Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

evenwichtsorgaan

kalkko
Forum-lid

kalkko 03 mar 2010 20:13

Hoi allemaal,

Nu we eindelijk weer een week of twee kunnen fietsen, ben ik uit geschakeld, het is ongelofelijk hoe ik baal wat heb ik............ Ongeveer twee weken geleden zat ik in de auto vlak bij huis, werd ik van het ene moment op het andere ongelofelijk duizelig, mijn dochter die naast mij zat heeft meteen 112 gebeld want ik werd totaal niet goed. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, wat een verschrikkelijke rit was want werd ook nog eens heel erg beroerd na al die aanvallen. Na heel veel onderzoeken van hart, hoofd, longen en bloed, moest ik voor de zekerheid 1 nacht blijven, allemaal aan aparatuur. Men was tot de conclusie gekomen dat ik heftige aanvallen van het evenwichtsorgaan heb gehad, is erg vervelend maar niet levensbedreigend ofzo de volgende dag mocht ik weer naar huis(op mijn verjaardag). Nu twee weken later en diverse aanvallen van evenwichtsorgaan(niet zo heftig als de eerste) zit ik thuis met deze aandoening en kan nog niet normaal een ronde met de honden lopen, want als er geen aanvallen zijn blijf ik wel duizelig en zweferig. Mijn vrees is dat ik ziekte van meniere heb maar besef ook dat je dan erge oorsuizen moet hebben en doofheid, die twee dingen heb ik niet gelukkig.Misschien dat er een virus op het evenwichtsorgaan zit of een bacterie. Al met al ik kan niet trainen op de weg, heb me op gegeven voor de waalse peilen, zal meedoen aan de dolomieten marathon, ben er echt bang voor dat alles in het water valt. Zijn er misschien toevallig mensen die zoiets ook hebben gehad of hebben gehoord??

gr,

Koos (nieuwe Storck staat te popelen, maar is voorlopig werkloos)
>>>

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 mar 2010 20:31

Als eens door een manueeltherapeut naar je nek laten kijken?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kalkko
Forum-lid

kalkko 03 mar 2010 20:37

[quote="Patrickh"]Ik heb ook regelmatig zoiets .
De huisarts kan niet verklaren waar het vandaan komt .
Dit komt bij mij meestal s'morgens voor .
Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit door bloeddruk verschil kan komen.
Mijn symptomen zijn :

- Duizelig .
- Ontzettend zweten .
- misselijkheid .
- En als ik niet op tijd ga zitten flauwvallen .[/quote]

Heel herkenbaar al die punten, alleen mijn bloedruk is heel goed, ik raak ook behoorlijk in paniek bij die aanvallen zeker de eerste keren, het is echt heel erg, de kwestie zelf, en dat ik niet kan fietsen.

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 mar 2010 20:56

[quote="kalkko"]Hoi allemaal,

Nu we eindelijk weer een week of twee kunnen fietsen, ben ik uit geschakeld, het is ongelofelijk hoe ik baal wat heb ik............ Ongeveer twee weken geleden zat ik in de auto vlak bij huis, werd ik van het ene moment op het andere ongelofelijk duizelig, mijn dochter die naast mij zat heeft meteen 112 gebeld want ik werd totaal niet goed. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, wat een verschrikkelijke rit was want werd ook nog eens heel erg beroerd na al die aanvallen. Na heel veel onderzoeken van hart, hoofd, longen en bloed, moest ik voor de zekerheid 1 nacht blijven, allemaal aan aparatuur. Men was tot de conclusie gekomen dat ik heftige aanvallen van het evenwichtsorgaan heb gehad, is erg vervelend maar niet levensbedreigend ofzo de volgende dag mocht ik weer naar huis(op mijn verjaardag). Nu twee weken later en diverse aanvallen van evenwichtsorgaan(niet zo heftig als de eerste) zit ik thuis met deze aandoening en kan nog niet normaal een ronde met de honden lopen, want als er geen aanvallen zijn blijf ik wel duizelig en zweferig. Mijn vrees is dat ik ziekte van meniere heb maar besef ook dat je dan erge oorsuizen moet hebben en doofheid, die twee dingen heb ik niet gelukkig.Misschien dat er een virus op het evenwichtsorgaan zit of een bacterie. Al met al ik kan niet trainen op de weg, heb me op gegeven voor de waalse peilen, zal meedoen aan de dolomieten marathon, ben er echt bang voor dat alles in het water valt. Zijn er misschien toevallig mensen die zoiets ook hebben gehad of hebben gehoord??

gr,

>>>[/quote]

Zelfde gehad:ziekte van Meniere. Bij mij namen de aanvallen af na een paar weken en sinds al weer jaren nog maar 1 keer teruggekomen. Wel af en toe wat raar" in het hoofd maar kan verder alles doen. Helaas wel een deel van m'n gehoor gekost maar goed er zijn ergere dingen. Verder is mij geadviseerd niet op ladders te gaan staan. Vijf jaar geleden was de KNO arts erg verbaast dat ik nog steeds kon fietsen en skieen. Hij kende veel mensen die er veel slechter aan toe waren. Ook autorijden zou op termijn problemen kunnen geven maar daar is geen enkele sprake van. Het is bijzonder vervelend maar niet hopeloos dus moed houden.

kalkko
Forum-lid

kalkko 03 mar 2010 21:24

[quote="pinarello"][quote="kalkko"]Hoi allemaal,

gr,

>>>[/quote]

