racebanden mtb?
heeft iemand een goede tip:
ik zoek racebandjes voor mijn mtb-wielen (26inch).
ik zoek racebandjes voor mijn mtb-wielen (26inch).
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Schwalbe dureme, km-vreters en echte banden voor op de weg, bos kun je er niet echt mee in.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
ik zoek hele smalle en lichtlopende bandjes voor op de weg, dus zal beide tips even googlen
thnx alvast
thnx alvast
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog een set Schwalbes liggen, zijn 1 inch, vier buitenbanden waarvan 2 erg goed en veel binnenbanden, nog een paar nieuw in doos. Mag weg voor weinig.
Je mountainbike ziet er niet uit met deze banden, maar het rijdt super.
Je mountainbike ziet er niet uit met deze banden, maar het rijdt super.
ferry: wat is +1?
ik ga voor nieuwe banden, ben al geen held met afdalen en vertrouwen in banden is bij mij ook niet helemaal top, laat staan gebruikte. maar dank voor het aanbod.
staat wel wat maf maar mijn scalpel lefty kan het wel hebben vind ik: extra raar waardoor het weer klopt.
ik ga voor nieuwe banden, ben al geen held met afdalen en vertrouwen in banden is bij mij ook niet helemaal top, laat staan gebruikte. maar dank voor het aanbod.
staat wel wat maf maar mijn scalpel lefty kan het wel hebben vind ik: extra raar waardoor het weer klopt.
ReinR schreef:ik ga voor nieuwe banden
Geef ik je wel gelijk in. Ik heb er mee op Mallorca gereden en in de Ardennen. Ik voelde me in afdalingen juist zeer op mijn gemak, met een mountainbike stuur kun je prima ontspannen bij de remmen.
Nadeel is wel dat je op meetrapafdalingen je maatjes op de racefiets niet bijhoudt, omdat je wat eerder aan het eind van de versnellingen bent met kleine wieltjes, had toen zelf een 48 voor gemonteerd.
-
- Forum-lid HC
Weet je dat smalle banden helemaal geen lagere rolweerstand hebben. Je kan dus op je MTB gewone slicks nemen.
japie carbon schreef:Weet je dat smalle banden helemaal geen lagere rolweerstand hebben. Je kan dus op je MTB gewone slicks nemen.
Geheel toevallig kwam ik gisteren iemand tegen op de fiets en die zei hetzelfde
Ik reed tot voor kort met smalle Conti Sportcontact's op de weg en die bevielen prima. Echter heb ik gisteren voor het eerst met Schwalbe Super Moto's op de weg gereden (2.35 breed) en die rollen dus veel beter over de weg! Nu neem ik ook aan dat de Schwalbe band van betere kwaliteit is, maar het bevestigt in ieder geval de theorie. Het is ook wel logisch als je bedenkt dat een smalle band meer in de draairichting vervormt en een brede band meer in de breedte. Die vervorming in de draairichting is meer van invloed op de rolweerstand.