Colnago CX-1 vs Ridley Helium vs ?
Hallo allemaal.
Mijn huidige fiets gaat dit jaar het veld ruimen voor een nieuw 2010 model.
Momenteel heb ik twee verschillende frames in gedachten, te weten; Ridley Helium of de Colnago CX-1.
Beide frames zou ik laten afmonteren met een Campa Record groep en Fulcrum Racing 1 wielen.
Andere (onderbouwde) suggesties voor frames en afmontage zijn zeer welkom.
Ik ben 1,86 lang en weeg 85 kg. De fiets wil ik gaan gebruiken voor ca. 200 km woon-werkverkeer per week (over klinkers en asfalt) en toertochten in clubverband of met vrienden tussen de 100 en 200 km per week.
Graag jullie mening/advies,
Groeten,
Christian
Mijn huidige fiets gaat dit jaar het veld ruimen voor een nieuw 2010 model.
Momenteel heb ik twee verschillende frames in gedachten, te weten; Ridley Helium of de Colnago CX-1.
Beide frames zou ik laten afmonteren met een Campa Record groep en Fulcrum Racing 1 wielen.
Andere (onderbouwde) suggesties voor frames en afmontage zijn zeer welkom.
Ik ben 1,86 lang en weeg 85 kg. De fiets wil ik gaan gebruiken voor ca. 200 km woon-werkverkeer per week (over klinkers en asfalt) en toertochten in clubverband of met vrienden tussen de 100 en 200 km per week.
Graag jullie mening/advies,
Groeten,
Christian
De CX-1 is volgens de site van Colnago en mijn FM (Plieger) een fiets die stijf is en ietwat minder neigt naar comfort. Desondanks een superfiets, ik had hem ook op het oog maar heb om deze reden een C50 gekozen. Die bevalt overigens enorm goed.
De Ridley ken ik niet en kan ik niet over oordelen.
De Ridley ken ik niet en kan ik niet over oordelen.
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid
In het echt is die colnago cx-1 gewoon een prachtige fiets.
-
- Forum-lid
+1 Voor de CX1
Waarom kies je eigenlijk voor de SR groep? En niet Chorus of Record? Gezien jouw kilometrage per week en gebruik (woon-werk door weer en wind) zou ik voor een groep kiezen waarvan de onderdelen (lees: ketting, casette ea) wat goedkoper zijn.
Waarom kies je eigenlijk voor de SR groep? En niet Chorus of Record? Gezien jouw kilometrage per week en gebruik (woon-werk door weer en wind) zou ik voor een groep kiezen waarvan de onderdelen (lees: ketting, casette ea) wat goedkoper zijn.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=17cf4e&r=2&c=2&u=M&g=n&f=jliilfgjij&z=a.png)
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=17cf4e&r=2&c=2&u=M&g=n&f=jliilfgjij&z=a.png)
My gear:
chris1981 schreef:Beide frames zou ik laten afmonteren met een Campa Record groep
Ik ben ook inderdaad van plan om de Record groep te laten monteren en niet de Super Record.
Maar in ieder geval bedankt voor je mening, ik neig zelf toch ook meer naar de CX1 dan de Helium.
-
- Forum-lid
Ga dan voor die CX-1 joh
, zelden zo'n prachtfiets gezien. Afmontage is ook zeer mooi ( en wij zien ook graag foto's ).
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mmm.. Dan zou ik toch echt wel een mooie trek 6.5 kopen met scram red of iets dergelijks. Mooier, lichter, sneller, stijver en vooral Amerikaans. Vertrouw op technologie in plaats van op faam en 'charisma' van de fiets.
Ach ik ben geen fan van Italiaanse frames (en groepen), alluwel zelfs ik de colnago zeker niet lelijk vind. Alleen de kwaliteit van het frame ken ik niet zo en dat is juist waar ik bang voor ben. Als je een Italiaans frame koopt hoord daar wel campa bij, maar zeker dat 11 speed schijnt maar niks te zijn.
Daarnaast zag ik op de bikemotion trouwens ook nog een extreem mooie en lichte fiets. Ik heb hem net nog maar eens opgezocht en hij heet de Apex Flare 1.0 . Ziet er buitengewoon prachtig uit en te koop bij presto.nl, allicht dat dit ook een mooie optie is.
Ach ik ben geen fan van Italiaanse frames (en groepen), alluwel zelfs ik de colnago zeker niet lelijk vind. Alleen de kwaliteit van het frame ken ik niet zo en dat is juist waar ik bang voor ben. Als je een Italiaans frame koopt hoord daar wel campa bij, maar zeker dat 11 speed schijnt maar niks te zijn.
Daarnaast zag ik op de bikemotion trouwens ook nog een extreem mooie en lichte fiets. Ik heb hem net nog maar eens opgezocht en hij heet de Apex Flare 1.0 . Ziet er buitengewoon prachtig uit en te koop bij presto.nl, allicht dat dit ook een mooie optie is.
How faster your spin, how faster you go
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Iemand een colnago afraden en dan een trek aanbieden???
11-speed is idd waardeloos. Vandaar dat er niemand op rijd :S
11-speed is idd waardeloos. Vandaar dat er niemand op rijd :S
-
- Forum-lid
Amclassic-fan schreef:Lang geleden dat ik zoveel onzin in 1 bericht gelezen heb...
That makes two of us!
Totaal gebaseerd op aannames en nog met spelfouten ook.
-aka Morpheus-
My gear:
My gear: