Fietsen langs de kustlijn
-
- Forum-lid
hier hebben ze een mooie uitgestippelde tocht voor bedacht. De noordzeeroute. Begint ergens in het noorden van frankrijk en loopt tot Den Helder. Hier kan je zelf dus nog aan toevoegen friesland en groningen. Zelf heb ik deze route gevolgd van Hoek Van Holland tot Den Helder en hij is zeer de moeite waard. Niet altijd even goed aangegeven maar met een beetje richtingsgevoel lukt het wel. Houd wel rekening met de wind. 150/200km alleen maar wind tegen is niet leuk meer
Iets specifieker, vanaf Hoek van Holland kan je via een prima fietspad door de duinen helemaal richting Zandvoort (en verder). Alleen het stuk tussen Kijkduin en Scheveningen is echt dramatisch slecht maar dat is maar een paar kilometer.
Zeeland is trouwens geweldig om te fietsen, zeker als je oog heb voor alle leuke authentieke dorpjes daar. Alleen hoop wel voor je dat je geen wind tegen hebt...
Zeeland is trouwens geweldig om te fietsen, zeker als je oog heb voor alle leuke authentieke dorpjes daar. Alleen hoop wel voor je dat je geen wind tegen hebt...
[quote="ferrari4life"]hier hebben ze een mooie uitgestippelde tocht voor bedacht. De noordzeeroute. Begint ergens in het noorden van frankrijk en loopt tot Den Helder. Hier kan je zelf dus nog aan toevoegen friesland en groningen. Zelf heb ik deze route gevolgd van Hoek Van Holland tot Den Helder en hij is zeer de moeite waard. Niet altijd even goed aangegeven maar met een beetje richtingsgevoel lukt het wel. Houd wel rekening met de wind. 150/200km alleen maar wind tegen is niet leuk meer
[/quote]
bepijld met bordjes LF1 (A of B, hangt af of je noor of zuidwaarts fietst)
Ik ken het stuk tussen Scheveningen en Den Helder, en dat is heel mooi, en heel afwisselend. Prachtige duingebieden en de hondsbosse zeewering is echt spectaculair.
Let er wel op dat deze route niet overal verhard is, het is overigens wel prima te doen op de racefiets.
Op mooie dagen in het weekend moet je er niet komen. Dan is het te druk.
[/quote]
bepijld met bordjes LF1 (A of B, hangt af of je noor of zuidwaarts fietst)
Ik ken het stuk tussen Scheveningen en Den Helder, en dat is heel mooi, en heel afwisselend. Prachtige duingebieden en de hondsbosse zeewering is echt spectaculair.
Let er wel op dat deze route niet overal verhard is, het is overigens wel prima te doen op de racefiets.
Op mooie dagen in het weekend moet je er niet komen. Dan is het te druk.
Even een stukje van de route voorstellen:
Na oversteken van de Westerschelde(Die rivier die nooit diep genoeg is volgens sommigen).
met het pondje ,gaat het over Walcheren verder.
Steek in Vlissingen bij het afrijden van de pond direkt de sluizen over en rijdt langs de buitenkant van de zeedijk, langs de molen en volg dan de Boulevard.
Einde boulevard ,blijf de dijk volgen over het splinternieuwe fietspad bovenop de dijk.
Dan onderlangs de duinen en door de bosrand naar Dishoek en verderop Zoutelande.
Blijf steeds onderaan de duinvoet rijden,er zijn overal fietspaadjes met asfalt.
In Westkapelle rijdt je weer bovenop de dijk en later onderlangs naar Domburg.
Naar Oostkapelle kun je kiezen voor de doorgaande snelle route door het dorp.
1Km na dit dorp bij de caravanhandel linksaf naar Vrouwepolder ,volg de brede weg tot het parkeerterrein en de uitspanning .
Koud hé!
Bij de uitspanning links naar de duinen en direkt na de parking rechts het fietspad op.
Weer de duinrand volgen(Links aanhouden) tot de oprit met slagboom ,Daar rijdt je naar boven de Veerse dam op .
De stormvloedkering zie je dan al liggen.
Maar dat is voor de Schouwse gids
Na oversteken van de Westerschelde(Die rivier die nooit diep genoeg is volgens sommigen).
met het pondje ,gaat het over Walcheren verder.
Steek in Vlissingen bij het afrijden van de pond direkt de sluizen over en rijdt langs de buitenkant van de zeedijk, langs de molen en volg dan de Boulevard.
Einde boulevard ,blijf de dijk volgen over het splinternieuwe fietspad bovenop de dijk.
Dan onderlangs de duinen en door de bosrand naar Dishoek en verderop Zoutelande.
Blijf steeds onderaan de duinvoet rijden,er zijn overal fietspaadjes met asfalt.
In Westkapelle rijdt je weer bovenop de dijk en later onderlangs naar Domburg.
Naar Oostkapelle kun je kiezen voor de doorgaande snelle route door het dorp.
1Km na dit dorp bij de caravanhandel linksaf naar Vrouwepolder ,volg de brede weg tot het parkeerterrein en de uitspanning .
Koud hé!
Bij de uitspanning links naar de duinen en direkt na de parking rechts het fietspad op.
Weer de duinrand volgen(Links aanhouden) tot de oprit met slagboom ,Daar rijdt je naar boven de Veerse dam op .
De stormvloedkering zie je dan al liggen.
Maar dat is voor de Schouwse gids
Zij is ook tegen
... verder over de Veersegatdam (een van de mooiste fietspaden van NL met uitzicht over Noordzee en Veerse Meer) > over de Banjaard (fietspad over duinen/dijk) naar de Oosterscheldedam > buitenkant (zeezijde) aanhouden > immer gerade aus tot je op Schouwen bent. De kop van Schouwen heeft het mooiste strand van Zeeland. Hier is de mooiste kustroute eigenlijk die op de ATB over het strand (zeehonden bijna gegarandeerd) waarbij je eventueel een rondje over de MTB route van Westerschouwen mee kan pakken. Voor de dunnebandenvariant ga je op Schouwen de eerste mogelijkheid linksaf (Kampweg). (opletten op stuifzand op de weg!) > door Burg naar Haamstede > vandaar over de klinkerweg (Hogezoom) naar Renesse of richting noorden (strand) waar je deels over (goed berijdbare) schelpenpaadjes door de duinen (met een paar steile klimmetjes en deels uitzicht over het zeer brede strand) richting Brouwersdam rijdt. Na Renesse komen beide opties weer op het asfalt > Rampweg volgen naar Brouwersdam > over Brouwersdam (zeezijde aanhouden) naar Goeree.
Daar moet iemand anders het maar weer over nemen ...
(PS: mocht je interesse hebben in deze route kan ik 'm ook voor je plotten in mapmyride oid)
Daar moet iemand anders het maar weer over nemen ...
(PS: mocht je interesse hebben in deze route kan ik 'm ook voor je plotten in mapmyride oid)
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Oh leuk, ik wil namelijk een kopje koffie gaan drinken in Frankrijk en dan is dit wel een goede manier om daar te komen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Heeeeeeel lang geleden, toen banken nog betrouwbaar waren en Kreta in opkomst was als vakantieland ..., heb ik een fietstochtje gemaakt vanaf Den Haag naar Texel. Toen nog op een gewone BSA fiets met 3 versnellingen Prachtige route en zeker een aanrader!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.