Het verschil zit m in het frame. 6061 alu tegen 7005. 7005 is meestal lichter, en dat zie je ook terug in deze twee fietsen. Dan krijg je bij de stevens Easton circuit's (als ik het goed zie) en bij de red bull easton EA70. die laatste set is lichter, en nieuwer. De circuit's zijn overigens uitstekende wielen ook. Die 240 euro zit hem dus in wielen en frame. Die 800 gram zul je op het vlakke mss niet merken. Maar bergop toch zeker wel. Op een wielerbaan rijden trouwens wel meer trippeltjes rond btw. dat maakt toch niets uit.
Ik vroeg me al af of die 800 gram veel uit gaat maken... Maar of dat idd die extra 240 euro waard is!?
Voor de stevens hoef ik trouwens maar 1270 te betalen omdat ik me daar op heb laten meten voor 30 euro. Die krijg ik terug als ik daar de fiets koop.
Dus eigenlijk is het verschil 270 euro plus een ritje naar DL...
Voor de stevens hoef ik trouwens maar 1270 te betalen omdat ik me daar op heb laten meten voor 30 euro. Die krijg ik terug als ik daar de fiets koop.
Dus eigenlijk is het verschil 270 euro plus een ritje naar DL...
No country for slow men!
800g is geen kleinigheid voor een racefiets (hoeveel sneller je er mee bent is een 2e, maar soit). Je schrijft dat je de Red Bull mooier vindt, dat is vaak een belangrijk argument. Voor menigeen zou alleen dit de 250 extra al rechtvaardigen.
Nadelen zijn er natuurlijk ook, bijv. dat je hem niet bij de FM op de hoek kunt kopen (lastig als je probleempjes niet zelf kunt oplossen) en eigenlijk moet je de benzine kosten ook nog bij de Red Bull rekenen.
Nadelen zijn er natuurlijk ook, bijv. dat je hem niet bij de FM op de hoek kunt kopen (lastig als je probleempjes niet zelf kunt oplossen) en eigenlijk moet je de benzine kosten ook nog bij de Red Bull rekenen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 22 sep 2008 11:43
- Locatie: Enschede
Sjorsie schreef:kalkko schreef:Beide fietsen vind ik erg mooi, maar ondanks dat de ie 240 euro duurder is zal ik voor de Red bull gaan ik heb gewoon een goed gevoel bij die fietsen en komen altijd erg goed uit de testen.
Zit nog wel even te denken wedstrijden rijden en dan met een triple aan komen zetten, dat kan echt niet hoor, dan word je bij voorbaat al niet serieus genomen........wel leuk als je iedereen er dan af rijd:-)))
Dit snap ik niet helemaal!? met een 30 speed (52-39-30) heb je eigenlijk 30 verschillende verzetjes. Ik snap natuurlijk wel dat je de lichtste verzetjes helemaal niet nodig hebt in Nederland.
De compact versie (50-34) heeft misschien wel een betere rage voor het vlakke land maar maakt dit echt zoveel uit? Daarnaast is de compact versie iets lichter maar dit is echt te verwaarlozen...
Ik wil ik trouwens ook koersen in bv de Ardennen en in de nabije toekomst misschien wel de bergen in!
Het gaat er ook niet om of je die triple hier nodig hebt, maar wedstrijdrenners hebben doorgaans een dubbel. Triple = voor toerders . Maar met een triple kun je net zo goed koersen natuurlijk. Een compact kun je op het vlakke beter niet hebben. Overigens heeft de Aspin geen EA70 wielen, maar Vista SL. En de Red Bull heeft een wat betere afmontage ipv de Oxygen onderdelen op de Stevens, maar die zullen ook gewoon voldoen. Balhoofdbuis van de RB is ook 2 cm korter. Als je op de Stevens perfect zit, zou ik daar gewoon voor gaan. Voor service zit je mooi dichtbij en van die 240 euro kun je dan nog een kledingpakket kopen bijvoorbeeld.
Ik vind beide fietsen wel mooi hoor, maar de Red bull vind ik net iets mooier denk ik.
De de nadelen van de red bull zijn idd ook niet mis. Ik moet 270 euro extra betalen (plus benzine). En voor problemen (ivm garantie bv) moet je helemaal naar DL.
MAARRR hij is wel iets mooier en 800 gram lichter... Moeilijk dit!!
De de nadelen van de red bull zijn idd ook niet mis. Ik moet 270 euro extra betalen (plus benzine). En voor problemen (ivm garantie bv) moet je helemaal naar DL.
MAARRR hij is wel iets mooier en 800 gram lichter... Moeilijk dit!!
No country for slow men!