PC systeemeisen Tacx Fortius VR trainer
Ik wil graag een Tacx Fortius VR trainer aanschaffen, maar twijfel of mijn PC dit trekt. Ik hoop dat iemand hier uitsluitsel over kan geven.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De aanbevolen systeemeisen (volgens Tacx):
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Processor Minimaal P4, singe core 3.0 Ghz
Geheugen 1024 MB voor XP, 2056 MB voor Vista
Vrije harde schijf ruimte 2 GB
Videokaart DirectX9 compatible 3D met 256 MB geheugen (niet gedeeld)
GeForce FX of gelijkwaardig
Geluidskaart DirectSound compatible
Diversen 1 vrije USB poort
DVD speler
Ik beschik over 2 PC's:
Desktop Compaq pressario, draait op Windows XP
Processor: AMD Athlon 64-processor 2GHZ (3200+)
RAM: 1GB
Graphics: ATI Radeon compatible (zit wel snor denk ik)
Sound: zit ook wel snor denk ik
Laptop Acer Aspire 7720G, draait op Windows Vista, 32-bits OS
Processor: Intel Core 2 Duo T5450, 2x 1.66GHZ (samen 3.32GHZ)
Graphics: 1024MB nvidia GeForce 8400M GS, TurboCache
RAM: 4GB DDR2
Sound: RealTek High definition audio
Ik heb het idee dat mijn desktop het niet gaat trekken vanwege de kloksnelheid van de processor (iemand dat ooit getest??). De vraag is of mijn laptop het wel gaat trekken. Ik heb het vermoeden van wel...ook omdat ie nog niet zo heel erg oud is, maar ik weet het niet zeker. Zou zonde zijn als ik een VR-trainer koop die het vervolgens niet doet. Dan ga ik liever voor een Tacx Cosmos.
TACX
De aanbevolen systeemeisen (volgens Tacx):
Processor Minimaal P4, singe core 3.0 Ghz
Geheugen 1024 MB voor XP, 2056 MB voor Vista
Vrije harde schijf ruimte 2 GB
Videokaart DirectX9 compatible 3D met 256 MB geheugen (niet gedeeld)
GeForce FX of gelijkwaardig
Geluidskaart DirectSound compatible
Diversen 1 vrije USB poort
DVD speler
Ik beschik over 2 PC's:
Desktop Compaq pressario, draait op Windows XP
Processor: AMD Athlon 64-processor 2GHZ (3200+)
RAM: 1GB
Graphics: ATI Radeon compatible (zit wel snor denk ik)
Sound: zit ook wel snor denk ik
Laptop Acer Aspire 7720G, draait op Windows Vista, 32-bits OS
Processor: Intel Core 2 Duo T5450, 2x 1.66GHZ (samen 3.32GHZ)
Graphics: 1024MB nvidia GeForce 8400M GS, TurboCache
RAM: 4GB DDR2
Sound: RealTek High definition audio
Ik heb het idee dat mijn desktop het niet gaat trekken vanwege de kloksnelheid van de processor (iemand dat ooit getest??). De vraag is of mijn laptop het wel gaat trekken. Ik heb het vermoeden van wel...ook omdat ie nog niet zo heel erg oud is, maar ik weet het niet zeker. Zou zonde zijn als ik een VR-trainer koop die het vervolgens niet doet. Dan ga ik liever voor een Tacx Cosmos.
TACX
Je pc gaat dat wel trekken, maar het belangrijkste daarvan heb je niet vermeldt. Het gaat nl om Videogeheugen dat is erg belangrijk, ik heb zelf nog 512mb en dat is genoeg maar ik wil er een kaart inzetten met 1GB dan draait alles net wat soepeler bij de mtb ritten.
Als je met Vista gaat werken lees daar dan alles over op het Tacx forum, dat zul je nodig hebben.
Xp geeft geen problemen.
Gr
Ps. als je het rijden op de fortius interessant wilt houden kijk dan eens op vrcyclist.com daar heb je leuke uitdagingen voor jezelf.
Als je met Vista gaat werken lees daar dan alles over op het Tacx forum, dat zul je nodig hebben.
Xp geeft geen problemen.
Gr
Ps. als je het rijden op de fortius interessant wilt houden kijk dan eens op vrcyclist.com daar heb je leuke uitdagingen voor jezelf.
Dus mijn XP-PC met 2GHZ gaat het wel trekken zeg je, ondanks dat Tacx aangeef dat je 3GHZ nodig hebt? Mijn grafische kaart is een ATI Radeon 256MB uit de XPRESS 200 series. Gaat dat werken?? Mijn geluidskaart is wel oke denk ik alleen moet ik hem ff opnieuw installeren want ben de drivers kwijt na een system-wipe en deze wordt door XP niet automatisch herkend.
Maar hoezo geeft vista problemen? Ik had gelezen dat Tacx en vista compatible zijn?
Maar hoezo geeft vista problemen? Ik had gelezen dat Tacx en vista compatible zijn?
Poeh geen idee, bij mij draait het goed op een AMD +5600 (2,8 GHZ) en een radeon X1650 met 256 MB.
Ik gok erop dat je problemen gaat krijgen met Virtual reality, met de Real Life Video en Catalyst zul je geen problemen hebben.
Maar feit blijft dat je onder de specs zit en dat het risico op niet functioneren aanwezig is.
Je kan de vraag eens droppen op het Tacx forum;
http://forum.tacx.com/
Ik gok erop dat je problemen gaat krijgen met Virtual reality, met de Real Life Video en Catalyst zul je geen problemen hebben.
