Pagina 1 van 2

Gelul

Geplaatst: 21 dec 2009 13:22
door nieuweling
qsdf

Geplaatst: 21 dec 2009 16:55
door upcommingstar
zou ik toch wel gaan voor de orion. mooie fiets,degelijk afgemonteerd en een mooie prijs.

mvg,

Geplaatst: 21 dec 2009 17:58
door bontempi56
De Orion is een heel fijne fiets fietst prima alleen zou ik gaan voor het 2010 model mits het balhoofdprobleem opgelost is door ridley kost je toch al gauw elk jaar 4 balhoofdsetjes de reden waarom ik mijn orion weg gedaan heb en de service van ridley is nou niet echt je van het op al mijn mailtjes naar ridley heb ik er geen een terug mogen ontvangen en de info die mijn fm kreeg was dat men op de hoogte was van het probleem maar vooralsnog geen oplossing had en dat was okt van dit jaar na talloze mailtjes en na 4 balhoofdsetjes dit jaar jan tot en met sept.Al heb ik geen ervaring met museeuw bikes zou ik je aanraden voor de museeuw te gaan ook gezien de prima afmontage.
Mvg John

Geplaatst: 21 dec 2009 18:04
door Lcsmet
Waarom zou je een Ridley kopen als je ook een Museeuw kan kopen voor enkele euro's meer?
- De Centaur groep moet je toch hoger inschatten dan de 105.
- De MC-6 moet je hoger inschatten dan de Orion.
- De wielen is het makkelijkste om achteraf te up graden.

Ik zou het wel weten.

Een Museeuw natuurlijk.

Geplaatst: 21 dec 2009 18:19
door foosho
Je kunt vast ook wel die Orion met Centaur krijgen voor 1500 euro, 't is maar een ideetje ;)

Geplaatst: 21 dec 2009 18:27
door nieuweling
dfq

Geplaatst: 21 dec 2009 18:47
door Lcsmet
Nieuweling schreef:@ lcsmt: waarom moet ik de mc-6 hoger inschatten dan de orion, de orion is 200 gram lichter. En wat bedoel je met: de wielen is het makkelijkste om achteraf up te graden?


- Je moet eerst eens informeren naar het gewicht van het frame in jouw maat. Geeft elke framebouwer het gewicht van dezelfde maat?
- Een Museeuw is toch veel exclusiever.
- Wielen kan je achteraf toch makkelijk upgraden, je koopt gewoon een beter stel wielen en steekt dit in je fiets.

Maar uiteindelijk koop je toch wel wat je zelf wil en waar jij je goed bij voelt.
Nog succes met de aankoop.

Geplaatst: 21 dec 2009 18:49
door nieuweling
qdsf

Geplaatst: 21 dec 2009 18:51
door Lcsmet
Waarom koop je dan geen Stevens?
Of een overjaars model?

Wat is de waarde van een fiets na een of twee jaar als je hem eventueel wil doorverkopen?

Geplaatst: 21 dec 2009 18:59
door bontempi56
Nieuweling schreef:@ bontempi: wat is het probleem met het balhoofd juist?


Dat is nu net het probleem dat ik en mijn fm het niet weten en ridley wil het niet zeggen maar geven wel toe dat er een probleem is met de orion en dat neem ik ridley kwalijk dat ze gewoonweg niet reageren op mail wel toegeven via via dat er een probleem is maar verder niet reageren op klantenmails heel vreemd het lijkt er verdacht veel op dat er een of ander foutje in de constructie van het frame zit maar zo technisch ben ik nu ook weer niet en ik ben echt de enige niet bij mijn fm zijn alle orions minimaal een maal terug gekomen met een totaal aan gort zijnde balhoofd.Hier op het forum is er overigens door iemand ook al eens een opmerking over gemaakt het probleem is dus echt wel bekend.
Nogmaals niet twijfelen en gaan voor de museeuw.

Geplaatst: 22 dec 2009 11:46
door nieuweling
Beste Willem,

Er is geen probleem met de balhoofden van de Ridley Orion.
Van waar heeft u deze info ?

Mvg.


dit stuurt de pr-manager van Ridley me .

Geplaatst: 22 dec 2009 12:06
door amclassic-fan
Ridley zegt ook dat er nooit problemen van voorvorken waren, terwijl in mijn oude ploeg in een maand tijd 3 voorvorken spontaan afbraken. Ze kwamen wel met 20 nieuwe voorvorken, maar er was niets aan de hand. Het onderste balhoofdlager in de Excalibur was bij veel renners al na 5 weken versleten, dat komt omdat er geen hoek in het lager zat. Geen idee of dat bij de Orion ook zo is.
Als ik zie hoe absurd veel Noah's er dit jaar scheurde bij m'n oude ploeg, en dan heb ik het niet over valpartijen.

Als het nu een ander merk was geweest, dan had ik direct gezegd lekker voor die €1200 gaan met carbon frame, mooie wielen en fatsoenlijke groep.