Pagina 1 van 15

Pinarello Super fietsen maar slechte service?

Geplaatst: 25 feb 2010 22:24
door eaglejohn
Ik ben (was) een trotse bezitter van een Pinarello Paris carbon. Helaas zit er onder bij de bracket een kleine scheur. Formeel is de garantie verlopen (garantietermijn 3 jaar en scheurtje gezien na 3 jaar en 10 maanden). Ik rij al zeker 5 maanden op mijn MTB en scheurtje zit er waarschijnlijk al veel langer in.

Ik heb misschien 10.000 KM op mijn fiets gereden en met meer dan grote zorg onderhouden. Dealer geeft aan dat het bij Pinarello erg lang duurt tot er een formele uitspraak is over het vervangen onder garantie.

Hoewel de officiel termijn verlopen is zijn de wettelijke regelingen in Nederland zodang dat een frame van € 3.000 niet na drie jaar totall loss kan zijn. maar ja een beroep daarop kun je pas doen na een afwijzing.

Ik begrijp van mijn dealer dat Pinarello (Card Sports) nog claims heeft lopen van september 2009 waarin ze nog geen uitspraak gedaan hebben. Is dit herkenbaaar? Kan een premiummerk als Pinarello toch niet maken om klanten een half jaar op antwoord te laten wachten.

Maar goed de dealer gaat er nog steeds van uit dat het wel opgelost gaat worden, alleen ziet het er naar uit dat ik het komend voorjaar op mijn MTB moet blijven rijden in het wiel van mijn kamaraden.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:44
door peterj
Hier precies hetzelfde probleem, FP3 was 3 maanden oud en er zaten al scheurtjes in de achtervork, naar de dealer gegaan, foto's naar Card Sports gestuurd, nu 5 maanden later nog geen enkel bericht van Card Sports en dealer.
Schande!!!
Voor mij nooit meer Pina.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:47
door perik
Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:48
door eaglejohn
Je snapt niet dat ze dan wel zoveel geld in de wielersport kunnen steken. Zal uiteindelijk toch breed bekend worden dat je beter een frame kunt kopen met een goede service.

Ik zal bij mijn volgende aankoop niet meer op mooi afgaan!

Geplaatst: 25 feb 2010 22:49
door amclassic-fan
Tja dat heb je nu eenmaal met de meeste Italiaanse merken...

Waarom je op je mtb moet blijven rijden snap ik niet. Als je 't geld hebt voor een frame van 3k, kan er toch ook wel een paar honderd euro voor een tijdelijk alu framepje vanaf? En is 't een scheur of enkel een paint crack?

Geplaatst: 25 feb 2010 22:50
door eaglejohn
Tja, alls de dealer in deze moet handelen zou je toch ook verwachten dat Crad Sports daarop aanstuurde. Denk dat de dealer wel mee wil werken maar ook hij zal moeten weten wat nu het officiele standpunt is.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:54
door foosho
*Foosho gooit de knuppel in het hoenderhok :D

Pinarello begint een kostelijk verhaal te worden. Duur (helemaal buiten Italie), zwaar, scheurende frames, slechte service...

edit: smilie vergeten

**

Balen Eagle John... je zult wel tegen een muur aan lopen, maar vooral veel bellen denk ik..

Geplaatst: 25 feb 2010 22:57
door diogenes
>Een nieuw frame kopen zal ik snel gaan doen maar dan maar een Canyon,
Vandaag in de nieuwe TOUR: 3 Canyon frames met off-center geboorde remboutbevestigingsgaten.

Geplaatst: 25 feb 2010 23:07
door tiest
Eagle John schreef: en dat sleutelen kan ik zelf ook wel.


Vast. Als je dat kon had je die pina toch ook wel in Italië kunnen halen voor de helft ipv bij card?

Geplaatst: 25 feb 2010 23:38
door peterj
peerke1 schreef:Hoorde deze week van een kennis dat bij hun in de club 2 man een fp3 hadden gebroken.


Dit is nog maar het topje van de ijsberg ik ken ook meerdere mensen met gescheurde FP3.

Geplaatst: 26 feb 2010 00:13
door richyk
perik schreef:Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.


Dit is inderdaad precies hoe het hoort te werken ! Als je bijv. een auto koopt is de dealer (verkopende partij) aansprakelijk voor garantiegevallen en NIET de importeur. Probleem in dit specifieke geval is echter het dat de garantietermijn verstreken is, en je dus bijna zeker een afwijzing krijgt en vervolgens wordt het een langdurige juridische kwestie vrees ik....