Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe racefiets

roody
Forum-lid

roody 10 jan 2010 13:18

Hallo
ik heb mij hier ingelogd voor een paar vragen ,ik ga mij een nieuwe racefiets aanschaffen maar weet nog niet juist de welke ,ik had namelijk gedacht voor de Astraeus van van nicholas titaanfiets maar weet niet of titanium goed is om aan wedstrijden deel te nemen ? ik ben bang van carbon omdat dit wel sterk is maar heel breekbaar en aangezien dit heb ik er echt schrik van ,ik rij nu momenteel op een prorace uit aluminium en dat stampt nogal erg ,ik zou wat comfortabel willen zitten daarom dacht ik voor een titaanfiets ,maar weet niet of dit zoveel verschil zou opleveren ,daarom zou ik willen vragen of er iemand is die daar wel ervaring mee heeft, ik zie ook heel graag pinarello fp1 alu maar momenteel maar verkrijbaar met groep 105 en mindere groepen ,je zou hem moeten afbreken en een betere kwaliteits groep er moeten opzetten en dan is hij ook duur en nog een vraagje is een rearstay in carbon beter om mee te rijden dempt dat de schokken ook meer ?? Groeten Rudy
:)
Rudy

Plaats reactie