Kiezen tussen Cervelo RS / Scott CR1 / Bianchi Infinito
Nu ik twee jaar geleden met veel passie als wielertoerist begonnen ben, wil ik overstappen van een aluminium frame naar carbon.
Mijn bedoeling is om voortaan jaarlijks een 7.000 km te rijden (in 2009 fietste ik 5900 km) vnl. in de Vlaamse Ardennen en voor het eerst ook enkele ritten in de Alpen.
De racefiets die ik wil opbouwen zal afgemonteerd worden met o.m. Ultegra en Fulcrum Racing 1.
Na heel veel opzoekwerk via internet en fietstijdschriften heb ik volgende shortlist:
1) Cervelo RS (komt in alle reviews erg goed uit de hoek)
2) Scott CR1 (over de versie van 2010 zijn er nog quasi geen gebruikersreviews, maar lijkt me wel een zeer goede fiets)
3) Bianchi Infinito (wordt in diverse vakbladen goed beschreven, maar ook hier geen gebruikersreview)
Belangrijk voor mij bij een frame is comfort en betrouwbaarheid van het materiaal (ik ben 1m95 en weeg 88kg).
Met welke fiets zou ik het best mijn doelstelling kunnen nastreven?
Mijn bedoeling is om voortaan jaarlijks een 7.000 km te rijden (in 2009 fietste ik 5900 km) vnl. in de Vlaamse Ardennen en voor het eerst ook enkele ritten in de Alpen.
De racefiets die ik wil opbouwen zal afgemonteerd worden met o.m. Ultegra en Fulcrum Racing 1.
Na heel veel opzoekwerk via internet en fietstijdschriften heb ik volgende shortlist:
1) Cervelo RS (komt in alle reviews erg goed uit de hoek)
2) Scott CR1 (over de versie van 2010 zijn er nog quasi geen gebruikersreviews, maar lijkt me wel een zeer goede fiets)
3) Bianchi Infinito (wordt in diverse vakbladen goed beschreven, maar ook hier geen gebruikersreview)
Belangrijk voor mij bij een frame is comfort en betrouwbaarheid van het materiaal (ik ben 1m95 en weeg 88kg).
Met welke fiets zou ik het best mijn doelstelling kunnen nastreven?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bekijk eerst de geometrie van de verschillende fietsen.
Bekijk je eigen lichaamsmaten, lange benen, lang bovenlijf, lange armen,... of omgekeerd natuurlijk.
Kijk dan eens na welk frame het beste past.
Wel 3 degelijke frames natuurlijk.
Succes nog.
Bekijk je eigen lichaamsmaten, lange benen, lang bovenlijf, lange armen,... of omgekeerd natuurlijk.
Kijk dan eens na welk frame het beste past.
Wel 3 degelijke frames natuurlijk.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
IK weet dat de nieuwe Scott CR1 een meer op toerders gericht frame is (een zgn comfort racer), aangezien die een iets langere balhoofdbuis heeft. Ik weet niet hoe dat zit bij de andere twee frames die je noemt.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
magoo schreef:IK weet dat de nieuwe Scott CR1 een meer op toerders gericht frame is (een zgn comfort racer), aangezien die een iets langere balhoofdbuis heeft. Ik weet niet hoe dat zit bij de andere twee frames die je noemt.
Ja idd de 2010 CR1 is meer op comfort gemaakt, niet alleen langere
balhoofdbuis maar ook de achtervork heeft meer dempende eigenschappen.
Hetzelfde geldt voor de Cannondale Synapse en nog meer de Specialized Roubaix.
Die Roubaix rijdt echt geweldig op slecht wegdek.
Dit jaar over gestapt van een alu Caad9 Cannondale naar de Roubaix.
Moet zeggen: echt geweldig.
De Cannondale zal een heel klein ietsje sportiever ogen en rijden dan de Roubaix.
Maar voor comfort en betrouwbaarheid zit je daar bij beide echt heel goed.
Als ik de reviews mag geloven, komt de cervélo er over het algemeen als lichtste uit, maar ook als stijfste, op de plekken waar het moet.
Persoonlijk denk ik dat je bij de Cervélo en de Scott je geld het best besteed aan technische kunde. Waarbij de Cervélo qua rijeigenschappen iets hoger staat door het echte comfort in het frame gecombineerd met juiste stijfheden denk ik. Je hebt een proffiets onder je kont. leuke bijkomstigheid.
Van de scott lees ik dat niet terug en heb ik ook niet direct ervaring mee. De oudere CR1 was erg hard. Dat kan je hier op het forum ook terug vinden.
En wat vind je mooi ? hoe staat het met de prijstelling ?
Persoonlijk denk ik dat je bij de Cervélo en de Scott je geld het best besteed aan technische kunde. Waarbij de Cervélo qua rijeigenschappen iets hoger staat door het echte comfort in het frame gecombineerd met juiste stijfheden denk ik. Je hebt een proffiets onder je kont. leuke bijkomstigheid.
Van de scott lees ik dat niet terug en heb ik ook niet direct ervaring mee. De oudere CR1 was erg hard. Dat kan je hier op het forum ook terug vinden.
En wat vind je mooi ? hoe staat het met de prijstelling ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
- Locatie: Breda
- Contact
Volgens mij staat er op Cyclingnews deze week een review van de Scott CR1. Conclusie: comfortabeler, maar steeds een echte racer die niet echt veel onder hoeft te doen voor de Addict.
Na wat ik nu gelezen heb zal het gaan tussen Cervelo en Scott. Met identieke afmontage (Ultegra / Fulcrum racing 1) komt de Cervelo op ongeveer 3800 EUR, terwijl de Scott ongeveer 2900 EUR zou kosten. De looks zijn voor mij ondergeschikt, maar ik moet wel zeggen dat mijn huidige racefiets heel goed overeenstemt met de cervelo (zilver met wit en zwart). Voordeel is dan wel dat het een 'tijdloos' kleur is.
Het wordt dus nog even goed nadenken alvorens de knoop door te hakken.
Het wordt dus nog even goed nadenken alvorens de knoop door te hakken.