LICHAAMSVET
Als ik "ja graag" in zou vullen, concluderen jullie dan dat ik er meer dan 75 euro voor over zou hebben?
misschien iets meer achtergrondinfo over het verschil met de knijptangmethode en wat je precies bedoelt met "deze GOLDEN STANDARD methode"?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Deze methode is naast de X-ray methode de meest betrouwbare methode om je lichaamsvet temeten. Bij andere methodes is de afwijking/tolerantie te groot om te spreken van een nauwkeurige meting. vaak ben je afhankelijk van de hoeveelheid lichaamsvocht of bij huidplooimeting de exacte plaats van meten. de onderwaterweging heeft in deze zin echter geen enkele beperking. Voor veel sporters is deze methode de gouden standaard. het probleem op ditmoment is echter dat je alleen bij de universiteit van Leuven deze meting uit kunt laten voeren.
Deze discussie is bedoeld om de belangstelling voor deze methode te meten.
Op wikipedia en google is erg veel te vinden over onderwaterweging via de zoekwoorden onderwaterweging, lichaamsvet etc.etc.
Deze discussie is bedoeld om de belangstelling voor deze methode te meten.
Op wikipedia en google is erg veel te vinden over onderwaterweging via de zoekwoorden onderwaterweging, lichaamsvet etc.etc.
-
- Forum-lid
met röntgen stralen kan je toch helemaal geen vet zien?
-
- Forum-lid HC
Misschien dat vet meer opwaardse druk heeft?
lijkt mij niet, als ik het goed begrijp is het toch gewoon meten hoeveel het water stijgt door het totale lichaam dat erin ligt?
edit: weet het al, eventjes gezocht.
http://disporta.nl/website/standaard/pa ... =arc&ewc=0
edit: weet het al, eventjes gezocht.
http://disporta.nl/website/standaard/pa ... =arc&ewc=0
Vet heeft een ander dichtheid dan spier. Archimedes' methode dus. Volume en gewicht van de overige organen moet echter wel geschat worden.
Ik vind het nogal veel geld. Verder vraag ik me af wast de reden van de vraag van de TS is. Zijn eerste topic, heeft hij een commercieel belang?
Ik vind het nogal veel geld. Verder vraag ik me af wast de reden van de vraag van de TS is. Zijn eerste topic, heeft hij een commercieel belang?
-
- Forum-lid
Hij zal wel in dienst zijn van de universiteit van Leuven, of als student van deze universiteit een onderzoek doen.