Sram Apex
Op rival niveau komt sram met een nieuwe groep voor de meer toeristische rijders.
Stukje engelse tekst:
Apex delivers trickle down technology from RED, Force, and Rival, including Reach Adjust, Exact Actuation, ZeroLoss, and, of course, DoubleTap®. And now we proudly introduce WiFLi technology, which is marked by two chainrings up front and the Worlds first 11-32 cassette on the rear for the road, providing significant functional improvement over triples with a Wider gear range, Faster shifting performance, and Lighter weight.
Apex is the perfect blend of technology and performance for wherever the road takes you.
Sram Apex:
Bron, vrienden van ww.
Stukje engelse tekst:
Apex delivers trickle down technology from RED, Force, and Rival, including Reach Adjust, Exact Actuation, ZeroLoss, and, of course, DoubleTap®. And now we proudly introduce WiFLi technology, which is marked by two chainrings up front and the Worlds first 11-32 cassette on the rear for the road, providing significant functional improvement over triples with a Wider gear range, Faster shifting performance, and Lighter weight.
Apex is the perfect blend of technology and performance for wherever the road takes you.
Sram Apex:
Bron, vrienden van ww.
sorry maar ik kan niks met het plaatje waar juist alle info op staat.
wat is er btw zo speciaal aan 11-32? lijkt me zwaar vervelend schakelen, je kan niet zo accuraat schakelen voor je perfecte cadans, dus toch beter een triple? of zie ik iets over het hoofd?
wat is er btw zo speciaal aan 11-32? lijkt me zwaar vervelend schakelen, je kan niet zo accuraat schakelen voor je perfecte cadans, dus toch beter een triple? of zie ik iets over het hoofd?
Tja, je haalt de 30 van voren er van af, om hem achterop de cassette te plaatsen. De moeite die wordt gedaan om maar geen triple te hoeven maken... Alsof zo'n frisbee kransje op je achterwiel ineens wel kan en een 30 van voren niet.
Afgezien daarvan: mooi dat SRAM iets aan de onderkant van de markt doet. Valt echt nog wat te halen.
Afgezien daarvan: mooi dat SRAM iets aan de onderkant van de markt doet. Valt echt nog wat te halen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dit is voor Sram de goedkoopste oplossing, een triple crankstel, voor-derailleur (en allicht ook shifter) ontwerpen / marken / op voorraad houden is een stuk duurder dan deze oplossing.
Het is mij alleen een volslagen raadsel waarom die cassette met een 11 begint. Waarom niet met een 12 of een 13? En extra kransjes op plekken waar je er wel wat aan hebt.
De X.X cassettes zullen wel minder goed gaan verkopen als deze op de markt komen.
Het is mij alleen een volslagen raadsel waarom die cassette met een 11 begint. Waarom niet met een 12 of een 13? En extra kransjes op plekken waar je er wel wat aan hebt.
De X.X cassettes zullen wel minder goed gaan verkopen als deze op de markt komen.
Amclassic-fan schreef:Dit is voor Sram de goedkoopste oplossing, een triple crankstel, voor-derailleur (en allicht ook shifter) ontwerpen / marken / op voorraad houden is een stuk duurder dan deze oplossing.
Het is mij alleen een volslagen raadsel waarom die cassette met een 11 begint. Waarom niet met een 12 of een 13? En extra kransjes op plekken waar je er wel wat aan hebt.
De X.X cassettes zullen wel minder goed gaan verkopen als deze op de markt komen.
Tsja, als je achter een 32 nodig hebt, zal je wel geen 11 gebruiken
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In dat geval zou ik een 11-36 cassette van Shimano aanraden, komt in de loop van 't jaar op de markt.
10 speed 12-25 is al vervelend als je tegen de max aan zit wat mij betreft. Op 't moment dat ik op 't gemakje aan 't rijden ben, maakt 't pas ik me wel aan aan de 17 of 19. Maar dat wilt niet op 't moment dat ik maximaal aan 't rijden ben.
En hard afdalen doe je door niet in je remmen te knijpen en veel souplesse te hebben. Heb je beide dan zijn er her en der afdalingen waar je voordeel hebt van een 11. Ik koers bijna altijd met 53x12 (ook wel eens 51x12) als zwaarste verzet en ik ben nog nooit in de problemen gekomen omdat andere met een 11 reden. Als je 34-32 nodig hebt om boven te komen, dan heb je die 11 echt niet nodig om weer naar beneden te gaan, dat doet de zwaarte kracht wel.
10 speed 12-25 is al vervelend als je tegen de max aan zit wat mij betreft. Op 't moment dat ik op 't gemakje aan 't rijden ben, maakt 't pas ik me wel aan aan de 17 of 19. Maar dat wilt niet op 't moment dat ik maximaal aan 't rijden ben.
En hard afdalen doe je door niet in je remmen te knijpen en veel souplesse te hebben. Heb je beide dan zijn er her en der afdalingen waar je voordeel hebt van een 11. Ik koers bijna altijd met 53x12 (ook wel eens 51x12) als zwaarste verzet en ik ben nog nooit in de problemen gekomen omdat andere met een 11 reden. Als je 34-32 nodig hebt om boven te komen, dan heb je die 11 echt niet nodig om weer naar beneden te gaan, dat doet de zwaarte kracht wel.
Dit lijkt me bij uitstek geschikt voor Nederland. Normaal gebruik je een 11-23 of 11-25 cassette en als de fiets meeneemt op vakantie om de bergen in te gaan, zet je er een 11-32 op.
Ik las trouwens dat de prijzen van de andere SRAM groepen omhoog gaan.
Ik las trouwens dat de prijzen van de andere SRAM groepen omhoog gaan.
Amclassic-fan schreef:In dat geval zou ik een 11-36 cassette van Shimano aanraden, komt in de loop van 't jaar op de markt.
10 speed 12-25 is al vervelend als je tegen de max aan zit wat mij betreft. Op 't moment dat ik op 't gemakje aan 't rijden ben, maakt 't pas ik me wel aan aan de 17 of 19. Maar dat wilt niet op 't moment dat ik maximaal aan 't rijden ben.
En hard afdalen doe je door niet in je remmen te knijpen en veel souplesse te hebben. Heb je beide dan zijn er her en der afdalingen waar je voordeel hebt van een 11. Ik koers bijna altijd met 53x12 (ook wel eens 51x12) als zwaarste verzet en ik ben nog nooit in de problemen gekomen omdat andere met een 11 reden. Als je 34-32 nodig hebt om boven te komen, dan heb je die 11 echt niet nodig om weer naar beneden te gaan, dat doet de zwaarte kracht wel.
Flauw om dat dan weer in het belachelijke te trekken met die 11-36. Ik wil gewoon aangeven dat je benen eenbehoorlijk bereik hebben qua cadans. Als je jezelf daar maar een beetje aan laat wennen. Voor een krabber en zwalker als mij is een 12-25 wél een heel fijne cassette (overigens met een gewone dubbel).
Wat heeft goed kunnen klimmen eigenlijk met dalen te maken? Volgens mij zijn er zat afdalingen waar het wel lekker is om even na een bocht te kunnen aanzetten of flink door te stampen.