Ik heb vandaag een magura menja voorvork laten plaatsen bij Van Eyck.
Nu heb ik van de persoon daar het advies meegekregen de vork niet in zijn lock out stand te gebruiken in het bos, of op onverharde wegen, en dus enkel op asfalt of steile beklimmingen.
Nu was het mijn bedoeling deze ook te gebruiken op vrij vlakke omlopen enzo om niet te veel energieverlies te hebben.
hebben jullie hier ervaring mee.
het lijkt me zo stom dit enkel te gebruiken op asfalt.
magura menja
het schijnt de vork extra te testen op zijn maximale weerstand, dus vandaar.
in mijn lefty zitten heel dunne 'flensjes'met kleine gaatjes om de olie heen en weer te laten gaan. onder te heftige druk kan de flens wat verbogen raken waardoor ie helemaal niet meer doet door lekkage.
nou ja zo'n beetje andere vorken andere bevindingen
in mijn lefty zitten heel dunne 'flensjes'met kleine gaatjes om de olie heen en weer te laten gaan. onder te heftige druk kan de flens wat verbogen raken waardoor ie helemaal niet meer doet door lekkage.
nou ja zo'n beetje andere vorken andere bevindingen
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
bij een reba kun je een klep opendraaien met een imbus waardoor je de lock-out van een harde lock-out wat zachter zet....beschermt de vork. misschien is dat met een menja ook mogelijk. verder gebruik ik de lock-out vnml bij klimmen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40018
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik gebruik de LO op mijn Fox 120 RLC helemaal nooit meer.
Kwestie van de vork goed instellen en hij deint nauwelijks meer. Dit kan overigens niet bij alle vorken zo perfect.
Kwestie van de vork goed instellen en hij deint nauwelijks meer. Dit kan overigens niet bij alle vorken zo perfect.
Less is bore