Alles over vakanties op én met de fiets

Gran Fondo Eddy Merckx 2010

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 19 feb 2010 14:02

Net op de mail:

"De Gran Fondo Eddy Merckx op zaterdag 19 juni is een cyclosportieve met tijdsopname en eindklassement. Meet jouw conditie met de andere deelnemers en ga deze unieke uitdaging aan.

Het startschot wordt gegeven in Hoei en het parcours trekt door de golvende Condroz. In totaal dienen er over 166km niet minder dan 19 hellingen overwonnen te worden. Met als kers op de taart de mythische Muur van Hoei, waar bovenaan de eindmeet wacht.

Naast de cyclosportieve worden er nog 2 prachtige tochten met vrije start aangeboden voor de wielertoerist. De tocht van 124 km gaat over 12 hellingen en de tocht van 80 km heeft 9 hellingen op het menu. Meer info, klik hier.

Hellingen

Naast de Muur van Hoei staan er nog gekende kuitenbijters op het menu, zoals de Côte de Chambralles, de Côte de Sy en de Côte de Ben-Ahin. Meer info over de hellingen."


Dus andere start en finishplaats. (Muur van Hoei)

http://www.sport.be/cyclingtour/granfon ... /parcours/
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2010 15:22

Deze finishplaats is veel mooier en heel veel veiliger dan de finish in Hamoir. Die finish was levensgevaarlijk, 1e als kamikaze die afdaling en dan nog 1,5 km over fietspad heen rijden. In de laatste bocht is nog menig deelnemer onderuit geschoven de jaren dat 't nat was.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 feb 2010 21:21

Hoewel de Muur van Huy naar mijn bescheiden mening een aartslelijke heuvel is doet 'ie het als finish locatie inderdaad wel goed. Het parcours vanuit Hamoir heb ik een paar jaar terug één keer gedaan. Hoe het er toen uit zag staat me niet meer zo helder voor de geest maar ik weet nog wel dat het een beetje een vreemd einde was.

Overigens lijkt dit parcours wel een heel stuk eenvoudiger te zijn. Eindigen op de Muur van Huy is natuurlijk zwaar maar er zitten duidelijk minder hoogtemeters in. Ik zie overigens dat de prijs nauwelijks is gezakt maar dat het welkomstpakket er wel vanaf gehaald. Daar scoren ze geen punten mee.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 20 feb 2010 01:22

De finish in Hamoir was idd waardeloos. De Muur is natuurlijk legendarisch, wel mis ik de Ardense heuvels, al zien de "nieuwe" er op papier goed uit. Is wel leuk om weer eens wat nieuws te fietsen, de standaard heuvels beginnen ook te vervelen.

Bij inschrijving krijg je wel nog een binnenbandje, maar niet het welkomspakket van de afgelopen jaren.

I Am SpeCiAliZed

coolnago
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010 18:23

coolnago 20 feb 2010 19:47

Hoe moet ik deze cyclo zien in verhouding tot de Velomediane Claude Criquelion ?
Immer gerade aus

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 20 feb 2010 20:17

Dezelfde deelnemers ongeveer, zelfde niveau ook alleen wat eerder in het jaar en dit jaar minder hoogtemeters.

Zijn vergelijkbare cyclo's

ritchey
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2010 01:07

ritchey 26 feb 2010 13:49

ik heb vorig jaar mijn eerste cyclo gereden (marmotte)
ik ga proberen dit jaar ook merkx en criquelion
nu is mijn vraag hoeveel deelnemers starten er daar ongeveer ?
want dat zal wel een pak minder zijn dan de marmotte

voaske
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 feb 2010 12:16

voaske 07 apr 2010 00:02

Ik ben ook van plan om deze toerrit (80 km) met enkel vrienden te rijden, heb er wel geen idee van of het gaat meevallen qua kilometers wel maar die heuvels erbij ....
Ook qua organisatie is het raden wat te verwachten.
Als iemand wat tips kan missen, graag

coen
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2005 21:18

coen 07 apr 2010 00:16

De 'oude' vanuit Hamoir wordt ook nog gewoon georganiseerd - http://www.bike-organisations.be/nl - twee weken eerder met pakket, wel een tientje extra...
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3

dehulst
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 15:16

dehulst 14 apr 2010 13:03

Ik heb een aantal toertochten van de Lotto Cyclingtour gereden, en die zitten qua organisatie goed inelkaar. Ook de verzorging onderweg is goed.

Het enige nadeel vind ikm de starttijd van 08:30. Ik ga het voor mijn plezier doen, en het zal me worst zijn dat het een cyclo is. Aan de andere kant heeft zo'n massastart ook wel iets. Een keer de cyclo-versie van Milaan - San Remo gedaan, en de start was memorabel.....
*** This space intentionally left blank ***

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 14 apr 2010 13:50

Ook ik heb vorig jaar een aantal tochten gereden met de Cycling organisatie in de Ardennen. Ik moet zeggen dat de organisatie van een hoog nivo is maar het meest prettig vond ik dat de deelnamer aantal nog niet zo massaal zijn als bijvoorbeeld bij AGR en SRC.

Dit jaar op mijn programma:
Tillf Bastonge Tilff
La Chouffe Classic
GF EM 2010
Reuzen van de Ardennen (was vorig jaar een hele mooie tocht)

Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie