accessoires
Welk merk voor je fietsaccessoires heeft jouw voorkeur?
Je kunt uiteraard kiezen voor het merk van je fiets. Maar soms hebben ze niet wat je zoekt of is de prijs te hoog...
Ik heb bij BBB bijvoorbeeld altijd een beetje een b-merk-gevoel... of is dat onzin?
Bij Pro heb ik weer een beter gevoel...
Ik ben een wielren/mountainbike enthousiasteling die het wedstrijdwielennen (op tv) volgt, maar heb verder geen banden/vrienden die echt in de wielersport zitten en me wat dit betreft kunnen vertellen wat een wel en wat niet...
Prijs is overigens ook een kwestie, ik hoef niet het goedkoopste, maar zeker ook niet het duurste...
Je kunt uiteraard kiezen voor het merk van je fiets. Maar soms hebben ze niet wat je zoekt of is de prijs te hoog...
Ik heb bij BBB bijvoorbeeld altijd een beetje een b-merk-gevoel... of is dat onzin?
Bij Pro heb ik weer een beter gevoel...
Ik ben een wielren/mountainbike enthousiasteling die het wedstrijdwielennen (op tv) volgt, maar heb verder geen banden/vrienden die echt in de wielersport zitten en me wat dit betreft kunnen vertellen wat een wel en wat niet...
Prijs is overigens ook een kwestie, ik hoef niet het goedkoopste, maar zeker ook niet het duurste...
Orbea op de weg en Cube in de modder....
BBB heeft misschien wel een beetje een B-merk status, maar maakt toch onwijs goed spul, is goed geprijsd en overal verkrijgbaar. meestal als ik iets nodig heb als overschoenen, handschoentjes, stuurlintje, kleine onderdeeltjes, haal ik wel BBB, en verder ook wat onderdelen op mijn racefiets zijn van BBB, zoals zadelpen, stuur en binnenkort ook een witte stuurpen. dit is niet zozeer omdat het BBB is, maar op de een of andere manier hebben zij altijd precies wat ik zoek. zoals eerder gezegd, maken zij gewoon kwalitatief goed spul, tegen een goede prijs. overigens begint BBB qua helmen en brillen, toch ook een aardig aandeel in de profploegen in te nemen (quickstep, cofidis, vaconsoleil, fidea).
de B-merk status zal ook grotendeels wel komen, doordat de spullen van BBB gebruikt door proefploegen (muv helmen en brillen) niet zichtbaar zijn (denk aan pompen enz.). een merk als PRO zie je tegenwoordig bij veel profploegen en heeft daardoor een iets hoger aanzien.
de B-merk status zal ook grotendeels wel komen, doordat de spullen van BBB gebruikt door proefploegen (muv helmen en brillen) niet zichtbaar zijn (denk aan pompen enz.). een merk als PRO zie je tegenwoordig bij veel profploegen en heeft daardoor een iets hoger aanzien.
T-Kops schreef:BBB heeft misschien wel een beetje een B-merk status, maar maakt toch onwijs goed spul, is goed geprijsd en overal verkrijgbaar.
Helemaal mee eens!!
Als de keuze voor wielerspullen niet gestuurd (gestoord? ) wordt door emoties is BBB een merk wat overal te krijgen is, betaalbaar is én GOED is.
jaapieo schreef:Het verschil is dat PRO zelf ontwikkelt, en dat BBB producten groot inkoopt en haar naam er op zet!
MAAR daar is het nog niet minder om!
oh dat wist ik eigenlijk niet eens, van welke producenten gebruiken zij dan zoal?
-
- Forum-lid
Bij mij ook bijna alles BBB, stuur, stuur- en zadelpen en bidonhouders...Prima spul hoor!
-
- Forum-lid HC
Dat is toch echt niet waar jongens.
BBB heeft zelfs een test team op de TU-Delft!
japie carbon schreef:Dat is toch echt niet waar jongens.
ja zo'n vermoeden had ik al, maar wou toch graag weten waar die info vandaan kwam en of hij dan wist waar ze dan wel hun producten vandaan halen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Ok, ze maken vast niet alles zelf. maar het is niet zo dat ze alles ergens weghalen.
-
- Forum-lid
BBB heeft gewoon een heel goede marketing. Ze hangen in bijna elke fietsenwinkel met hun assortiment. Ik heb al een paar keer voor BBB gekozen, terwijl ik eigenlijk naar iets anders op zoek was. De verkrijgbaarheid van die mooie spulletjes die je steeds in de Fiets ziet staan is hier in Tilburg e.o. om te huilen. Op mijn racefiets komt echter geen BBB, hooguit PRO, liever nog Ritchey, Selle Italia etc. Welke oetlul noemt een merk nou BBB?! De spullen zijn overigens wel redelijk goed, maar bij nadere beschouwing minder subtiel en licht dan de 'AAA' merken.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540