![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Welke fietsolie?
marsman schreef:Waar wil je de olie voor gebruiken, smeren van de ketting? Zelf gebruik ik gewoon WD40 of Shimano Drylube voor droog weer.
WD40 niet op de ketting gebruiken. Dit ontvet en dat is juist wat je niet wenst op je ketting.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
vincent75 schreef:marsman schreef:Waar wil je de olie voor gebruiken, smeren van de ketting? Zelf gebruik ik gewoon WD40 of Shimano Drylube voor droog weer.
WD40 niet op de ketting gebruiken. Dit ontvet en dat is juist wat je niet wenst op je ketting.
Oh ik wou morgen WD40 kopen hehehe, maar wat adviseer jij ?
D-H 070 x.
De zoekfunctie helpt.
Wat wil je smeren:
ketting
remkabels
shifters
naafversnelling
derailleurwieltjes
balhoofdlager
En er is vast meer te smeren.
Wat wil je smeren:
ketting
remkabels
shifters
naafversnelling
derailleurwieltjes
balhoofdlager
En er is vast meer te smeren.
Ik gebruik voor de ketting of de Ice Wax of de Chain-J van Pedro's. Ooit begonnen met Teflon, daarna de producten van Pedro's geporbeerd en die bevallen me heel goed. Ice Wax bij mooi weer (pakt nauwlijks stof aan) en Chain-J voor slechter (lees nat) weer en op de cylcocrosser.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoorn schreef:Ik gebruik voor de ketting of de Ice Wax of de Chain-J van Pedro's. Ooit begonnen met Teflon, daarna de producten van Pedro's geporbeerd en die bevallen me heel goed. Ice Wax bij mooi weer (pakt nauwlijks stof aan) en Chain-J voor slechter (lees nat) weer en op de cylcocrosser.
Ik heb gehoord dat je wax vaak moet aanbrengen is dat zo?
Heb ook PTFE olie maar daar wordt je ketting zo snel vies van ook al doe ik het dun.
D-H 070 x.
-
- Forum-lid
db87 schreef:De smerende werking van WD40 is zeer beperkt. WD40 kun je echter wel gebruiken voor o.a de kabels.
+1
Ik gebruik WD40 ook voor het losweken van vastzittend vuil, bijvoorbeeld op de cassette. Voor het smeren van de ketting is het spul niet geschikt.
Voor de ketting gebruik ik IceWax van Pedros. Dat bevalt mij erg goed. Het is een droog smeermiddel, waardoor de ketting merkbaar langer schoon blijft.