Pagina 1 van 2

Banden

Geplaatst: 28 feb 2010 18:39
door guusjan
Beste mense,

Vandaag was ik nog even lekker gaan fietse op mn racefiets maar reed voor de zoveelste keer lek....

Ik rij nu op Schwalbe's maar echt de beste zijn dat volgens mij niet...

aangezien ik de ronde van vlaandere en de amstelgold ga rijde wil ik toch op goed rubber aan de start staan.

Dus kortom wat zijn nou echt goede bande?

Geplaatst: 28 feb 2010 18:45
door Zorro
Hoi,

Conti 4 Season (en dan bij voorkeur 25mm).

Mvg, Zorro

Geplaatst: 28 feb 2010 20:47
door ciclista
Op wat voor druk staan je banden?

Geplaatst: 28 feb 2010 20:57
door guusjan
meestal 7,5 maar ik moet wel eerlijk zegge dat ik ze niet voor iedere rit controleer, ik voel dan even met m'n vingers. Maargoed het verschil tusse 8 en 5 bar voel je volgens mij amper...

Geplaatst: 28 feb 2010 22:31
door ritchey
ik zou tog je bandendruk voor elke rit controleren
en misschien de continental gp 4000 proberen
daar ben ik zeer tevreden over

Geplaatst: 28 feb 2010 22:53
door plantagenet
GuusJan schreef:Maargoed het verschil tusse 8 en 5 bar voel je volgens mij amper...


???? Toch wel zou ik zeggen! Maar goed, je vraag was wat een goede band was. Tja, ik heb 2 jaar op Swalbe Blizzards gereden, voldeden goed (1 รก 2x per jaar lek gereden). Nu achter sinds een half jaar een Continental Ultra Sport, nog niet lek gereden.
Wat zeker ook helpt (een 'must' als je een lange tocht wilt maken), is om je banden te controleren op splinters e.d. Als je dat doet dan haal je soms ook glas of ijzer uit je loopvlak dat weliswaar nog geen lekke band haaft veroorzaakt, maar wat uiteindelijk wel een lekke band oplevert als je ermee zou blijven rijden.

Geplaatst: 28 feb 2010 22:54
door Theo V
Ik zou de Conti's nemen zoals Zorro1 zegt, prima bandjes.

En volgens mij is de n-toets stuk op je computer.;)

Geplaatst: 01 mar 2010 11:23
door riherm1
hoe frequent rijdt je lek?
Het klinkt alsof er iets anders aan de hand is dan 'slechte' buitenbanden.
Wat voor velglint lift erin?, als het van plastic is dan zou ik het als de sodemieter vervangen door een velglint van katoen.
Check ook de binnenkant van je buitenbanden zorgvuldig door er VOORZICHTIG met je vingers langs te gaan: het kan heel goed zijn dat er iets scherps doorsteekt dat je vanaf de buitenkant niet meer ziet.
Controleer ook het 'bedje' van de band op bramen en andere onregelmatigheden (een spaak die er te ver doorsteekt??
Ten slotte zou ik eens op het form zoeken hoe je een band erop legt, er zijn nogal wat technieken.

Geplaatst: 01 mar 2010 12:58
door beammeup,scotty
GuusJan schreef:meestal 7,5 maar ik moet wel eerlijk zegge dat ik ze niet voor iedere rit controleer, ik voel dan even met m'n vingers. Maargoed het verschil tusse 8 en 5 bar voel je volgens mij amper...


Misschien is dat wel je probleem. 1 a 2 bar drukverschil geeft een totaal ander weggevoel, en ik zou zeker niet lager gaan dan 6 bar. Maar afgezien daarvan kan ook ik Continental GP 4000s aanbevelen: soepel, duurzaam en aardig lekbestendig. Aan de andere kant, als je toch minder gevoelig bent voor weggevoel, dan komt ook de Specialized All Condition Armadillo in beeld, de meest lekbestendige band die ik ken. Ik ging er wel 2 km minder hard op.

Geplaatst: 01 mar 2010 13:04
door nicovandijk
Topic staat op verkeerd plaats.

Overigens. Schwalbe heeft uitstekende banden. Welk type zijn het en vooral hoe oud? (Km's)

Swalbe Blizzards

Geplaatst: 01 mei 2010 22:21
door jvn
Ik heb 1300 km met Swalbe Blizzards gereden en de achterste band is eigenlijk op. Zeer eigenaardig vind ik dat er uit de flank van de achterband witte glasvezelachtige pluisjes komen! Wat is dat?
Ik heb nu conti 4000s.

Geplaatst: 02 mei 2010 03:47
door fdegrove
Hoi,
nicovandijk schreef:Topic staat op verkeerd plaats.

Overigens. Schwalbe heeft uitstekende banden. Welk type zijn het en vooral hoe oud? (Km's)


Ik kan er enkele bedenken maar veel maakt Schwalbe echt niet zelf.
Af en toe zit er zelfs een echte "knaller" tussen.... :D

Ciao, ;)