Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuw frame budget 2000 a 2500

jeranimo
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2006 22:40

jeranimo 27 dec 2009 17:21

Er staat een nieuw frame op de planning en ben mij aan het oriënteren, tot nu toe kom ik tot deze frame's

- Colnago cx1

- Specialized tarmac sl3

heeft er iemand ervaringen met deze fietsen?
Of zijn er nog suggesties in deze prijsklasse?
fiets zal vooral gebruikt worden voor cyclo's en wedstrijden

Alvast bedankt!
Scott Addict

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 27 dec 2009 20:01

Er zijn zooooooooooo veel frames te krijgen in die prijsklasse..

Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen kijken naar de Canyon Slx of een Scott Addict
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 27 dec 2009 21:20

Over het frame van de CX1 is in het Colnago topic veel geschreven. Je treft hier zeker 6 mensen die er op fietsen dus ik zou deze vraag zeker ook daar plaatsen:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=91&TID=4759

Op hoofdlijnen geldt: de CX1 is een frame met de focus op stijfheid. De CX1 zal jou als sportieveling zeker veel rijplezier geven. Voor jouw beeld, ik ben een tourder en het daarom op advies van de FM gekozen voor de meer op comfort gerichte C50. Colnago bevalt me meer dan uitstekend!

Alternatieven, los van de Tarmac en de CX1 zou ik eens kijken of je een overjarig of occasion kan vinden van de Pinarello Prince. De Scott Addict is al genoemd en ik kan ook nog voorstellen dat je slaagt als je een Cervelo S2 vindt tegen een acceptabele prijs.

Canyon koop je als je een optimale prijs/kwaliteit verhouding zoekt. Ik vind ze persoonlijk niet zo mooi als een Specialized of een Colnago. Ik heb geen kennis van carbonsoorten maar daar schijnt wel verschil tussen te zitten.

Iemand die dat kan toelichten?
Camerig is prachtig!

kraker
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 apr 2004 13:42

kraker 27 dec 2009 21:27

Als je een fiets zoekt voor wedstrijden etc. dan zou ik een technisch goed frame kopen wat dus redelijk stijf is. De Duitse fabrikanten (bijv Canyon, Red Bull, Stevens, Cube) scoren allemaal goed op dit gebied, ook qua prijs/kwaliteit.

Andere opties: Giant TCR, Cannondale super six, Cervelo R3 of s-serie.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 27 dec 2009 21:41

geen Italiaan voor jou, Kraker?
Camerig is prachtig!

kraker
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 apr 2004 13:42

kraker 27 dec 2009 21:56

Nee, vroeger wel op gereden (pinarello), ze fabriceren wel mooie frames maar hebben in mijn ogen de strijd technisch een tijd geleden verloren.

Wel prachtige frames: Wilier cento uno, prince/dogma en een aantal De Rosa frames. Wel vind ik ze (schandalig) duur, maar ieder zijn hobby!
Ik ben dit seizoen 2x gevallen en ga dus geen 3 of 4k voor een frame uitgeven.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 27 dec 2009 22:02

Ik snap het, en zeker als je wedstrijden rijdt is er ook wel wat voor te zeggen.

Maar even voor mijn kennis en informatie, wat is dat dan voor strijd om de techniek? En wat missen Pinarello's, De Rosa's en Colnago's wat bijv. Cervelo, Scott en Trek wel hebben?
Camerig is prachtig!

Plaats reactie