Hoi,
Ja, ik heb al gezocht en vond twee oude threads uit 2007 die mijn vraag niet direct beantwoord.
Kom je vanaf Octalink/ISIS oid en ga je naar buitenboordlagers a la Shimano Hollowltech II of Campa Ultra Torque dan wordt aanbevolen af te vlakken.
Maar stel je hebt nu HollowTech II/Ultra Torque en gaat naar MEGA EXO? Moet je dan ook afvlakken?
Wellicht is er geen eenduidig antwoord te geven op mijn vraag en is het advies om altijd maar af te vlakken.
Mvg, Zorro
Bottom Bracket afvlakken
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jan, waarom heb je een andere inlognaam??
Als het bracket al eerder is gevlakt hoeft het niet nog eens. Als je dat niet weet gewoon ff het zekere voor het onzekere nemen.
Als het bracket al eerder is gevlakt hoeft het niet nog eens. Als je dat niet weet gewoon ff het zekere voor het onzekere nemen.
Less is bore
Met een soort van vrees de zijkanten van het framedeel waar de BB-cups in zitten vlak maken zodat er een strakke passing ontstaat als de cups gemonteerd zijn.
De zijkanten waar de cups op aansluiten zijn dan helemaal vlak (lees vlak maar als een soort van "a-technisch" waterpas )
Het is zegmaar een soort manier om te zorgen dat de cups precies recht zitten wat weer belangrijk ik voor de loop van de lagers van het crankstel
Zoals hier boven dus...
De zijkanten waar de cups op aansluiten zijn dan helemaal vlak (lees vlak maar als een soort van "a-technisch" waterpas )
Het is zegmaar een soort manier om te zorgen dat de cups precies recht zitten wat weer belangrijk ik voor de loop van de lagers van het crankstel
Zoals hier boven dus...
mijn Flickr