Tune Schwarzbrenner
Het zijn inderdaad prachtige wielen, maar ervaringen ga je nog niet vinden.
Ondanks dat de wielen alwel gepresenteerd zijn was de productie nog niet op gang. Sterker nog er waren nog veel problemen met het ontwerp. Het productieproces was niet onder controle waardoor de wielen simpelweg niet goed waren. Als mijn meest recente informatie klopt is de productie pas recentelijk (+/- maand max 2) mondjesmaat gestart.
Ondanks dat de wielen alwel gepresenteerd zijn was de productie nog niet op gang. Sterker nog er waren nog veel problemen met het ontwerp. Het productieproces was niet onder controle waardoor de wielen simpelweg niet goed waren. Als mijn meest recente informatie klopt is de productie pas recentelijk (+/- maand max 2) mondjesmaat gestart.
-
- Forum-lid
Als het hele sterke wielen zouden zijn hadden ze deze wel Schwarzenegger ( of hoe heet die man ) genoemd ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
OK.
Ik heb afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt toen ik bij mijn FM binnen stond. Ze hadden daar ineens een setje Tune Schwarzbrenner binnen staan. Tot nog toe had ik alleen de wielen op een plaatje gezien, ik vind ze prachtig. Toen ik hoorde dat je met deze full carbon set geen remblokjes hoeft te wisselen was ik om. Jammer dat er bij een setje van deze prijs geen mooie wieltassen zitten. Die krijg ik er van mijn FM hoe dan ook bij.
Mijn setje is besteld voor Campa met de witte Tune naven, 42mm en in de draadband versie.
In de Tour onlangs kwam de Schwarzbrenner goed uit de test alleen werd er wat "geklaagd" over piepende remmen. Ik heb op Duitse fora al positieve berichten over de Swisstop blokjes gevonden dus mochten mijn campa blokjes ook gaan piepen dan zal ik naar de Swisstop overstappen.
Eerste week van april volgende de foto's.
Ik heb afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt toen ik bij mijn FM binnen stond. Ze hadden daar ineens een setje Tune Schwarzbrenner binnen staan. Tot nog toe had ik alleen de wielen op een plaatje gezien, ik vind ze prachtig. Toen ik hoorde dat je met deze full carbon set geen remblokjes hoeft te wisselen was ik om. Jammer dat er bij een setje van deze prijs geen mooie wieltassen zitten. Die krijg ik er van mijn FM hoe dan ook bij.
Mijn setje is besteld voor Campa met de witte Tune naven, 42mm en in de draadband versie.
In de Tour onlangs kwam de Schwarzbrenner goed uit de test alleen werd er wat "geklaagd" over piepende remmen. Ik heb op Duitse fora al positieve berichten over de Swisstop blokjes gevonden dus mochten mijn campa blokjes ook gaan piepen dan zal ik naar de Swisstop overstappen.
Eerste week van april volgende de foto's.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
My gear:
nicovandijk schreef:Toen ik hoorde dat je met deze full carbon set geen remblokjes hoeft te wisselen was ik om.
Wat bedoel je hiermee?
Ga je niet met andere (lees alu remvlak) wielen rijden?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid
wezep schreef:nicovandijk schreef:Toen ik hoorde dat je met deze full carbon set geen remblokjes hoeft te wisselen was ik om.
Wat bedoel je hiermee?
Ga je niet met andere (lees alu remvlak) wielen rijden?
Dat bedoel ik, je kan met deze wielen met je alu remvlak blokjes blijven rijden. Het staat zelfs op de wielen zelf. Tune geeft ook levenslange garantie op doorremmen.
-aka Morpheus-
My gear:
My gear:
Ik vind het een erg merkwaardig verhaal. Natuurlijk kun je alu blokjes gebruiken, maar als je deze eenmaal gebruikt hebt op ALU wielen zitten er altijd alu splinters in de blokken. Hoe je het ook went of keert dit is nooit bevordelijk voor de carbon velgen. Ik ben toch benieuwd hoe de exacte interpretatie van de bewering van Tune zijn.
Hoi,
Ik kan me in geen geval voorstellen dat je met remblokjes waarmee met standaard aluminium velgen is gereden zonder meer met carbonvelgen kan gaan rijden.
Wat men wellicht bedoelt is dat de velgrand van de Tune wielen ook geschikt is voor het gebruik van normale remblokjes en dus speciale remblokjes voor carbonvelgen niet nodig zijn.
Wie dus denkt dat ie dus ongestraft kan wisselen tussen aluvelgen en deze carbonwielen zonder eerst de remblokjes te vervangen zou wel eens voor verrassingen komen te staan.
Ciao,
Ik kan me in geen geval voorstellen dat je met remblokjes waarmee met standaard aluminium velgen is gereden zonder meer met carbonvelgen kan gaan rijden.
Wat men wellicht bedoelt is dat de velgrand van de Tune wielen ook geschikt is voor het gebruik van normale remblokjes en dus speciale remblokjes voor carbonvelgen niet nodig zijn.
Wie dus denkt dat ie dus ongestraft kan wisselen tussen aluvelgen en deze carbonwielen zonder eerst de remblokjes te vervangen zou wel eens voor verrassingen komen te staan.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik heb deze wielen sinds kort (de zelfde uitvoering maar dan voor Sram). Je hebt inderdaad geen andere blokken nodig en men (=Tune) geeft aan dat je met op alu gebruikte blokken kunt remmen. Ik heb dit niet gedaan en gewoon een setje nieuwe blokken aangeschaft voor deze wielen. De velgrand is bewerkt met een apart materiaal (dacht wolfraam ofzo). Hierdoor zijn gewone blokken te gebruiken.