Sensa Lombardia of Cube Agree GTC
- mscheerder
- Forum-lid
Ik twijfel tussen twee fietsen:
Sensa Lombardia, met Full Ultegra SL, Quasar QA30AL wielen, Ritchey WCS onderdelen (anders dus dan in de link), Selle San Marco Aspide.
of
Cube Agree GTC Pro met Ultegra / FSA, FSA onderdelen en Fulcrum Racing 7 wielen, RFR zadel.
Prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Wat is de betere fiets?
Sensa Lombardia, met Full Ultegra SL, Quasar QA30AL wielen, Ritchey WCS onderdelen (anders dus dan in de link), Selle San Marco Aspide.
of
Cube Agree GTC Pro met Ultegra / FSA, FSA onderdelen en Fulcrum Racing 7 wielen, RFR zadel.
Prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Wat is de betere fiets?
Sensa Lombardia Ultimo Ultegra
Zelf ben ik nogal gechameerd van de Sensa. Goed en mooi frame, wielen, onderdelen en een volledige groep. Bij de Cube heb je ook FSA remmen en die schijnen niet altijd even goed te zijn. Maar het zal elkaar niet heel heel veel ontlopen. Je moet beide fietsen eens proberen als je kan.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
- Forum-lid
Ik zou ook voor de sensa gaan alleen dan wel met de nieuwe ultegra groep. Niet dat de oude niet goed functioneert maar zou niet graag een nieuwe fiets kopen met een oude groep.
- mscheerder
- Forum-lid
@BMiller: dank voor je reactie. Ik ga beide proberen.
@gaisdergerman: hoe zie ik het verschil tussen Ultegra oud en nieuw?
@gaisdergerman: hoe zie ik het verschil tussen Ultegra oud en nieuw?
nieuw: ultegra 6700
oud: ultegra sl
nieuwe heeft een matte kleur, heeft carbon shifters en kabel lopen op het stuur binnendoor, dus geen waslijnen!
oud: ultegra sl
nieuwe heeft een matte kleur, heeft carbon shifters en kabel lopen op het stuur binnendoor, dus geen waslijnen!
- mscheerder
- Forum-lid
Heet de nieuwe Ultegra groep ook wel Ultegra C (vanwege de carbon shifters)?
Hoe oud is oud eigenlijk? Is er kwaliteitsverschil?
Ik heb overigens ook wel eens gehoord (van een fietsenmaker die een overjarig model had staan, dat wel...) dat de oudere Ultegra beter is dan de nieuwe versie, omdat daar meer kunststof aan zit. Klopt dat?
Ik heb overigens ook wel eens gehoord (van een fietsenmaker die een overjarig model had staan, dat wel...) dat de oudere Ultegra beter is dan de nieuwe versie, omdat daar meer kunststof aan zit. Klopt dat?
mscheerder schreef:Heet de nieuwe Ultegra groep ook wel Ultegra C (vanwege de carbon shifters)?
Oud is dacht ik 2009 versie, nieuw dus 2010
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
- Forum-lid
mscheerder schreef:Heet de nieuwe Ultegra groep ook wel Ultegra C (vanwege de carbon shifters)?
Nee, dat klopt niet. Natuurlijk wil je fietsenmaker liever van een oude fiets af dan van een nieuwe.
Als er kwaliteitverschil is dan is het minimaal, de sl groep is zeker een prima groep maar wel eentje van vorig jaar. Je rijdt in principe met een 'oude groep' rond en dat is wel iets om rekening mee te houden bij de aanschaf.
- mscheerder
- Forum-lid
@gaisdergerman: Ik nam het verhaal van die fm al met een korrel zout...
Een 'oude' groep is natuurlijk relatief, nu het net 2 maanden 2010 is. Zeker als er nauwelijks kwaliteitsverschil is. Maar wel een reden om kritischer naar de fiets en afmontage te kijken. Ik wil natuurlijk graag zo jong mogelijke onderdelen.
Is er nog verschil in frame(kwaliteit)? Ik heb gelezen dat de Cube qua afwerking minder is (lasnaden). Heb ik nog niet 'live' kunnen zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Een 'oude' groep is natuurlijk relatief, nu het net 2 maanden 2010 is. Zeker als er nauwelijks kwaliteitsverschil is. Maar wel een reden om kritischer naar de fiets en afmontage te kijken. Ik wil natuurlijk graag zo jong mogelijke onderdelen.
Is er nog verschil in frame(kwaliteit)? Ik heb gelezen dat de Cube qua afwerking minder is (lasnaden). Heb ik nog niet 'live' kunnen zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die groepen werden in juli al uitgeleverd, dus tel maar een paar maanden bij die 2 maanden op . Deze 6700 groep is gewoon nog 3,5 jaar de Ultegra groep, daarna komt er weer een nieuwe naar aller waarschijnlijkheid.
Ik heb zelf sinds een paar weken een Sensa Lombardia, frame is prima. Erg stijf en stuurt gewoon fijn. De voorvork die erin zit weegt echter als dieplood, terwijl 't frame wel een net gewicht heeft.
Ik heb zelf sinds een paar weken een Sensa Lombardia, frame is prima. Erg stijf en stuurt gewoon fijn. De voorvork die erin zit weegt echter als dieplood, terwijl 't frame wel een net gewicht heeft.
mscheerder schreef:Is er nog verschil in frame(kwaliteit)? Ik heb gelezen dat de Cube qua afwerking minder is (lasnaden). Heb ik nog niet 'live' kunnen zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
De Cube die jij aangeef je willen gaan kopen de Agree GTC zal weinig lasnaden hebben dus daar hoef je je in ieder geval niet druk over te maken. Het frame is namelijk volledig van carbon.
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
- mscheerder
- Forum-lid
Het is de Sensa geworden. Goede prijs/kwaliteit en een mooie look. Nog een paar weken wachten op uitleveren...