Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mentsjov zal titel Giro niet verdedigen

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 08 jan 2010 16:29

Denis Mentsjov zal zijn titel in de Giro d’Italia niet verdedigen. Dat maakte technisch directeur Erik Breukink van Rabobank bekend tijdens de presentatie van de ploeg in Rotterdam.

Bij de presentatie van het routeschema eind oktober vorig jaar zegde de renner zijn deelname nog min of meer toe. ‘Wanneer je echt in vorm bent en het gaat goed, dan laat je de kans om op het podium te eindigen niet liggen. Daarvoor is de Giro een veel te belangrijke wedstrijd.’

De Giro begint op zaterdag 8 mei met een tijdrit over 8,4 kilometer door Amsterdam.

© ANP
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 08 jan 2010 16:31

Ik snap niets van deze keuze van de Rabobank. Menchov wordt helemaal vermorzeld door het geweld van AC, LA en de Schleck bro's. Hij heeft veel meer te zoeken in de Ronde van Spanje en de Giro. Daar liggen de kansen voor hem.

bmiller
Forum-lid

bmiller 08 jan 2010 16:37

Als Gesink dit jaar weer groeit en met de grote in de tour mee kan zal Menchov een korporaal rol krijgen. Ik zou hem ook de Giro en of de Vuelta laten rijden. Daarnaast valt er ook wel wat te zeggen dat Menchov heel veel voor Rabo in de tour kan betekenen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 08 jan 2010 16:43

Zal mij benieuwen, hij staat niet echt bekend als teamspeler. Zou hij werkelijk willen knechten voor Gesink? Ik hoop het voor Gesink maar gezien het gebrek aan coachende en leidinggevende vaardigheden van de Rabo teamleiding vrees ik van niet.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 jan 2010 17:00

Menchov gaat als meervoudig GT-winnaar nooit in de Tour knechten zonder de Giro of Vuelta te rijden. Ik snap ook niet veel van deze keuze, maar blijkbaar denkt Menchov zelf toch kans te maken tegen Contador, Armstrong en Schleck.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 08 jan 2010 17:49

Rabo investeert al jaren in haar wielerploeg en met Gesink doet zich nu de mogelijkheid voor om met een NL’er op het podium te geraken. AC en LA gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Dat is een betere situatie dan vorig jaar voor Gesink. Menchov is een top 5 renner, derhalve zal de concurrentie niet alleen Gesink in de gaten moeten houden. Gaat leuk worden. Vraag me dan alleen af waarom Rabo nu al komt met deze mededeling.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2010 18:47

Er zijn toch veel meer ploegen die met 2 kopmannen in een grote ronde starten? Zorgt gewoon voor veel meer mogelijkheden qua tactiek. Risico dat iemand alleen komt te zitten en daardoor in de problemen komt is aanzienlijk kleiner.

En de Giro leeft in Nederland totaal niet, misschien dat 't nu iets anders is met de start in Amsterdam.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 08 jan 2010 19:00

Afgelopen wielerseizoen heeft bewezen dat 2 ronde's voor Menchov teveel is. Daarbij buiten AC heeft hij tegen iedereen een kans imho.

Gesink zal zich moeten bewijzen in de Tour heeft veel belovends laten zien maar moet dit wel nog in de tour waarmaken, en de tour is anders!
YFood !!!

pierre92
Forum-lid

pierre92 08 jan 2010 20:07

Menchov is gewoon een hele goede renner als hij in vorm is. Daar doet een mindere tour niets vanaf. Hij was meerdere malen de sterkste renner tijdens de tour. Vaak verloor hij dan toch door een slechte afdaling of een mindere ploeg, een val, zijn plek op het podium. In vorm kan hij zeker hoger eindigen dan mannen als Wiggins, F. Schleck, Kloden, Leipheimer, Sastre. Niet gek dat ze bij Rabo vol voor de tour gaan!
fietsen, da\'s mijn verzetje!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2010 20:31

csteenbe schreef:Afgelopen wielerseizoen heeft bewezen dat 2 ronde's voor Menchov teveel is.

Volgens mij won hij toch de Vuelta wel eens nadat hij gewoon een Tour had gereden. Was ook de reden dat hij vorig jaar de Giro reed voor de Tour.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 08 jan 2010 20:42

Pierre92 schreef:Menchov is gewoon een hele goede renner als hij in vorm is. Daar doet een mindere tour niets vanaf. Hij was meerdere malen de sterkste renner tijdens de tour. Vaak verloor hij dan toch door een slechte afdaling of een mindere ploeg, een val, zijn plek op het podium. In vorm kan hij zeker hoger eindigen dan mannen als Wiggins, F. Schleck, Kloden, Leipheimer, Sastre. Niet gek dat ze bij Rabo vol voor de tour gaan!

Mee eens, hij was vorig jaar uitzonderlijk sterk in de Giro. In de Tour was het helemaal niks, dat heeft hij nu een paar keer gehad, de mindere vorm in de TdF. Hopelijk wordt het dit jaar beter nu hij de Giro overslaat.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jan 2010 20:49

Ik vind het jammer dat de Giro een lagere prioriteit krijgt. Want ik beleef eigenlijk meer plezier aan de Giro. Maar de keuze van Rabobank snap ik wel. Met 2 toppers voor het klassement heb je nu eenmaal meer mogelijkheden en de Tour is voor de sponsor van een Nederlandse ploeg nu eenmaal veel interessanter dan de Giro.

Dat Menchov afgelopen jaar slecht presteerde in zijn 2e grote ronde van het jaar kan goed te maken hebben met het feit dat hij in de Giro echt diep is gegaan om te winnen. Dat is toch wel een verschil met de combinatie Tour/Vuelta die hij eerder heeft gedaan. Niet dat hij in die Tour met de handjes bovenop het stuur heeft gereden maar hij is daar niet zo diep gegaan als in Italië.

Plaats reactie