Pinarello Super fietsen maar slechte service?
Ik ben (was) een trotse bezitter van een Pinarello Paris carbon. Helaas zit er onder bij de bracket een kleine scheur. Formeel is de garantie verlopen (garantietermijn 3 jaar en scheurtje gezien na 3 jaar en 10 maanden). Ik rij al zeker 5 maanden op mijn MTB en scheurtje zit er waarschijnlijk al veel langer in.
Ik heb misschien 10.000 KM op mijn fiets gereden en met meer dan grote zorg onderhouden. Dealer geeft aan dat het bij Pinarello erg lang duurt tot er een formele uitspraak is over het vervangen onder garantie.
Hoewel de officiel termijn verlopen is zijn de wettelijke regelingen in Nederland zodang dat een frame van € 3.000 niet na drie jaar totall loss kan zijn. maar ja een beroep daarop kun je pas doen na een afwijzing.
Ik begrijp van mijn dealer dat Pinarello (Card Sports) nog claims heeft lopen van september 2009 waarin ze nog geen uitspraak gedaan hebben. Is dit herkenbaaar? Kan een premiummerk als Pinarello toch niet maken om klanten een half jaar op antwoord te laten wachten.
Maar goed de dealer gaat er nog steeds van uit dat het wel opgelost gaat worden, alleen ziet het er naar uit dat ik het komend voorjaar op mijn MTB moet blijven rijden in het wiel van mijn kamaraden.
Ik heb misschien 10.000 KM op mijn fiets gereden en met meer dan grote zorg onderhouden. Dealer geeft aan dat het bij Pinarello erg lang duurt tot er een formele uitspraak is over het vervangen onder garantie.
Hoewel de officiel termijn verlopen is zijn de wettelijke regelingen in Nederland zodang dat een frame van € 3.000 niet na drie jaar totall loss kan zijn. maar ja een beroep daarop kun je pas doen na een afwijzing.
Ik begrijp van mijn dealer dat Pinarello (Card Sports) nog claims heeft lopen van september 2009 waarin ze nog geen uitspraak gedaan hebben. Is dit herkenbaaar? Kan een premiummerk als Pinarello toch niet maken om klanten een half jaar op antwoord te laten wachten.
Maar goed de dealer gaat er nog steeds van uit dat het wel opgelost gaat worden, alleen ziet het er naar uit dat ik het komend voorjaar op mijn MTB moet blijven rijden in het wiel van mijn kamaraden.
Hier precies hetzelfde probleem, FP3 was 3 maanden oud en er zaten al scheurtjes in de achtervork, naar de dealer gegaan, foto's naar Card Sports gestuurd, nu 5 maanden later nog geen enkel bericht van Card Sports en dealer.
Schande!!!
Voor mij nooit meer Pina.
Schande!!!
Voor mij nooit meer Pina.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.
Je snapt niet dat ze dan wel zoveel geld in de wielersport kunnen steken. Zal uiteindelijk toch breed bekend worden dat je beter een frame kunt kopen met een goede service.
Ik zal bij mijn volgende aankoop niet meer op mooi afgaan!
Ik zal bij mijn volgende aankoop niet meer op mooi afgaan!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja dat heb je nu eenmaal met de meeste Italiaanse merken...
Waarom je op je mtb moet blijven rijden snap ik niet. Als je 't geld hebt voor een frame van 3k, kan er toch ook wel een paar honderd euro voor een tijdelijk alu framepje vanaf? En is 't een scheur of enkel een paint crack?
Waarom je op je mtb moet blijven rijden snap ik niet. Als je 't geld hebt voor een frame van 3k, kan er toch ook wel een paar honderd euro voor een tijdelijk alu framepje vanaf? En is 't een scheur of enkel een paint crack?
*Foosho gooit de knuppel in het hoenderhok
Pinarello begint een kostelijk verhaal te worden. Duur (helemaal buiten Italie), zwaar, scheurende frames, slechte service...
edit: smilie vergeten
**
Balen Eagle John... je zult wel tegen een muur aan lopen, maar vooral veel bellen denk ik..
Pinarello begint een kostelijk verhaal te worden. Duur (helemaal buiten Italie), zwaar, scheurende frames, slechte service...
edit: smilie vergeten
**
Balen Eagle John... je zult wel tegen een muur aan lopen, maar vooral veel bellen denk ik..
peerke1 schreef:Hoorde deze week van een kennis dat bij hun in de club 2 man een fp3 hadden gebroken.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg ik ken ook meerdere mensen met gescheurde FP3.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
perik schreef:Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.
Dit is inderdaad precies hoe het hoort te werken ! Als je bijv. een auto koopt is de dealer (verkopende partij) aansprakelijk voor garantiegevallen en NIET de importeur. Probleem in dit specifieke geval is echter het dat de garantietermijn verstreken is, en je dus bijna zeker een afwijzing krijgt en vervolgens wordt het een langdurige juridische kwestie vrees ik....
Stevens SCF2 BlackWhiteGold- Ultegra Triple-Ritchey WCS-Mavic Ksyrium Elite SL