Ervaringen Fizik Arione CX Kium
Heb mezelf een Fizik Arione CX Kium zadel besteld.
Ben heel benieuwd. Wat zijn de ervaringen van overige forumleden met dit zadel?
Ik fiets nu met een redelijk goedkoop San Marco zadeltje. De Fizik is redelijk aan de prijs dus ik verwacht wel enig verschil.
Qua postuur ben ik zelf niet zwaar (69kg) en ook redelijk tenger.
Ben met name geinteresseerd in het comfort en ervaringen van anderen.
Ben heel benieuwd. Wat zijn de ervaringen van overige forumleden met dit zadel?
Ik fiets nu met een redelijk goedkoop San Marco zadeltje. De Fizik is redelijk aan de prijs dus ik verwacht wel enig verschil.
Qua postuur ben ik zelf niet zwaar (69kg) en ook redelijk tenger.
Ben met name geinteresseerd in het comfort en ervaringen van anderen.
Bianchi 928 C2C, Chorus 11s, Kuiper 50mm
Beste Tjesis,
Een van mijn klanten is een poos geleden teruggekomen met dit zadel, de onderkant aan de rechterkant kon geen spanning verdragen en is al na ong. 300 km afgebroken.
Momenteel loopt er een claim met de leverancier over dit type zadel, mocht ik nieuws hebben dan laat ik het je weten!
met vriendelijke groet,
Gait
Een van mijn klanten is een poos geleden teruggekomen met dit zadel, de onderkant aan de rechterkant kon geen spanning verdragen en is al na ong. 300 km afgebroken.
Momenteel loopt er een claim met de leverancier over dit type zadel, mocht ik nieuws hebben dan laat ik het je weten!
met vriendelijke groet,
Gait
-
- Forum-lid
Fiets zelf met fizik arione zadel(s). Denk dat deze qua comfort hetzelfde zit. Voor mijn gevoel perfect. Maar Kium zal iets lichter zijn En wat kwetsbaarder...
Ik (85kg) rij met zowel de Arione als met de Arione CX (Kium).
De CX-versie is aanmerkelijk harder.
Het verschil in gewicht (210 vs. 240gr) zit blijkbaar niet alleen in het gebruik van Kium in de rails, maar ook door het gebruik van minder vulling.
De CX-versie is aanmerkelijk harder.
Het verschil in gewicht (210 vs. 240gr) zit blijkbaar niet alleen in het gebruik van Kium in de rails, maar ook door het gebruik van minder vulling.
Ik heb inderdaad de CX versie gekozen omdat deze volgens verschillende bronnen platter oogt.
Gevolg dus ook harder blijkbaar, had ik ook wel verwacht.
Bedoel je met harder ook minder comfortabel Alejandro?
Tjesis schreef:Ik heb inderdaad de CX versie gekozen omdat deze volgens verschillende bronnen platter oogt.
Hij oogt niet alleen iets platter, maar is dat ook (iets).
Scheelt ongeveer een halve cm, gemeten ongeveer 12cm vanaf de punt.
De CX is inderdaad iets minder comfortabel, maar niet zodanig dat een probleem wordt. Ook niet bij lange ritten; of je moet veel kilometers met erg slecht wegdek hebben ('Paris Roubaix'?) of een erg oncomfortabel frame.
Heb het zadel inmiddels binnen. Heb hem besteld in de 'celeste' groene kleur.
Past mooi bij m'n fiets en het oogt heel goed vind ik zelf.
Mooi plat en strak zadel.
Zo op het eerste gevoel zit hij ook heel goed. Maar goed, de eerstkomende toertocht dit voorjaar zal ik pas meer met zekerheid kunnen zeggen.
Past mooi bij m'n fiets en het oogt heel goed vind ik zelf.
Mooi plat en strak zadel.
Zo op het eerste gevoel zit hij ook heel goed. Maar goed, de eerstkomende toertocht dit voorjaar zal ik pas meer met zekerheid kunnen zeggen.
-
- Forum-lid
Ik heb ook een Fizik arione cx zadel met een zwarte lijn vanbinnen en wit aan de buitekant,
al na een week begon mijn zadel aan de zijkant wat geel te worden kan daar iets aan gedaan worden?
al na een week begon mijn zadel aan de zijkant wat geel te worden kan daar iets aan gedaan worden?