Onderwerp: Fietsen voor onderwijs
Gezocht Gebruikte racefietsen voor deelnemers sponsorfietstocht.
Mogen "opknappers"zijn.
Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats. Ik ben niet verbonden aan dit initiatief maar vind dat het geen kwaad kan om het hier onder de aandacht te brengen.
Helaas heb ik geen tweede fiets die zo'n tocht nog aan kan maar anders zou ik hem graag uitlenen voor een goed doel (vragen ze niet om maar is een idee om aan te bieden).
Voor zo'n onderneming moeten we hier op het forum toch steun kunnen vinden.
Hieronder de advertentie:
KlikerdeKlik
Samenvatting door mij: Geachte marktplaatsbezoeker,
... het Willem van Oranje College ... activiteiten ... StichtingEdukans. ...Twee leerlingen van onze school gaan ... Kenia, om daar te kijken welke projecten uitgekozen worden, hoe het leven in dit land is, wat mensen daar drijft etc. ...
De school organiseert een groot aantal activiteiten om geld bij elkaar te krijgen voor Edukans.
Eén van de activiteiten waar ik uw aandacht voor wil vragen is onze actie: Fietsen voor onderwijs". Wij organiseren van 5 tot en met 9 juli een sponsorfietstocht van
750 kilometer.Vijftien leerlingen en 5 begeleiders fietsen op maandag naar Spa in de Ardennen. (
185 km). Van daaruit op dinsdag naar een rondrit door de Eiffel. (140km). De derde etappe voert de leerlingen over de somets van de Ambléve en de Ourthe. Diverse hellingen uit Luik Bastenaken Luik zijn dan in het parcours opgenomen. (145 km) De voorlaatste etappe doorkruisen de leerlingen het glooiende landschap van de Voerstreek, een gebied waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. (130 km). Op vrijdag fietsen de deelnemers weer terug naar Waalwijk. (195 km). De leerlingen variëren in leeftijd van 15 tot 18 jaar. Doel
van de actie is zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen voor de stichting Edukans.De deelnemende leerlingen en hun begeleiders betalen zelf 200 voor de onkosten
van de reis.Ons doel is om uiteindelijk minimaal een bedrag van 4000,- aan sponsorgeld binnen te halen.
Naast particulieren worden ook bedrijven in de regio benaderd met vraag of ze dit project financieel of materieel zouden willen steunen.
...
Met vriendelijke groet,
Drs.
M. A. deBie
m.a.debie@het-willem.nl