Afbladderen Campa Record 11sp voorderailleur
Goedenavond,
Begin 2009 een heb ik een Record 11sp groep gekocht en afgelopen jaar tot en met september heb ik hier mee gereden. Wat mij verbaast is dat het carbon laagje van mijn voorderailleur afbladdert.
Een maatje van mij heeft precies hetzelfde. Is dit bij meerderen bekend? Ik neem aan dat zoiets toch gewoon garantie is? (Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan).
grt.
Olaf
Begin 2009 een heb ik een Record 11sp groep gekocht en afgelopen jaar tot en met september heb ik hier mee gereden. Wat mij verbaast is dat het carbon laagje van mijn voorderailleur afbladdert.
Een maatje van mij heeft precies hetzelfde. Is dit bij meerderen bekend? Ik neem aan dat zoiets toch gewoon garantie is? (Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan).
grt.
Olaf
Eerst het spulletje, dan het knulletje... of is het andersom?
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Klinkt inderdaad als iets dat niet zou mogen gebeuren maar zonder foto is het lastig te beoordelen. Plaats eens een foto als je kan, dan weten we precies waar we het over hebben.
Hierbij de foto's: bladderende derailleurs
Eerst het spulletje, dan het knulletje... of is het andersom?
Die heeft waarschijnlijk tegen de binnenzijde van de crankarm aangelopen, controleer je crank maar eens.
Derailleur komt misschien iets te ver naar buiten, kan nog wel eens krap zijn bij campa.
Zal dus geen garantie zijn, de begrenzing van de der. is dan niet juist ingesteld.
Derailleur komt misschien iets te ver naar buiten, kan nog wel eens krap zijn bij campa.
Zal dus geen garantie zijn, de begrenzing van de der. is dan niet juist ingesteld.
-
- Forum-lid HC
inderdaad derailleur niet goed afgesteld. beter afstellen en binnenkant crank en kooi schuren en opnieuw lakken om erger te voorkomen.
Positief is dan weer dan een DA of Sram derailleur gewoon onherstelbaar beschadigd zou zijn....
Positief is dan weer dan een DA of Sram derailleur gewoon onherstelbaar beschadigd zou zijn....
-
- Forum-lid HC
Bij Da is het optische schade een Sram ligt er bij aanraking van de cranks meteen af.
Een Campa voorderailleur gaan bij goed afstellen eeuwig mee.
Een Campa voorderailleur gaan bij goed afstellen eeuwig mee.