Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Geschept > kapotte knie > 6 weken gips

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 24 feb 2010 04:39

Fijn is dat!
Ik verga van de pijn , mijn knie heeft een flinke klap gehad en zit tot mijn lies in het gips inclusief mijn voet!

Ik rij om 10 over half 8 bij een kruising waar ik voorang had , ik was heel goed zichtbaar ( sigma powerled black ) en opeens steekt er iemand vanuit die richting over.
ik kon hem niet meer ontwijken
Ik kom vol met mijn rechterknie tegen de linkerhoek van die wagen
Resultaat : stuk afgebroken bot aan de andere kant van de knie.
Mijn kruisband heeft een stuk van mijn kuitbeen kapot getrokken omdat het onder spanning kwam te staan
Op de plek waar de aanhechting van de kruisband zit is dat bot heel erg dun en is het gewoon kapot getrokken

Morgen( vandaag ) weet ik meer dan hoor ik of ik geopereerd moet worden .
Want die kruisband mag natuurlijk niet slap blijven hangen , dat veroorzaakt een instabiele knie.

Na die 6 weken moet ik revalideren
Al met al FUCKED UP!
maarrrrrrrrrr het zal volgens de dienstdoende arts absoluut niet zo zijn dat ik niet meer kan fietsen.

Gelukkig ben ik een recreatief rijder en heb ik mezelf geen wedstrijd doelen gesteld maar wel conditionele
Na al die vorst en gladheid kriebelde het vandaag heel erg , het resultaat mag er wezen, in totaal 2 maanden extra uit de running en dat heeft zijn weerslag op mijn conditie
Fijn is dat , aankomende zomer door iedereen schijt gereden worden !
Ik moet er maar............schijt aan hebben :)


Mijn vraag is of er anderen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe lang het duurde voordat ze weer op de fiets zaten
Kan het zijn dat ik in de toekomst problemen krijg met klikpedalen ofzo ?

Ik baal hier echt vreselijk van


Mijn fiets is wonder boven wonder zonder noemenswaardige kleerscheuren uit deze botsing gekomen, allen is een van mijn mavic pedalen compleet afgebroken

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 24 feb 2010 06:58

Ik kan je vragen niet beantwoorden, maar wens je wel veel sterkte met het herstel!


Erg vervelend zoiets.

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 24 feb 2010 09:04

ach dan kun jij knallen in het najaar als alle anderen opgebrand zijn!

Conditieachterstand is snel weer ingehaald hoor!

Sterkte
fietsen, da\'s mijn verzetje!

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 feb 2010 09:13

Klote voor je en inderdaad zoals Pierre zegt: knallen in het najaar!
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 24 feb 2010 09:23

Erg vervelend dit, gelukkig dat je waarschijnlijk gewoon weer kunt gaan fietsen. Ik wens je heel veel sterkte toe, want toe kijken vanaf de zijlijn zal niet meevallen. Zeker niet als zodadelijk het mooie weer eraan komt. Ik heb het zelf heel wat jaren terug met mijn arm gehad en ik kan je zeggen dat op het moment dat je weer mag gaan heel snel weer voorop rijdt. Je bent dan super gemotiveerd..

Nogmaals sterkte.
eigenwijs is ook wijs...

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 feb 2010 09:33

Kijk ook even naar revalidatie in het water (zwemmen of in een later stadium aquajogging). Vaak niet belastend voor je benen/heup en toch goed voor je conditie. Vooral als je de crawl machtig bent....
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 24 feb 2010 09:34

Heel veel sterkte.
Ik zie mensen genoeg op de gipskamer met dit letsel (als ik je verhaal goed lees heb je dus "ook" een eminentia fraktuur).
Dit geneest in principe gewoon goed.
Je spieren zullen (vooral bovenbeenspieren) slinken (atrofie) en meestal wordt gezegd, de tijd dat je in het gips zit, heb je nodig om weer aan te sterken.

Nogmaals sterkte
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 24 feb 2010 11:52

[quote="Aristos"]Kijk ook even naar revalidatie in het water (zwemmen of in een later stadium aquajogging). Vaak niet belastend voor je benen/heup en toch goed voor je conditie. Vooral als je de crawl machtig bent....[/quote]

Geen probleem , vroeger wedstrijd zwemmen gedaan.
Ik zal daar zeker mee aan het werk gaan maar voorlopig is het eerst even heel hard op de tanden bijten want het is erg pijnlijk.
Ik kan ook geen zware pijnstillers nemen omdat ik een keer per dag moet spuiten tegen trombose en dat zijn bloedverdunners en veel pijnstillers hebben dit als bijwerking.
Heb afgelopen nacht dan ook geen oog dicht gedaan want paracetamol helpt niet echt!

Ik zal vragen of mijn fiets boven neergezet kan worden , dan kan ik er IIG naar kijken :)

Iedereen alvast bedankt voor de reacties , ik heb nu heel weinig om handen dus ik zal hier wat vaker posten!

