Nieuw(?) zadel via MP
Ik koop een Selle Italia via Marktplaats, zie adv.
http://link.marktplaats.nl/319969241
Overduidelijk staat te lezenNieuw.
Ook in een mail die ik met de verkoper heb, geeft hij aan dat het om een Nieuw zadel gaat.
We komen overeen dat hij het voor 85 euro opstuurt.
Vandaag krijg ik het zadel thuis. Snel!!
Maar wat blijkt, het zadel is niet zo Nieuw als dat wordt beweerd.
Er zit zand aan de onderkant
En er zit een scheur (1cm) in
Contact gehad met de verloper, maar hij doet het af als""Onzin" en geeft verder geen reactie meer.
Rest mij an melding te maken bij marktplaats en aangifte te doen.
http://link.marktplaats.nl/319969241
Overduidelijk staat te lezenNieuw.
Ook in een mail die ik met de verkoper heb, geeft hij aan dat het om een Nieuw zadel gaat.
We komen overeen dat hij het voor 85 euro opstuurt.
Vandaag krijg ik het zadel thuis. Snel!!
Maar wat blijkt, het zadel is niet zo Nieuw als dat wordt beweerd.
Er zit zand aan de onderkant
En er zit een scheur (1cm) in
Contact gehad met de verloper, maar hij doet het af als""Onzin" en geeft verder geen reactie meer.
Rest mij an melding te maken bij marktplaats en aangifte te doen.
Ja, kan gebeuren....
"nieuw" wordt soms heel verschillend geinterpeteerd op MP
Dat de verpakking er nog zo bij zit zou je wel snel het vermoeden krijgen dat het idd om een nieuw exemplaar gaat, maar helaas.
Ik denk dat MP zelf ( ondanks hun goede service ) hier niet zoveel mee kan doen.
Politie zal er zeker weinig mee doen, dit is oplichting op minieme schaal.
Het lijkt me makkelijker om het met de verkoper zelf tot een oplossing te komen.
Als je de persoon in kwestie direct op een moeilijke manier benadert zal hij minder snel meewerken. Leg gewoon je probleem uit aan de hand van een foto. Als hij totaal niet wil meewerken kun je het proberen op de moeilijke manier.
"nieuw" wordt soms heel verschillend geinterpeteerd op MP
Dat de verpakking er nog zo bij zit zou je wel snel het vermoeden krijgen dat het idd om een nieuw exemplaar gaat, maar helaas.
Ik denk dat MP zelf ( ondanks hun goede service ) hier niet zoveel mee kan doen.
Politie zal er zeker weinig mee doen, dit is oplichting op minieme schaal.
Het lijkt me makkelijker om het met de verkoper zelf tot een oplossing te komen.
Als je de persoon in kwestie direct op een moeilijke manier benadert zal hij minder snel meewerken. Leg gewoon je probleem uit aan de hand van een foto. Als hij totaal niet wil meewerken kun je het proberen op de moeilijke manier.
- Supergrover
- Forum-lid HC
das een fraaie actie van Roel Egelmeers uit Oploo....
heeft ook nog 5 nieuwe brillen in de aanbieding.
Ook met een scheurtje, Roel???
heeft ook nog 5 nieuwe brillen in de aanbieding.
Ook met een scheurtje, Roel???
@franskem.Moet je me toch eens iets duidelijker laten zien waar die 'scheur' van 1cm dan zat. Op je tweede foto zie ik het niet (klik op foto).
En vermeend 'zand' op die eerste foto? Zal best maar zo niet te zien.
Mvg, Zorro
En vermeend 'zand' op die eerste foto? Zal best maar zo niet te zien.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Nieuw, koop ik van de leverancier(winkel).Ik ben van mening dat je als particulier niet mag stellen dat hetgeen je verkoop nieuw is.Tenslotte heb je het ergens nieuw gekocht en nu probeer je het te verkopen.Volgens mij mag je niet zeggen nieuw,maar zogoed als nieuw.
In het najaar met deze verkoper (toen koper) overeengekomen dat hij mijn wielen zou overnemen. Nadat we overeenstemming hadden over de prijs (paar mailwisselingen) heeft hij de afspraak een paar keer verzet. Daarna heb ik nooit meer iets van hem vernomen, ook niet na een paar emails van mijn zijde
Sten
- Supergrover
- Forum-lid HC
mooie Madone Ciclista, maar wrom rode bandjes+stuur?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
sjefjanssen schreef:Nieuw, koop ik van de leverancier(winkel).Ik ben van mening dat je als particulier niet mag stellen dat hetgeen je verkoop nieuw is.Tenslotte heb je het ergens nieuw gekocht en nu probeer je het te verkopen.Volgens mij mag je niet zeggen nieuw,maar zogoed als nieuw.
Als iets als "nieuw" verkocht wordt, bedoelt de verkoper doorgaans dat het betreffende artikel niet gebruikt is. Jouw redenering m.b.t. "nieuw" gaat m.i. niet op, immers de detaillist "koopt" zijn goederen ook ergens (groothandel, producent e.d.) en zou het volgens jouw redenering dan óók niet meer als "nieuw" kunnen verkopen;)!
60 x Ventoux