Maar feit blijft dat je onder de specs zit en dat het risico op niet functioneren aanwezig is.
Je kan de vraag eens droppen op het Tacx forum;
http://forum.tacx.com/
-
- Forum-lid
Je pc gaat het lastig krijgen, je laptop daarintegen kan hem zat draaien.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ik ben er bijna zeker van dat het op de Compaq gaat werken. De processorsnelheid van de AMD is 2Ghz, maar je zet er zelf al 3200+ achter. Een AMD processor heeft een andere architectuur dan een Intel processor, en daarom geeft AMD de processorsnelheid met daarachter de snelheid van een vergelijkbare snelheid van een Intel processor, in dit geval dus 3200Mhz.
En de grafische kaart voldoet ook aan de eisen.
Verder zitten softwareleveranciers met hun specificaties bijna altijd hoger dan je in werkelijkheid nodig hebt.
En wanneer het toch niet blijkt te werken dan kun je nog altijd op de laptop installeren. Die is zeker snel genoeg.
Verder zitten softwareleveranciers met hun specificaties bijna altijd hoger dan je in werkelijkheid nodig hebt.
En wanneer het toch niet blijkt te werken dan kun je nog altijd op de laptop installeren. Die is zeker snel genoeg.
+1 vooor jandoedel
Voor de consument wordt het er niet makkelijker op allemaal, leg maar uit dat een huidige Intel Core I7 op 'slechts' 2.66 Ghz compleet gehakt maakt van een P4 op 3.6 Ghz van een paar jaar terug..
Zelfde met de videokaarten overigens met alle soorten shaders / core-snelheiden / geheugen snelheden / bussnelheden / ..., it's the wild out there
Voor de consument wordt het er niet makkelijker op allemaal, leg maar uit dat een huidige Intel Core I7 op 'slechts' 2.66 Ghz compleet gehakt maakt van een P4 op 3.6 Ghz van een paar jaar terug..
Zelfde met de videokaarten overigens met alle soorten shaders / core-snelheiden / geheugen snelheden / bussnelheden / ..., it's the wild out there
Nou zeker...dikke vette +1 zelfs..ik wist niet dat die 3200 voor 3200MHZ stond. Wel
vreemd dat in de PC eigenschappen staat dat ie een 2GHZ processor heeft, maar
wat je zegt...de architectuur van een AMD processor is anders.
Bedankt voor de feedback mensen!!
Bedankt voor de feedback mensen!!
jandoedel schreef:Ik ben er bijna zeker van dat het op de Compaq gaat werken. De processorsnelheid van de AMD is 2Ghz, maar je zet er zelf al 3200+ achter. Een AMD processor heeft een andere architectuur dan een Intel processor, en daarom geeft AMD de processorsnelheid met daarachter de snelheid van een vergelijkbare snelheid van een Intel processor, in dit geval dus 3200Mhz.
eh -1 voor jan doedel (grapje), AMD heeft deze regel een beetje verlaten. De 3200+ draait op 2,2 GHZ. Sinds de dual cores worden de snelheden van de cores weer wel bij elkaar opgeteld en aangezien er bij Tacx allerlei problemen ontstaan bij de verdeling over de 2 cores is het verstandig het Tacx proces aan 1 core toe te wijzen.
Dus als je een ouderwetyse (single core) 3200+ hebt dan draait hij op 2,2 GHz en dat blijft krap voor virtual reality.
Dus als je een ouderwetyse (single core) 3200+ hebt dan draait hij op 2,2 GHz en dat blijft krap voor virtual reality.
rene1 schreef:eh -1 voor jan doedel (grapje), AMD heeft deze regel een beetje verlaten. De 3200+ draait op 2,2 GHZ. Sinds de dual cores worden de snelheden van de cores weer wel bij elkaar opgeteld en aangezien er bij Tacx allerlei problemen ontstaan bij de verdeling over de 2 cores is het verstandig het Tacx proces aan 1 core toe te wijzen.
Pffff da's balen, dat zou betekenen dat ik zowel op mijn desktop als op mijn laptop niet met de Fortius VR-trainer kan werken of is er misschien iemand die het tegendeel kan bewijzen? En dan te bedenken dat die laptop misschien net 1-jaar oud is. Het gaat een beetje ver om er een nieuwe PC voor aan te schaffen.
Heb jij zelf een VR-trainer Rob??
Ik heb ook al een mailtje bij Tacx en Futurumshop uitstaan ivm wat gebruikers/expert ervaringen...
Kon ik het maar eens een keertje uitproberen......
lol, dan weer een -1 voor jou omdat je het nog niet door hebt :jvvught schreef:Nou zeker...dikke vette +1 zelfs..ik wist niet dat die 3200 voor 3200MHZ stond. Wel
Die AMD 2.2 Ghz verzet evenveel werk als een 3.2 Ghz P4, hij doet meer per Hz, of om het in fietstermen te zeggen, hij draait een zwaarder verzet : lagere rpm, zelfde snelheid.
--
En ook een -1 voor rene1, want een AMD 64 3200+ is single core
Maar voor de zekerheid, stuur idd ff een mailtje naar Tacx.
Zeker dat het een single core is. daar ging het eerste deel van mijn verhaal juist over.
Bij de dual cores klopt de naamgeving weer, alleen zijn hierbij de core snelheden bij elkaar opgeteld, dus een x2 5600+ bestaat uit 2 kernen van 2800GHz.
Bij de dual cores klopt de naamgeving weer, alleen zijn hierbij de core snelheden bij elkaar opgeteld, dus een x2 5600+ bestaat uit 2 kernen van 2800GHz.