Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

betrouwbare fiets

roody
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2010 12:55

roody 14 jan 2010 19:03

hallo japie , ik wil gewoon een goede degelijke fiets waar ik kan op betrouwen dat hij goed is en hij mag 4000 euro kosten meer geef ik er niet aan uit ,maar wil nu gewoon eens iets goed en dacht dat titanium het beste was en ook het sterkste ,groeten rudy
Rudy

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 14 jan 2010 19:11

Beste Rudy,

Aangezien ik Jasper heet en vaak met "jap(p)ie word aangesproken bij deze!
Hoi ;)

4000 euro voor een fiets is best veel, vooral als je net begint.
Wat je het beste als eerst kunt doen is je goed laten opmeten bij een (race speciaal) fietsenzaak bij jouw in de buurt, als je je exacte maten weet kun je verder gaan kijken!
Wat vind ik belangrijk? Comfort en lange afstanden "toeren" of korter en intensief hard rijden "racen"

In principe is titanium niet het beste, carbon, staal, alluminium zijn dat allemaal ook niet!
De een geeft meer comfort, de andere fiets is stijver, de een laat zich makkelijk besturen en de anders heeft een iet ervarenen coureur nodig!
Kortom, vooral voor 4000 euro is er erg veel te krijgen.
Dus laat even weten wat je plannen zijn en wat je in het fietsen wilt zoeken, dan kunnen wij jou beter helpen!

Jasper.
mijn Flickr

roody
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2010 12:55

roody 14 jan 2010 20:01

hallo jasper , ik koers namelijk bij de openbare diensten ,ik zoek een sterke fiets die tegen een stootje kan en waar ook het gewicht niet overdreven is 8 a 9 kg , maar ben juist bang van carbon, als je eens het ongeluk hebt dat je valt dat hij stuk is of dat hij onverwachts breekt gr rudy
Rudy

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 14 jan 2010 21:22

bijna alle fietsen van 4000 euro zijn lichter dan 8 kg. Als je carbon niet vertrouwd zou ik gaan voor een top alu-frame met een super groep en degelijke wielen. Dit lijkt me het perfecte voorbeeld, en ook nog eens voor de helft van je budget!

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1824

Een andere top alufiets voor weinig geld is natuurlijk stevens, hier een mooi voorbeeld

http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... ent#inhalt

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 16 jan 2010 12:57

Voor 4000,- een alu racer.... Dat wordt flink upgraden. In mijn ogen misschien wat teveel. Anyway, voor ed en is 4.000,- minder dan voor een ander.

Anyway, als ik het zou moeten doen;

Storck Frame,
Lightweight wielen,
Top groep,
Big... yeah, big bada boom.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 16 jan 2010 13:21

Voor 4 mille zou ik iets bijzonders kopen. Iets wat ik 100% voldoet aan mijn eisen en wat echt mooi vind. De Canyon en Stevens zijn best goede fietsen zijn maar koop je vooral als je een goede prijs-kwaliteit-verhouding zoekt. Dat wordt bij 4 mille minder noodzakelijk omdat je dan de budgettaire ruimte hebt om compromissen te vermijden.

Ik zou zelf niet zo terugschrikken voor Carbon. Al meer dan 10 jaar wordt er op gereden en het is echt wel stevig tegenwoordig. Ze rijden Parijs Roubaix op carbon, need I Say more? Het fijne vind ik dat elke trap raak is, je merkt echt verschil met Aluminium. Ik heb zelf een meer comfortabele fiets (C50) gekocht omdat ik van lange tourritten houd in de bergen.

Ik vind het zonde van je geld om voro 4 mille een Aluminiumframe te kopen. Dan zou ik inderdaad voor staal gaan. Maar als je voor een staalfiets gaat zou ik ook eens de topics van Van Nicholas lezen want daarvind je de freaks die je er alles over kunnen vertellen

Je geeft aan dat je een echt degelijke fiets wilt. Ik zou de volgende modellen eens gaan bekijken:
- Cervelo S2
- Trek Madone
- Scott Addict
- Pinarello PF3
- Colnago CX1

Ten slotte hoor ik zo her en der verhalen dat de Sramgroep vaak stuk gaat. Die zou ik dus niet nemen. Shimano is goedkoper, Campa vind ik mooier.

Tip: veel fietsenmakers hebben ook jonge occasions staan. Met als met auto's is de kop eraf maar de prijs gehalveerd. Ik zou de optie in ieder geval meenemen in je beslissing.
Camerig is prachtig!

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 16 jan 2010 14:48

Als je een sterke, betrouwbare fiets zoek om mee te koersen dan is de Canyon die nieuweling aangeeft de perfecte keuze. Nog een setje Zonda's eronder en je houdt nog meer dan 1000€ over tegen dat je eens crasht of om het even wat.

Het is gewoon niet nodig om meer uit te geven dan die Canyon. En dat frame zal zeker meer dan stijf genoeg zijn, het hoeft echt geen carbon te zijn daarvoor.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 16 jan 2010 14:51

Stynomite schreef:Voor 4000,- een alu racer.... Dat wordt flink upgraden. In mijn ogen misschien wat teveel. Anyway, voor ed en is 4.000,- minder dan voor een ander.

Anyway, als ik het zou moeten doen;

Storck Frame,
Lightweight wielen,
Top groep,



Waar koop je dat voor 4000 euro?

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 16 jan 2010 19:05

Moet je 4000 euro kwijt?

Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:

Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes

Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets ;-)

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 16 jan 2010 21:24

Duurder = lichter licher = gevoeliger
goedkooper = zwaarder = degelijker
goedkoop = fragieler

Ik denk dat je als je echt naar betrouwbaarheid kijkt je het best kan kijken naar een goed alu of titaan frame. en dan bijvoorbeeld met ultegra groepje erop.

Neem bijvoorbeeld een trek 2.5, duurdere fietsen worden niet zoveel beter, maar vooral lichter en iets stijver. Maar dat fiets je echt niet eerder verrot als een duur karton frame met een super record...

En ga van de rest paar weekjes naar de seychellen;) (of je neemt er een electrische bij, voor de dagen dat je tegenwind heb:P)

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 16 jan 2010 22:04

100cols schreef:Moet je 4000 euro kwijt?

Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:

Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes

Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets ;-)


Vet ding! Fotootje?
Camerig is prachtig!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2010 22:22

100cols schreef:Moet je 4000 euro kwijt?

Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:

Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes

Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets ;-)


Daar zou ik toch geen 4 ruggen aan uit gaan geven, 3 lijkt me meer dan genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie