Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

x-trail kopen?

sjofke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2010 22:45

sjofke 01 jan 2010 22:53

Hallo,

Komend jaar word het jaar van de 5000km waaronder de Amstel Gold Tour en het beklimmen van de tourmalet en de aubisque. Jullie ook de beste wensen!
Als eerste leek het me verstandig om een fiets te kopen om mijn doelen te bereiken....

Ben erg nieuwgierig of jullie dit merk kennen en vervolgens erg benieuwd naar jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding:x-trail shimano 105

Groeten,
Jeroen

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 01 jan 2010 22:57

Denk dat de 105 groep niet het probleem zal zijn. Weet alleen niet wat de kwaliteit van de wielen is en wat je eigen gewicht is mbt. het klimmen.

sjofke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2010 22:45

sjofke 01 jan 2010 23:21

Mijn gewicht nu is 85kg. Tegen de tijd van het klimmen zal dat wel weer 80kg zijn.

Kwaliteit van de wielen: Welke specs zijn dan belangrijk?

Een snelle search op google geeft me het volgende:
Shimano WH-RS 20 Wielset

Let op ALLEEN GESCHIKT VOOR DRAADBANDEN

leverbaar in zilver of zwart
700C wielset
Nieuwe race wielset in het middensegment
Alu velgen en naven, met double butted aerospaken
Gladde, hoogglans afwerking op naafbodies
Rechte spaken en kruis 2 spaakpatroon voor verhoogde torsiestijfheid en een langere levensduur van de spaken
Inbouwbreedte: 100mm voor, 130mm achter
Voor draadbanden (geen tubes)
Nieuwe, bredere naafflens en asymmetrische velg voor stijfheid
16 spaken voor, 20 achter, aero, RVS, 2.0-1.8-2.0mm
Rode Aluminium nippels
Geschikt voor 8-, 9- en 10-speed cassettes
Met velgslijtage indicator
Aanbevolen bandbreedte: 19-28C
Te gebruiken met een 11T sluitkrans
Totaal gewicht 1779 gram
Geleverd met snelspanners

Nu nog iemand die hier een waardeoordeel aan kan geven:)

gr,
Jeroen

bobg.
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2009 16:24

bobg. 03 jan 2010 00:10

Nja ik heb deze zomer zelf een fietsje gekocht bij itek (xtrail is hun huismerk dus ik denk dat je em daar wel zult halen), met tiagra groepen en ben er bijhoorlijk tevreden over. Ben zelf beginnend fietser en daarom vooral gekozen voor prijs/kwaliteit (veel fiets voor weinig geld). Denk opzich dat de fiets niet teleur zal stellen. Service is ook prima en je krijgt er sowieso een gratis beurt bij de je tot 6 maanden kunt laten doen (dus bijvoorbeeld na een grote rit). Ook als je om korting vraagt geven ze je dat wel.
Let wel: het is geen a-merk. Dus voor het zwaardere werk weet ik het niet. Let ook op of ze je een volledige 105 erop hebben gezet.

sjofke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2010 22:45

sjofke 03 jan 2010 13:55

"Let ook op of ze je een volledige 105 erop hebben gezet. "

Negatieve ervaringen?

Bedankt voor je reactie overigens! Ik heb ondertussen de bestelling geplaatst en ga m komend weekend bekijken. Ik heb de vraag gesteld of ze het frame van de ultegra willen gebruiken. Ben benieuwd of ze dat gedaan hebben....

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 06 jan 2010 21:48

Met een X-trail koop je een scherp geprijsde fiets. Een 105 groep moet het prima gaan doen. Op de remmen en eventueel de cranks na zal hij wel compleet zijn. De wielen zijn ook wel aardig en in mijn ogen op niveau tiagra/105. Deze moeten je echt wel houden. Het frame van de X-trail is waarschijnlijk zwaar, stevig en alu. Niets mis mee, maar ook niet een geweldig aansprekend frame. Ik weet niet wat je ervaring is in het fietsen, maar wanneer dat beperkt is doe je met een X-trail een goede koop. Wanneer je al wat gewend bent, weet wat je wilt en dus bijzondere kwaliteiten in een frame zoekt, dan ga je dat niet vinden en kun je beter verder kijken.

Plaats reactie