fiets waxen
Interessante discussie
Jong broekie ('91)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
JanJr schreef:Beste resultaat is eerst even afwassen met lauw sopje en dan waxen Gebruik geen silicone sprays.
Waarom geen siliconen spray als ik vragen mag?
Gewoon een heel dunne film werkt bij mij perfect op mijn MTB. (voorwaarde is wel dat je een goede spruitkop hebt, die een mooi nevel neerlegt (en geen dikke klodders))
- chassepatate
- Forum-lid
MattBeone schreef:JanJr schreef: (voorwaarde is wel dat je een goede spruitkop hebt, die een mooi nevel neerlegt (en geen dikke klodders))
Righttttt.....
Tuurlijk mag dat, zou het alleen niet op ongelakte carbon delen, matte lak of doffe plastic delen gebruiken.
Heb ooit eens mijn oude Trek 2000 (uit 2006) met Turtlewax gepoetst. Ik poetste de lak er gewoon af! Vanwege de kilostrijd bij de fietsfabrikanten wordt er soms een dunne laklaag gebruikt. Pas dus op met het te fanatiek poetsen en probeer eerst een stukje waar het geen kwaad kan.
Ik gebruik na dit voorval altijd siloconen spray. Vooraf even met een sopje schoonmaken, goed droogmaken, daarna spray erover en uitwrijven. Blinkt mijn fiets weer als een t**t.
Ik gebruik na dit voorval altijd siloconen spray. Vooraf even met een sopje schoonmaken, goed droogmaken, daarna spray erover en uitwrijven. Blinkt mijn fiets weer als een t**t.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
marsman schreef:Heb ooit eens mijn oude Trek 2000 (uit 2006) met Turtlewax gepoetst. Ik poetste de lak er gewoon af! Vanwege de kilostrijd bij de fietsfabrikanten wordt er soms een dunne laklaag gebruikt. Pas dus op met het te fanatiek poetsen en probeer eerst een stukje waar het geen kwaad kan.
De lak er af poetsen?????? Heb je een schuursponsje gebruikt of zo?
Een was laag breng je aan, en wrijf je daarna uit met een zachte doek.
Je hebt toch geen cleaner gebruikt van het MERK Turtlewax??
Vind dit een vreemd verhaal.