Shimano XT rem/shifter combi
zaffeltje schreef:Dus ze zijn een geheel en dan is de shifter niet appart te vervangen of de remhendels?
Klopt, ik heb kortgeleden hetzelfde probleem gehad en heb inderdaad losse shifters en remhendels op de kop getikt.
Dual control is geloof ik een soort van schakelen met de remhendel, ik heb er nog niet vaak iemand enthousiast over gehoord.
XT is natuurlijk best goed, maar Deore shifters en hendels houden het ook lang vol.
Dan vraag ik mij af of mijn Shimano XT st-m 750 nu dualcontrols zijn of shifter en remhendel apart???
In de specificaties staat: grepen zijn st-m750 sti en de derailleurverstellers zijn ST-M750. Er staat niet bij dat het dualcontrollers xijn of losse units. Het is wel remmen appart, op en afschakelen met de shifters.
Op mijn racefiets heb je wel dualcontrol verstellers maar dat is bij iedereen bekent.
In de specificaties staat: grepen zijn st-m750 sti en de derailleurverstellers zijn ST-M750. Er staat niet bij dat het dualcontrollers xijn of losse units. Het is wel remmen appart, op en afschakelen met de shifters.
Op mijn racefiets heb je wel dualcontrol verstellers maar dat is bij iedereen bekent.
deze?
Dit heet in Shimano taal rapidfire.
De shifters en remhemdels zitten op 1 gemeenschappelijke klemband, dus als een van de 2 kapot is oet je ze toch beide vervangen. Er zijn ook losse shifters en losse remgrepen. Dat kost wat meer plaats op je stuur omdat je 2 klembanden hebt, meestal past dat prima.
Ik heb inderdaad de shifters/remhendels zoals op de bovenstaande foto. Maar of dit dual control units zijn is mij niet bekend. Het zit wel op 1 klemband gemonteerd. Op de racefiets hebben ik wel dualcontroller units, dus remmen en schakelen in de hendel. Met de racefiets is het heel goed te gebruiken.
Het zijn XT units uit 2001. Welke type losse shifters en remhendels kan ik gebruiken met mijn shimano rd-m750 en fd-m750 achter- en voorderailleur?
Het zijn XT units uit 2001. Welke type losse shifters en remhendels kan ik gebruiken met mijn shimano rd-m750 en fd-m750 achter- en voorderailleur?
dual control: de ene shifter werkt 2 kanten op. als je hem per ongeluk aanraakt dat gaat ie al, maar ja dat is mijn eigen onhandigheid.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;