Was van plan een Sensa Romagna te kopen, waar deze wielen onder zitten. Zijn deze aan te raden, of is beter ze bij voorbaar te vervangen door bv. Fulcrum Racing 7 of 9?
Ben 1.82 en weeg ongeveer 90 kg.
shimano WH R500
Ik zal ze zeker vervangen. Fulcrum ben ik niet bekent mee. Maar ben zelf zeer te spreken over easton wielen. Heb zelf easton circuit op advies forum. Ik kan mezelf wel tot de zwaargewichten rekenen. 110+ en heb inmiddels al 12K op deze wielen gereden en tot op heden geen krimp.
De easton wielen zijn alle zeer stijf te noemen en sterk dus.
Fulcrum vind ik ook mooie wielen maar voor mijn gewicht werden deze niet aangeraden.
Mocht je veel slechte wegen rijden wat ik doe (rondom de posbank + fietspaden). kan ik je dus zeker een sterker setje aanraden. Welke je dan koopt moet je zelf weten want bijna alles is beter dan shimano wh r500.
PS ik hoor ook erg goede verhalen over de zonda's van campa.
De easton wielen zijn alle zeer stijf te noemen en sterk dus.
Fulcrum vind ik ook mooie wielen maar voor mijn gewicht werden deze niet aangeraden.
Mocht je veel slechte wegen rijden wat ik doe (rondom de posbank + fietspaden). kan ik je dus zeker een sterker setje aanraden. Welke je dan koopt moet je zelf weten want bijna alles is beter dan shimano wh r500.
PS ik hoor ook erg goede verhalen over de zonda's van campa.
- chassepatate
- Forum-lid
Het ligt eraan wat je verwacht van een wielset, wil je een wielset die 90kg aankan? Dan voldoen ze, maar wil je een paar knappe, stijve, lichte wielen dan is er genoeg anders te koop...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- chassepatate
- Forum-lid
Nou ik moet zeggen, net boven de 80 kunnen ze makkelijk aan. Ik heb ze er als weer een tijdje onder zitten deze winter en geen problemen...... op de Tacx