Zelfde gehad:ziekte van Meniere. Bij mij namen de aanvallen af na een paar weken en sinds al weer jaren nog maar 1 keer teruggekomen. Wel af en toe wat raar" in het hoofd maar kan verder alles doen. Helaas wel een deel van m'n gehoor gekost maar goed er zijn ergere dingen. Verder is mij geadviseerd niet op ladders te gaan staan. Vijf jaar geleden was de KNO arts erg verbaast dat ik nog steeds kon fietsen en skieen. Hij kende veel mensen die er veel slechter aan toe waren. Ook autorijden zou op termijn problemen kunnen geven maar daar is geen enkele sprake van. Het is bijzonder vervelend maar niet hopeloos dus moed houden.[/quote]

Dat is goed tehoren dat het niet hopeloos hoeft tezijn, tien jaar geleden heb ik dit ook gehad, alleen toen kwam de duizeligheig gelijdelijk, dat ging in een paar weken naar een hoogtepunt en dan nam de duizeligheid weer af. In die tijd deed ik veel aan waterpolo en dacht altijd dat het door het gloorwater kwam, ik moest toen stoppen met waterpolo, en het evenwichtsorgaan functioneerde weer heel goed, tot twee weken geleden dus. Waardeloos allemaal ik zie iedereen om mij heen de verloren trainigkilometers inhalen en ik ik zit op de bank pffffffff.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 04 mar 2010 20:24

Flink kl.te allemaal zeg. Ben zelf tijdens een weekje vakantie in Texel ook helemaal draaierig geworden. Voelde indertijd aan alsof ik helemaal van de wereld ging en van familie begreep ik achteraf dat ik ook zo uit zag. Heb daarna ook van aller hande test gehad. Van hartfilm tot hyperventilatieprovocatie test. Men heeft nooit iets kunnen vast stellen, maar de schrik blijft er heel erg lang inzitten (jaren in mijn geval) over de onzekerheid en de angst dat het nog eens terufg komt (flinke deuk in je zelfvertrouwen). Hoop dat het niet zo ver komt dat je binnen blijft zitten. Heb ooit gehoord in een nummer van de band Live: "have no mercy for your fears". In ieder geval veel beterschap gewenst.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 04 mar 2010 22:00

[quote="patmaessen"]. Hoop dat het niet zo ver komt dat je binnen blijft zitten. Heb ooit gehoord in een nummer van de band Live: "have no mercy for your fears". In ieder geval veel beterschap gewenst.[/quote]
"don't try to find the answer
when there ain't no question here
brother let your heart be wounded
and give no mercy to your fear"
;)
~live fast, die young ~

diogenes
Forum-lid

diogenes 04 mar 2010 22:27

Ik heb 20 jaar geleden ooit 2 weken op de bank ddoorgebracht, omdat ik plotseling heel duizelig was. Dat kwam volgens een vriend van mij, die huisarts was, door een virus dat het evenwichtsorgaan aantast. Ik moest echt mijn arm uitsteken naar de plek waar ik naar toe wilde lopen om de richting te kunnen bepalen en ging er dan in een kromme lijn heen. Ik heb het daarna nooit meer gehad.
Velgenfluisteraar

Florezido

kalkko
Forum-lid

kalkko 04 mar 2010 23:08

[quote="Diogenes"]Ik heb 20 jaar geleden ooit 2 weken op de bank ddoorgebracht, omdat ik plotseling heel duizelig was. Dat kwam volgens een vriend van mij, die huisarts was, door een virus dat het evenwichtsorgaan aantast. Ik moest echt mijn arm uitsteken naar de plek waar ik naar toe wilde lopen om de richting te kunnen bepalen en ging er dan in een kromme lijn heen. Ik heb het daarna nooit meer gehad.[/quote]

Nu zaterdag heb ik het ook twee weken een virus kan wel acht weken duren voor het over is, ik heb er wel 16 weken voor over als ik nu zeker wist als het dan over is en dat het nu en virus is, maar enigste wat ik nu heb is onzekerheid. Ben vanmorgen weer naar dokter geweest, weer aanvallen die maar niet op hielden, eindelijk aankomend bij de dokter, natuurlijk geen aanvallen meer he. Toch kon de dokter wel zien dat het niet goed is met me, heb medicijnen mee gekregen(betahistine) die ook worden gegeven bij ziekte van meniere, dit is eigenlijk standaard en moet over een poosje helpen tegen de duizeligheid, het wil niet zeggen dat ik meniere heb, dat moeten testen uitwijzen. Gelukkig komt er sneeuw en vorst dit weekend, concurentie kan dan niet trainen:-))))

gr,

Koos

diogenes
Forum-lid

diogenes 04 mar 2010 23:19

Als je last hebt van verstopte bijholtes, dan kan je daar ook duizelig van worden: stomen, sauna .......

Ik heb al van tevoren getraind: elke dag 2 uur en morgen vroeg weer. Heb nu een rustdag nodig, dus ik ben blij met de sneeuw ;-)

beterschap!
Velgenfluisteraar

Florezido

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 05 mar 2010 07:42

Mijn meissie heeft een ontstoken evenwichtsorgaan gehad. Door elke beweging van haar hoofd moest zij overgeven. Lopen ging niet.

Ze heeft een week op bed moeten liggen. In het begin had ze er last van met fietsen. Als ze moest omkijken (plotselinge beweging van haar hoofd) had ze last van haar evenwicht. Dit heeft enkele weken geduurd.

Soms heeft ze nu nog last van een pijnscheut in haar oor als ze snel haar hoofd beweegt.

Plaats reactie