Ksyrium ES versleten velgranden
Niettegenstaande 20.000 km zonder problemen blijken de velgranden versleten. Ik vrees dus een nieuwe set te moeten aanschaffen. Is dit normaal dat de velgranden reeds na dit aantal km versleten zijn ? Of komt dit vooral met lichte wielen voor ? Zijn er alternatieven waar de velgranden minder slijten ? Hebben remblokken invloed (altijd originele Dura Ace remblokken gebruikt )
mijn trainingssetje met mavic cxp 22 velgen begint nu ook aardig doorgeremd te raken, 2 seizoenen mee gereden, dus ook zo'n 20.000 km denk ik, dus ik denk dat dat niet zo vreemd is dat de velgen zo langzamerhand versleten zijn.
remblokken met een zachtere compound zorgen voor iets minder velgslijtage, maar remmen ook minder goed, dus dat is het een of het ander. ceramische velgranden slijten minder hard, dacht ik.
remblokken met een zachtere compound zorgen voor iets minder velgslijtage, maar remmen ook minder goed, dus dat is het een of het ander. ceramische velgranden slijten minder hard, dacht ik.
-
- Forum-lid
bike-components daar kun je nieuwe velgen aanschaffen, of je LBS.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
- Forum-lid
Groene Swisstop blokken monteren, ik heb het gevoel dat die de velg minder ''opeten'' en voor betere remkracht zorgen!
Toen mijn (Ksyrium SL SCC) achterwiel versleten was heb ik een nieuwe velg aangschaft, daar kwamen ook nieuwe spaken en arbeidsloon bij. Kostte me ruim 200 euro. Weet dus waar je aan begint.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
- Forum-lid
@ scepticus, zeker in de regen? Mij lijkt het dat er in de regen minder wrijving is, en dat de velgen dus minder snel verslijten?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Amclassic-fan schreef:Dat is een leuke theorie, zo werkt 't alleen totaal niet. Iets met zand?
Juist, dat punt was ik even vergeten.
Probeer natuurlijk zo weinig mogelijk te remmen, maar soms is het toch nodig.
Nieuwe velgen zijn ook een optie, maar volgens mijn FM zijn de spaken gelijmd bij Mavic en kan er kwalitatief nooit een wiel hermaakt worden zoals het oorspronkelijke. Kostenplaatje zal inderdaad minstens 200 € worden. Vrees inderdaad dat een nieuwe set wielen mijn deel zal worden.
Vraag is nog om bij Mavic te blijven om eens iets anders te proberen. Al veel goeds gelezen hier op het forum over Fulcrum, zien er ook wel goed uit.
Nieuwe velgen zijn ook een optie, maar volgens mijn FM zijn de spaken gelijmd bij Mavic en kan er kwalitatief nooit een wiel hermaakt worden zoals het oorspronkelijke. Kostenplaatje zal inderdaad minstens 200 € worden. Vrees inderdaad dat een nieuwe set wielen mijn deel zal worden.
Vraag is nog om bij Mavic te blijven om eens iets anders te proberen. Al veel goeds gelezen hier op het forum over Fulcrum, zien er ook wel goed uit.
- chassepatate
- Forum-lid
Dat schijnt inderdaad een hype te zijn...