Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuze Racefiets 1400-2000 euro

lang22
Forum-lid

lang22 16 jan 2010 22:59

Goede dag,

De afgelopen tijd heb ik mij flink verdiept in wat er op de markt allemaal aangeboden wordt aan racefietsen.
Ik wil nu echt op korte termijn een fiets gaan bestellen, maar zoals ook hier vaak gezegd, ga niet over 1 nacht ijs.

Ik heb een budget van ongeveer 1400 tot echt max 2000 euro. In deze prijsklasse heb ik het volgende geselecteerd. Ik wil sowieso op al deze 4 fietsen hebben gezeten, tenslotte gaat het om het fietsen zelf. Ook het uittesten van fietsen blijkt belangrijk.

Graag jullie mening over deze fietsen, en goede alternatieven in dezelfde prijsklasse. Verder vroeg ik mij af wat de levertijd is van een nieuwe fiets, is dat bij een 2010 model aanzienlijk langer?

alvast bedankt voor jullie reacties.

FOCUS CAYO EXPERT TRIPLE: 1999 EURO
Wat mij betreft de mooiste fiets.

CUBE AGREE GTC PRO COMP 2010: 1699 EURO
plaats 2 qua image

CANYON ULTIMATE AL 8.0: 1499 EURO
Deze fiets vind ik het minst mooi, volgens de meeste hier is de fiets wel degelijk.

STEVENS ASPIN: 1399 EURO
Ik denk dat deze fiets de meest interessante prijs/kwaliteit verhouding heeft.

[img=http://www.deboertweewielers.nl/media/S ... Expert.jpg ]

[img=http://www.cubebikes.eu/website/ShowFil ... pe=Product]

[img=http://bicicletas.grandemercado.pt/cont ... h0U7FP.jpg ]

[img=http://www.presto.nl/images/stevens09/aspin_3_10_s.jpg ]
hahaha

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 17 jan 2010 00:54

Voor dit geld zijn er wel nog aardig wat alternatieven te bedenken. Red Bull, scott, cannondale etc etc. Wil je alu of carbon? Wat is je doel om met de fiets te gaan doen? Ritjes om de kerk, klimmen in de bergen, toertochten, klassiekers? Lengte en gewicht zijn ook wel relevant voor de keuze van je fiets.

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 17 jan 2010 01:22

patmaessen schreef:Voor dit geld zijn er wel nog aardig wat alternatieven te bedenken. Red Bull, scott, cannondale etc etc. Wil je alu of carbon? Wat is je doel om met de fiets te gaan doen? Ritjes om de kerk, klimmen in de bergen, toertochten, klassiekers? Lengte en gewicht zijn ook wel relevant voor de keuze van je fiets.

Ben het met patmaessen eens,

Het eerste en belangrijkste dilemma die je heb binnen dit budget is alu vs carbon en 105 vs ultegra.

Alu vs Carbon is meestal de eerste keuze, zodra je die heb gemaakt kan je je keuze beperken. Doe je dit niet, dan maak je je keuze volgens mij heel moeilijk, heb ik ook gehad.

Carbon heeft voor mij betere comfort eigenschappen, maar andere zijn het misschien daar niet mee eens. Hangt natuurlijk ook af van Carbon frame, bij Cannondale zit dat wel goed. Cannondale heeft trouwens BB30 en het Six frame in 2010 is een goed frame, sterk verbeterd en lichter gemaakt (vooral voorvork, full carbon).

Als je wedstrijden rijdt zou ik alu gaan. Touring en training Carbon.

Patmaessen stelt eigenlijk de juiste vraag en ik lul voor bosman hier :D
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 jan 2010 10:29

Proef zitten op de Canyon is wat moeilijk of je moet naar Heerlen rijden of iemand in je omgeving hebben die er eentje heeft. Daarnaast zijn alle getoonde fietsen goed. IK neem aan dat je ook nog wat kleren, schoenen, helm nodig hebt? Dan zou ik max 1.500 euro uitgeven aan een fiets. Voor de rest goed je maat laten opmeten en proef rijden.
What makes the boat go faster?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2010 11:38

In het geval van een testritje vanut Heerlen, heb je wel meteen een leuk dagje uit.

lang22
Forum-lid

lang22 17 jan 2010 13:22

@ patmaessen: wat ik tegenwoordig veel doe is toertochten rijden zowel in de bergen als normaal en veel trainen. Ik rij al wat jaartjes dus ik verg wel van de fiets. In de toekomst wil ik plaatselijke wedstrijden gaan rijden. Wat budget betreft lijkt het mij het verstandigst met alu en carbon voorvork te fietsen. Volledig carbon hecht ik eerlijk gezegd niet heel veel waarden aan ivm de aanzienlijke meerprijs voor een carbon frame.
Lengte is 1.92 en gewicht 78.

@ TJB: 105 of ultegra is ook een goede vraag, mijn voorkeur gaat naar Ultegra.

@ livia livius: omdat ik al een tijdje rij heb ik alles wat betreft kleding etc al.

Over een aantal jaar koop ik een full carbon fiets, dat is nu gewoon nog even te gek als arme student.

Ik heb mijn wensen nu verduidelijkt, wat is de beste keus of ander alternatief?

bedankt voor jullie reacties.
hahaha

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 17 jan 2010 13:33

Hallo Lang,

Wat de beste fiets is kunnen wij niet voor jou bepalen. De canyon komt er qua testresultaten (ligt/stijf) het beste uit. Echter geef je zelf aan dat je hem niet mooi vind dus valt hij al af.
Het belangrijkste is dat je lekker op de fiets zit. Ik ben zelf 1.91 met een bbl van 92 en rij op een 60cm canyon frame. Hier zit ik redelijk diep wat ik zelf wat lekker vind maar iemand anders vind het wellicht helemaal niets.

Als ik zelf een fiets zou moeten kopen met een budget van rond de €1500,- zou ik zeker van deze fiets gaan http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... ail2=22799
Ik heb zelf al een pro sl gehad en dit is gewoon een super fiets met een hele mooie afmontage. Succes met je keuze!

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 17 jan 2010 14:23

Heb exact hetzelfde vraagstuk gehad en ben op een pro sl van rose uitgekomen met de nieuwe dura ace groep als afmontage, iets over de 2000 heen maar meer dan een top fiets.

foosho
Forum-lid

foosho 17 jan 2010 14:24

@TS: Als je een fiets niet mooi vindt moet je het sowieso niet doen.

Een Stevens Aspin is op zich een leuke fiets, maar ik zou toch wat meer geld besteden aan een Cube Agree GTC :). En als je helemaal weg bent van de Focus ben je de meerprijs daarvan ook weer zo vergeten ;)

Ik schat het Cube frame het hoogste in overigens.

lang22
Forum-lid

lang22 17 jan 2010 15:59

Over de pro sl. Echt ook een mooie fiets, deze is het waard om mee te worden genomen in de uiteindelijke keuze. Misschien een domme vraag, maar is er ook een retailer in nederland van deze rose fietsen? Om nou helemaal naar duitsland te rijden...

Volgende week ga ik eens kijken bij bikezone in Den Haag.
hahaha

foosho
Forum-lid

foosho 17 jan 2010 16:35

Lang22 schreef:Misschien een domme vraag, maar is er ook een retailer in nederland van deze rose fietsen? Om nou helemaal naar duitsland te rijden...
Nee, ze hebben 1 grote mooie winkel in Bocholt, ligt net over de grens.

Plaats reactie