Wegens niet voortzetten van dit project te koop: een titanium frame van Raleigh, nog uit de goed tijd. Wat ik er over kon vinden was niet veel, wel dat dit een kwalitatief heel hoog frame is, gemaakt van "luchtvaart-titanium" (r.s.p. timet), dus nog voordat titanium op grote schaal voor particuliere doeleinden werd ingezet. Ernstig mooi frame, met fraaie lasrupsen (dus niet gelijmd!). Helaas ben ik beter met fietsen dan met foto's, dus bij daadwerkelijke interesse graag een pm.
Maat: 57/57
richtprijs: 400 euro
inclusief: originele voorvork uit 651 staal
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
titanium frame Raleigh
-
- Forum-lid
Boeiend frame, maar niet(s) voor mij. Het frame schijnt niet erg stijf te zijn, maar wel erg lekker te rijden als je dat niet erg vindt. Timet is pure titanium, wat niet zo sterk is als een legering (daarom zijn de buizen oversized), maar wel volledig roestvrij en goedkoper. Het is dus niet zozeer beter dan nieuwe titanium fietsen, maar vooral een manier om een goedkoop frame te maken, dat toch vrij goed is. Nieuwprijs schijnt rond de 600 pond geweest te zijn (10 jaar geleden, dus dat waren dure ponden) en tweedehands prijs rond 2003 was 250-300 pond. Daarom lijkt jouw prijs toch wel een beetje aan de hoge kant. Zeker aangezien je voor een kleine 750 euro ook een nieuw Ti frame kunt bestellen in de US.
Voor de eventuele koper: er moet een 27 mm zadelpen in, dus geen 27,2 pen erin persen.
Voor de eventuele koper: er moet een 27 mm zadelpen in, dus geen 27,2 pen erin persen.
-
- Forum-lid HC
heb er meerdere als winterfiets gehad. Stijfheid viel mee (in ieder geval in vergelijking met andere Ti frames uit die tijd). Kwaliteit was ok maar helaas niets voor zwaardere rijders (alle mj bekende frames gaven het binnen een jaar of drie op (scheurvorming)