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 24 feb 2010 12:12

Heb je een Playstation of een Xbox? dan kun je in ieder geval je tijd nog een beetje doorkomen. Een Wii zal lastig worden want dan moet je toch bewegen.
Als je nu op de playstation GT4 speelt op de Nordschleiffe dan kun je vast het circuit verkennen voor www.radamring.de deze wordt in augustus gereden en heb je direct een doel om naar toe te werken.
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 24 feb 2010 13:10

[quote="Forza"]Heb je een Playstation of een Xbox? dan kun je in ieder geval je tijd nog een beetje doorkomen. Een Wii zal lastig worden want dan moet je toch bewegen.
Als je nu op de playstation GT4 speelt op de Nordschleiffe dan kun je vast het circuit verkennen voor www.radamring.de deze wordt in augustus gereden en heb je direct een doel om naar toe te werken.[/quote]

Nee, helaas geen playstation , ben absoluut geen game mens ( nou ja , vroeger....Worms ) maar ik heb wel........
Afbeelding
Renoise en daar maak ik muziek mee.
Kan ik nu mooi wat tijd in steken


Rad am Ring
Lijkt me best heftig , heb er E&A over opgezocht ( OA op dit forum )
Ik heb alleen absoluut geen enkele mogelijkheid om te trainen op hellend vlak , uit schieters tot 18 a 20% las ik
Ikzelf woon in Rozenburg , midden in de Rijnmond , de enige hellende vlakken zijn de hellingen van en naar een van de vele bruggen toe en de helling naar de Slufter ( onderdeel maasvlakte )

Tsja , het herstellen
Het gaat gewoon heel rustig D1 worden en dat weken en weken lang ben ik bang.
De vraag is alleen of ik na al die maanden niet opnieuw mijn omslgpunt moet laten bepalen.
Heb ik voor niks die dure Assos winterkleding gekocht (airjack, winter LL broek was wel helf Vd prijs maar toch...dan nog!! )
Helemaal niks aan gehad dit jaar, nou ja , gisteren dan, alles is helemaal heel gebleven,ik heb buiten die knie om ook nergens een schrammetje.

Ik ben 1 maart jarig, ik zal eens kijken wat ik op mijn verlang lijstje ga zetten


Tips zijn welkom

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 24 feb 2010 13:16

[quote="martinovibes"][quote="Forza"]Heb je een Playstation of een Xbox? dan kun je in ieder geval je tijd nog een beetje doorkomen. Een Wii zal lastig worden want dan moet je toch bewegen.
Als je nu op de playstation GT4 speelt op de Nordschleiffe dan kun je vast het circuit verkennen voor www.radamring.de deze wordt in augustus gereden en heb je direct een doel om naar toe te werken.[/quote]

Nee, helaas geen playstation , ben absoluut geen game mens ( nou ja , vroeger....Worms ) maar ik heb wel........
Afbeelding
Renoise en daar maak ik muziek mee.
Kan ik nu mooi wat tijd in steken


Rad am Ring
Lijkt me best heftig , heb er E&A over opgezocht ( OA op dit forum )
Ik heb alleen absoluut geen enkele mogelijkheid om te trainen op hellend vlak , uit schieters tot 18 a 20% las ik
Ikzelf woon in Rozenburg , midden in de Rijnmond , de enige hellende vlakken zijn de hellingen van en naar een van de vele bruggen toe en de helling naar de Slufter ( onderdeel maasvlakte )

Tsja , het herstellen
Het gaat gewoon heel rustig D1 worden en dat weken en weken lang ben ik bang.
De vraag is alleen of ik na al die maanden niet opnieuw mijn omslgpunt moet laten bepalen, denk het niet , d1 training is niet slecht.
Heb ik voor niks die dure Assos winterkleding gekocht (airjack, winter LL broek was wel helf Vd prijs maar toch...dan nog!! )
Helemaal niks aan gehad dit jaar, nou ja , gisteren dan, alles is helemaal heel gebleven,ik heb buiten die knie om ook nergens een schrammetje.

Ik ben 1 maart jarig, ik zal eens kijken wat ik op mijn verlang lijstje ga zetten


Tips zijn welkom [/quote]

In het najaar kun je die kleding gewoon weer aan.

Succes met je herstel
eigenwijs is ook wijs...

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 24 feb 2010 13:27

[quote="martinovibes"]
Ik kan ook geen zware pijnstillers nemen omdat ik een keer per dag moet spuiten tegen trombose en dat zijn bloedverdunners en veel pijnstillers hebben dit als bijwerking.
Heb afgelopen nacht dan ook geen oog dicht gedaan want paracetamol helpt niet echt!
[/quote]

Wat spuit je dan tegen trombose. Paracetamol helpt wel, alleen nemen mensen het in te lage doses.
Advies hier in het ziekenhuis: 6 keer daags 2 van 500 mg oftwel om de 4 uur 2x500 mg.
Je moet een bloedspiegel opbouwen en niet wachten tot het pijn gaat doen.
Verder gaat diclofenac prima samen met antitrombose middelen (vaak Fraxiparine) echter als je gevoelig bent op de maag moet je vaak een maagbeschermings middel gebruiken.
Als je pijn hebt kun je daar wat aan doen. Neem even kontakt op met je behandelend arts of huisarts.
PIJN KAN BESTREDEN WORDEN

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie