Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant TCR Advanced 1 (2009)

samuel
Forum-lid

samuel 12 apr 2011 14:07

ben ik weer!

Aangezien de Koga Kimera waar ik mijn zinnen op had gezet waarschijnlijk as. vrijdag verkocht wordt ben ik weer verder gaan zoeken. nu kwam ik een Giant TCR advanced 1 (met SRAM Force afmontage) tegen. prijs valt binnen budget dus ik heb contact opgenomen met de verkoper. de fiets is echter twee volle wedstrijdseizoenen gebruikt (ca 20000 kilometer op de teller) en er is één keer gevallen met de fiets (volgens de verkoper alleen schade aan pedalen en stuurlint, stuurlint is vervangen). ook zijn afgelopen zomer alle tandwielen en lagers vervangen.

standaard specs:
http://www.giant-bicycles.com/nl-NL/bik ... tions_id=4

prijs zal denk ik uitkomen ergens tussen de 1100 en 1300 euro.

moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de looks!

Wat denken jullie?
#1 Cannondale Caad 3 Team Saeco
Twitter: @SamuelVerpalen

dodgie
Forum-lid

dodgie 12 apr 2011 15:56

Qua looks zeker een mooie fiets met mooie / goede afmontage.

Maar ik vind de prijs wel wat aan de hoge kant voor een fiets met zoveel kilometer.
Vooral het feit dat íe gevallen is geeft natuurlijk twijfels = schade die je niet ziet.

Ik zou sowieso eens gaan kijken....
Cannondale caad3

samuel
Forum-lid

samuel 12 apr 2011 23:34

ik ga zeker kijken, de verkoper woont op nog geen 15 kilometer van mijn ouders dus dat zal geen probleem zijn. verder dacht ik dat een wedstrijdrenner wel goed voor zijn fiets zal zorgen en dat de fiets ondanks de gemaakte kilometers om die reden nog wel in redelijke staat zal zijn. ben verder ook van plan de wielen binnen afzienbare tijd te vervangen! mijn bod van 1050 euro lijkt voor de verkoper voldoende te zijn.

kawouter
Forum-lid

kawouter 13 apr 2011 11:37

't is een carbon fiets een wedstrijdrijder laat die naar een valpartij zeker goed nakijken, dus ik ga ervan uit dat het frame prima in orde is. Krom kan ie daarom niet zijn, hoogstens gescheurd..

Ik koers op dezelfde fiets en vind het echt een topbak. Als je toch denkt aan het rijden van wedstrijden dan is dit zeker een uitstekende fiets!

samuel
Forum-lid

samuel 13 apr 2011 12:34

kijk, dat wilde ik graag horen! ;) ik zal bij de bezichtiging het frame helemaal nalopen op beschadigingen etc.. ben heel erg benieuwd! moet alleen even geduld hebben, de verkoper is t/m maandag op trainingskamp.

Plaats reactie