Allround Wielen
-
- Forum-lid
Hallo,
ben op zoek naar een allround-wielset voor mijn Giant Defy 1 team Rabobank, shimano afgemonteerd, waarmee ik tourtochtjes wil maken van zo'n 50-100 km per week. Ook wil ik ze gaan gebruiken voor tourtochten zoals de Ronde v Vlaanderen met zijn kasseitjes en voor tochten in Limburg en later de cols in byv Frankrijk. Ben zelf zo rond de 85 kg en mijn budget ligt op max € 600,00.
Ben al op zoek geweest op internet en kwam de volgende bekende merken tegen:
Mavic, Campagnolo en DT Suisse.
Iemand al ervaringen met deze wielen, die dus te gebruiken zijn op alle soorten wegdek zoals kasseitjes en bergritjes?
Of heeft iemand ervaringen met wielen waarvan je zegt, dit zijn ze helemaal?
ben op zoek naar een allround-wielset voor mijn Giant Defy 1 team Rabobank, shimano afgemonteerd, waarmee ik tourtochtjes wil maken van zo'n 50-100 km per week. Ook wil ik ze gaan gebruiken voor tourtochten zoals de Ronde v Vlaanderen met zijn kasseitjes en voor tochten in Limburg en later de cols in byv Frankrijk. Ben zelf zo rond de 85 kg en mijn budget ligt op max € 600,00.
Ben al op zoek geweest op internet en kwam de volgende bekende merken tegen:
Mavic, Campagnolo en DT Suisse.
Iemand al ervaringen met deze wielen, die dus te gebruiken zijn op alle soorten wegdek zoals kasseitjes en bergritjes?
Of heeft iemand ervaringen met wielen waarvan je zegt, dit zijn ze helemaal?
-
- Forum-lid
Of Fulcrum R1 / R zero
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
Er zijn nu eenmaal mensen met een Shimy groep die niet met Campa wielen willen rijden.
Fulcrum kan dan een goed alternatief zijn.
Het overige wat je te melden hebt laat ik aan jou.
Wellicht kun je me even kietelen, dan kan ik meelachen ...
Fulcrum kan dan een goed alternatief zijn.
Het overige wat je te melden hebt laat ik aan jou.
Wellicht kun je me even kietelen, dan kan ik meelachen ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
Op de officiële site van Campagnolo hebben ze 2 keuzes voor wat betreft Campagnolo eurus.
Eurus™ clincher en Eurus™ 2-Way Fit™.
Afgezien van de kleur, wat is het verschil tussen deze wielen? Waar staat dat 2-way fit voor?
Eurus™ clincher en Eurus™ 2-Way Fit™.
Afgezien van de kleur, wat is het verschil tussen deze wielen? Waar staat dat 2-way fit voor?
C. Zaballa schreef:2 way fit betekent zowel bruikbaar met draadbanden als met tubes.
Clincher = draadbanden
Kleine nuance, 2 way fit is tubeLESS. Deze wielen kan je dus gebruiken met een draad/vouwband met of zonder binnenband (je hebt dan wel een speciale band nodig).
C. Zaballa schreef:2 way fit betekent zowel bruikbaar met draadbanden als met tubes.
Clincher = draadbanden
Source: http://tinyurl.com/yecgqruThe 2-Way Fit (Tubeless & Clincher) version is fitted without tubes, mostly to the advantage of safety and comfort but also in terms of performance. This is an advantageous product which offers a double choice, allowing you to choose the benefits of tubeless or the practicality of clincher tyres.Thanks to Ultra-Fit Tubeless technology, the use of the tubeless tyres drastically improves smoothness and reduces the risk of snake biting on rough roads. The release of air is also gradual in the event of puncturing: there is no risk of sudden deflation.
Tubes: binneband in buitenband genaaid en op velg geplakt, kan dus niet
Clincher: draadband dus wel
Tubeless: draadband (zelfde als clincher) zonder binnenband met sealant kan ook
Verwar ze niet, is makkelijk te doen.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!