poplock vervangen voor pushlock
Het probleem is dat ik er een ander stuur op heb gezet en mijn poplock niet meer kan plaatsen ivm te weinig ruimte, daarom heb ik gekozen voor een pushlock icm een avid matchmaker om mijn puslock bij de triggers op te zetten.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet van de formula mixmasters heb gehoord, en kan ook nergens een online shop vinden die ze verkoopt.
Mocht iemand een shop weten die ze verkoopt dan hoor ik dat graag.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet van de formula mixmasters heb gehoord, en kan ook nergens een online shop vinden die ze verkoopt.
Mocht iemand een shop weten die ze verkoopt dan hoor ik dat graag.
http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... ?BrandID=6
Daar staan de R1 combi klemmen tussen.
Ik begrijp nog niet helemaal hoe je het voor ogen hebt, eigenlijk.
De Avid matchmakers die ik ken, vormen een stuurklem in combinatie met de Avid juicy remmen. De nieuwe matchmaker X combineren met de XX remmerij, en daar past dan een X-loc op. De stuurklem van de shifter blijft achterwege.
Maar goed, ik kan helemaal verkeerd zitten. Geen eigen ervaring, ik vind het wel mooi spul. Succes in ieder geval, en uiteraard zien we graag een fotootje als je ermee klaar bent. Hier of bij de buren...
Daar staan de R1 combi klemmen tussen.
Ik begrijp nog niet helemaal hoe je het voor ogen hebt, eigenlijk.
De Avid matchmakers die ik ken, vormen een stuurklem in combinatie met de Avid juicy remmen. De nieuwe matchmaker X combineren met de XX remmerij, en daar past dan een X-loc op. De stuurklem van de shifter blijft achterwege.
Maar goed, ik kan helemaal verkeerd zitten. Geen eigen ervaring, ik vind het wel mooi spul. Succes in ieder geval, en uiteraard zien we graag een fotootje als je ermee klaar bent. Hier of bij de buren...
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Bedankt voor de link.
Ik heb inderdaad verkeerde besteld de avid matchmakers heb ik dus helemaal niets aan....grrrr
Ik heb ze nodig omdat ik geen ruimte heb voor de pushlock maar had niet goed opgelet dat de avid matchmakers alleen voor de avid remmen geschikt zijn... ook nogal logisch en misschien iets te overhaast besteld.
Ik ga nu eens rustig kijken welke ik nodig heb voor mijn formula brakes icm de pushlock.
bij www.chainreactioncycles.com hebben ze ze niet op voorraad helaas.
Ik heb inderdaad verkeerde besteld de avid matchmakers heb ik dus helemaal niets aan....grrrr
Ik heb ze nodig omdat ik geen ruimte heb voor de pushlock maar had niet goed opgelet dat de avid matchmakers alleen voor de avid remmen geschikt zijn... ook nogal logisch en misschien iets te overhaast besteld.
Ik ga nu eens rustig kijken welke ik nodig heb voor mijn formula brakes icm de pushlock.
bij www.chainreactioncycles.com hebben ze ze niet op voorraad helaas.
Hoi,
Het probleem met die poplock en pushlock is dat je deze héél slecht kan plaatsen.
Vooral als je je stuur wat smaller maakt (omdat je niet graag alle bomen onderweg meeneemd) en ook nog eens graag bar-ends monteerd, krijg je die r*t dingen niet meer gemonteerd.
Je moet dan heel de zaak dermate opscchuiven dat je dus op het oversized stukje stuur terecht komt, en tja daar hebben de heren fabrikanten natuurlijk net niet op gerekend.
Bij de poplock kan je het zowiezo wel vergeten die kan je na een paar keer geprobeerd te hebben met een vijl en/of wat bijvijlen en openbuigen wel in de vuilbak steken.
Ik heb het opgelost door een pushlock aan teschaffen en die tussen de afdekplaat van de stuurpen vast te maken.
Met een beetje vijl en boorwerk is het een leuk stukje huisvlijt geworden en zit op die plaats nog beter uit de weg ook, zodanig dat je hem niet kan raken bij het lopen op de pedalen en met klimmen en sprinten.
Is misschien wel een tip voor degenen die met hetzelfde probleem te kampen hebben.
Indien ik wat tijd heb zal ik morgen een fotootje posten.
Grtz,
Morel.
Het probleem met die poplock en pushlock is dat je deze héél slecht kan plaatsen.
