Mavic R-Sys vs. Dura Ace WH7850 C24 CL
Hoi,
Ik zit heel erg te twijfelen tussen deze twee wielen.
Ze zijn bedoeld om te dienen als 'mooi weer' wielen, en om in bergen te gebruiken. Qua gewicht zijn ze nagenoeg gelijk, maar de Mavic's zitten aan €440,- en de Dura Ace aan €519,-. Persoonlijk vind ik de Dura Ace veel mooier dan de Mavic's, vooral de zwarte versie met rode nippels. Ik heb me laten vertellen dat de Mavic's nogal gevoelig zijn voor spaakbreuken en andere ongein, maar de FM (Mantel) zei dat ze teruggehaald zijn naar de fabriek en nu allemaal tip top in orde zijn. Wat zouden jullie mij aanraden, en waarom? Ik rij met SRAM.
Bij voorbaat dank
Ik zit heel erg te twijfelen tussen deze twee wielen.
Ze zijn bedoeld om te dienen als 'mooi weer' wielen, en om in bergen te gebruiken. Qua gewicht zijn ze nagenoeg gelijk, maar de Mavic's zitten aan €440,- en de Dura Ace aan €519,-. Persoonlijk vind ik de Dura Ace veel mooier dan de Mavic's, vooral de zwarte versie met rode nippels. Ik heb me laten vertellen dat de Mavic's nogal gevoelig zijn voor spaakbreuken en andere ongein, maar de FM (Mantel) zei dat ze teruggehaald zijn naar de fabriek en nu allemaal tip top in orde zijn. Wat zouden jullie mij aanraden, en waarom? Ik rij met SRAM.
Bij voorbaat dank
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Dura ace, zonder twijfel. (En je vindt ze ook nog mooier, dussssssss).
-
- Forum-lid
de r-sys zijn inderdaad gevoelig voor spaak breuken en zo, zo had iemand van wielrennen net een gitaar zo los zaten de spaken
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
De R-sys zijn stijver en 100 gram lichter, waren ook testwinnaar bij een test van roadbike.de, waar ook de wh-7850-c24-cl werden getest. Daarnaast kan die prijs van 440 euro niet kloppen, zelfs bij de goedkoopste Duitsers zitten die wielen nog rond de 800 euro.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
daj schreef:Daarnaast kan die prijs van 440 euro niet kloppen, zelfs bij de goedkoopste Duitsers zitten die wielen nog rond de 800 euro.
Bij Hopmans stonden ze rond de jaarwisseling zelfs te koop voor 390 Euro
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
daj schreef:De R-sys zijn stijver en 100 gram lichter, waren ook testwinnaar bij een test van roadbike.de, waar ook de wh-7850-c24-cl werden getest. Daarnaast kan die prijs van 440 euro niet kloppen, zelfs bij de goedkoopste Duitsers zitten die wielen nog rond de 800 euro.
Bij Salden idd 440 voor R-sys.
Misschien zijn R-sys lichter en stijver. Kwa aerodynamica is het huilen met de pet op.
Dus wellicht is de afweging voor de TS waar de wielen voor gebruikt gaan worden.
Voor 'mooi weer' zijn beide wielen geschikt.
Zuiver klimmen --> R-sys
Klimmen, dalen, vlakke weg: --> WH 7850 C24 CL
-
- Forum-lid HC
Zonder enige wielren ervaring. Maar wel ervaringen met Mavic wielen en Shimano. 100% voor de shimano.
Ik zou het risico wat de r-sys heeft niet willen lopen. Het is net als je weet dat er een gaspedaaltje kan blijven hangen. Het zit toch in je hoofd.
Ik zou het risico wat de r-sys heeft niet willen lopen. Het is net als je weet dat er een gaspedaaltje kan blijven hangen. Het zit toch in je hoofd.
KXlight schreef:daj schreef:De R-sys zijn stijver en 100 gram lichter, waren ook testwinnaar bij een test van roadbike.de, waar ook de wh-7850-c24-cl werden getest. Daarnaast kan die prijs van 440 euro niet kloppen, zelfs bij de goedkoopste Duitsers zitten die wielen nog rond de 800 euro.
Bij Salden idd 440 voor R-sys.
Misschien zijn R-sys lichter en stijver. Kwa aerodynamica is het huilen met de pet op.
Dus wellicht is de afweging voor de TS waar de wielen voor gebruikt gaan worden.
Voor 'mooi weer' zijn beide wielen geschikt.
Zuiver klimmen --> R-sys
Klimmen, dalen, vlakke weg: --> WH 7850 C24 CL
waarom zijn deze wielen alleen geschikt voor mooi weer?