Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleur glazen fietsbril (op sterkte)

jordimetten
Forum-lid

jordimetten 09 jan 2010 14:30

Hoi Allemaal,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een fietsbril op sterkte. Via dit forum heb ik al veel goede tips gelezen echter één ding is me nog onduidelijk.

De glazen zijn er in allerlei kleuren. Ik zag nu een bril van BBB (optiview) in de volgende uitvoeringen:

Standaard glas blauw, meegeleverd geel en transparant
Standaard glas bruin, meegeleverd geel en transparant
Standaard glas zwart, meegeleverd geel en transparant

Geel en transparant zit er dus altijd bij. De variatie zit hem in de andere kleuren.

Wanneer heb ik welke kleur nodig. Als ik deze bestel zal ik dus moeten kiezen uit blauw, zwart of bruin. Ik weet echter niet wannneer ik welke kleur nodig heb. Zijn hier nog goede tips voor.

Groet

Jordi Metten

[img=http://www.bbbparts.com/sportsglasses_o ... sg3301.php]

frigo
Forum-lid

frigo 09 jan 2010 15:39

Heb zelf zwart (voor veel zon), geel (half bewolkt of hele witte lucht) en transparant (regenachtig/bos/indoor). Bevalt prima in combinatie met inzet-stukje op sterkte...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

josvtec
Forum-lid

josvtec 09 jan 2010 16:18

Ik heb ook een fietsbril op sterkte.
Met veel zon gebruik ik bruine glazen, weinig zon of scherpe lucht de gele\oranje glazen.
transparant bij regen of in het donker.
Bevalt prima.

kamaria
Forum-lid

kamaria 10 jan 2010 23:04

Waar gebruik je de blauwe glazen dan voor??
Die heb ik namelijk, ook BBB met extra bril op sterkte.
Heb dus de Blauwe, gele en transparant glazen.
Stevens Ghisallo met Shimano Ultegra 6700. 2010
Gazelle AB Frame met Shimano 600 1983
Stevens MTB S4 2013

bigfoot52
Forum-lid

bigfoot52 10 jan 2010 23:22

Als je het logisch bekijkt zijn de blauwe glazen voor de zonnige dagen. (geel voor de avond/schemering en wit voor regenachtige dagen) Blauw laat iets meer ligt door dan bruin en zwart. Het is net waar je zelf het liefst voor prefereerd. Rudy Project heeft op hun website een mooi grafisch tooltje gezet, waar je het verschil goed kan zien:
http://www.rpb.be/lenssimulator/index.p ... 1&unicode=

groet,
bigfoot52
Be who you are, don\'t try to be an other one.

jordimetten
Forum-lid

jordimetten 11 jan 2010 20:33

Bedankt voor de uitleg,

Kreeg overigens vandaag de tip dat eyes and more ook brillen heeft die vergelijkbaar zijn met de rudy project en BBB optiview dus een klein brilletje op sterkte met voorzetbril. De kwaliteit weet ik niet maar de kosten zijn 85 euro inclusief op sterkte brengen. Omdat hij dan van een opticien komt valt hij ook onder de vergoeding van je ziektekostennverzekeraar. Zaterdag ga ik kijken. Ik zal nog posten wat de kwaliteit is.

brekson
Forum-lid

brekson 12 jan 2010 01:17

jordimetten schreef:Bedankt voor de uitleg,

Kreeg overigens vandaag de tip dat eyes and more ook brillen heeft die vergelijkbaar zijn met de rudy project en BBB optiview dus een klein brilletje op sterkte met voorzetbril. De kwaliteit weet ik niet maar de kosten zijn 85 euro inclusief op sterkte brengen. Omdat hij dan van een opticien komt valt hij ook onder de vergoeding van je ziektekostennverzekeraar. Zaterdag ga ik kijken. Ik zal nog posten wat de kwaliteit is.

Ik zou voor de zwarte gaan ( heb ook de optiview op het verlanglijstje staan)
Sworks Venge

kamaria
Forum-lid

kamaria 14 jan 2010 17:39

Ik heb de BBB optiview zijn in de aanbieding voor €29,95 met extra bril voor glazen op sterkte totaal €59,95

De bril BBB optiview bij Goossens en de Glazen bij H A glazen € 30,00
Stevens Ghisallo met Shimano Ultegra 6700. 2010
Gazelle AB Frame met Shimano 600 1983
Stevens MTB S4 2013

joers
Forum-lid

joers 27 mar 2011 21:37

...of je haalt bij Hans Anders maandleznen die je puur voor fietsne gebruikt...en zet een gewone fietsbril er bij op
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 27 mar 2011 22:09

Ik heb al jaren zo'n brilletje met voorzetglas van BBB maar vind het blikveld toch wel beperkt. Bovendien heb je meer last van zweet of regen door de 'dubbele glazen'.
Om deze redenen heb ik twee jaar terug een oakley met geslepen glazen gekocht en dat is echt zoveel fijner. Ja, kost een hoop meer maar geeft ook meer comfort en zekerheid. Ik heb die oakley bewust in gewoon blank glas genomen omdat die met elk weertype bruikbaar is, zeker in de avonden (en ik fiets meest in de avonden, na het werk). En natuurlijk op de ijsbaan in de winter, een paar keer per week.
Ik zou er best een gekleurde oakley bij willen voor de zonnige tochten maar dan doe ik gewoon de BBB met donker glas op. Die heeft het grote voordeel dat je de kleur kan wijzigen en zo is voor alles wat te zeggen.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 27 mar 2011 22:19

@Wezenloze; Wat kost zo een grapje nou als ik vragen mag? Heb ook een Oakley op sterkte op mijn verlanglijstje.. Zeg eens, de Oakley is 150 pop, wat komt er dan nog bovenop?

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 27 mar 2011 22:44

Dat ligt er aan hoe sterk je glazen zijn en of je een cylinder afwijking hebt. Ik heb beide dus de mijne was duur - maar het waard. De opticien die hierin handelt kan een duidelijke prijsopgave doen.

Plaats reactie