Vooral als je je stuur wat smaller maakt (omdat je niet graag alle bomen onderweg meeneemd) en ook nog eens graag bar-ends monteerd, krijg je die r*t dingen niet meer gemonteerd.
Je moet dan heel de zaak dermate opscchuiven dat je dus op het oversized stukje stuur terecht komt, en tja daar hebben de heren fabrikanten natuurlijk net niet op gerekend.
Bij de poplock kan je het zowiezo wel vergeten die kan je na een paar keer geprobeerd te hebben met een vijl en/of wat bijvijlen en openbuigen wel in de vuilbak steken.
Ik heb het opgelost door een pushlock aan teschaffen en die tussen de afdekplaat van de stuurpen vast te maken.
Met een beetje vijl en boorwerk is het een leuk stukje huisvlijt geworden en zit op die plaats nog beter uit de weg ook, zodanig dat je hem niet kan raken bij het lopen op de pedalen en met klimmen en sprinten.
Is misschien wel een tip voor degenen die met hetzelfde probleem te kampen hebben.
Indien ik wat tijd heb zal ik morgen een fotootje posten.
Grtz,
Morel.
Dat heb je inderdaad heel mooi opgelost op die manier, ik ben zelf ook op zoek gegaan naar een oplossing omdat ik die mixmaster van formula veel te duur zijn.
Mijn oude hobby was modelracen schaal 1:5 en tussen mijn oude nog overgebleven onderdelen zat ik te zoeken naar misschien de oplossing.
En ja ik vond een oude diff steun die er uitermate geschikt voor is, kon mooi op de x9 triggers gemonteerd worden met aan de andere kant de pushlock.
Net wat jij ook zegt met een beetje denkwerk krijg je veel voor elkaar.
zie foto:
[img=http://www.splash-carwash.nl/images/push.jpg]
[img=http://www.splash-carwash.nl/images/push1.jpg]
Mijn oude hobby was modelracen schaal 1:5 en tussen mijn oude nog overgebleven onderdelen zat ik te zoeken naar misschien de oplossing.
En ja ik vond een oude diff steun die er uitermate geschikt voor is, kon mooi op de x9 triggers gemonteerd worden met aan de andere kant de pushlock.
Net wat jij ook zegt met een beetje denkwerk krijg je veel voor elkaar.
zie foto:
[img=http://www.splash-carwash.nl/images/push.jpg]
[img=http://www.splash-carwash.nl/images/push1.jpg]
Hoi,
Kijk eens aan dat ziet er gelikt uit hoor !
Ik vind trouwens dat die lock-out schakelaars van welke fabrikant dan ook,
eens wat polyvalenter ontworpen mogen worden.
Al bij het minste geringste stukje wat je van het stuur afhaalt dan past de zooi niet meer.
Als ze in Amerika nou echt denken dat wij in Europa ook allemaal een stuur nodig hebben van zo'n 60 á 65 cm. breed dan hebben zij het toch echt mis.
Het lekkerste stuurt een Xcountry mtb toch met een stuurbreedte van om en nabij de 55 cm. , toch ?
Het zal wel aan mij liggen zeker ?
Grtz,
Morel.
Kijk eens aan dat ziet er gelikt uit hoor !
Ik vind trouwens dat die lock-out schakelaars van welke fabrikant dan ook,
eens wat polyvalenter ontworpen mogen worden.
Al bij het minste geringste stukje wat je van het stuur afhaalt dan past de zooi niet meer.
Als ze in Amerika nou echt denken dat wij in Europa ook allemaal een stuur nodig hebben van zo'n 60 á 65 cm. breed dan hebben zij het toch echt mis.
Het lekkerste stuurt een Xcountry mtb toch met een stuurbreedte van om en nabij de 55 cm. , toch ?
Het zal wel aan mij liggen zeker ?
Grtz,
Morel.
STuurbreedte, dat is ook een leuk onderwerp.
Ik geef zelf de voorkeur aan een breed stuur, en een korte stuurpen. Smal is zo nerveus, breed geeft mij ook een beter gevoel in de armen en schouders.
Ik reed met 58cm, die heb ik verwisseld voor 64 cm. Dan heb ik het wel over flatbar tegenover riser. Ik ga het binnenkort met 68cm riser proberen.
Ik geef zelf de voorkeur aan een breed stuur, en een korte stuurpen. Smal is zo nerveus, breed geeft mij ook een beter gevoel in de armen en schouders.
Ik reed met 58cm, die heb ik verwisseld voor 64 cm. Dan heb ik het wel over flatbar tegenover riser. Ik ga het binnenkort met 68cm riser proberen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.