Ik ben in het bezit van een TREK 1500-US Postal, model 2003, waar ik overigens zeer tevreden over ben.
Door het gebruik +/- 60.000 km zijn er hier en daar stukjes van de lak. Ook waar de kabels tegen het frame wrijven is de lak er onderhand af.
Ik overweeg om hem opnieuw te laten spuiten, maar zou wel mijn garantie willen behouden...dus moet dit via een officiële TREK-dealer gebeuren denk ik ???
Wat is hiervoor de kostprijs, iemand een idee ?En loont het de moeite ?
TREK 1500 herspuiten
Dat kan. bikepaint.nl in noordwijk, of specialpaintwork.nl in noordwijk (bcp) Er staat informatie op de websites. Ik schat E 300,-
Voor de zekerheid even langsgaan met de patient. Dan kun je overwegen of het nog de moeite waard is. Ik zelf zou een nieuwe fiets adviseren.
Voor de zekerheid even langsgaan met de patient. Dan kun je overwegen of het nog de moeite waard is. Ik zelf zou een nieuwe fiets adviseren.
kort schreef: Voor de zekerheid even langsgaan met de patient. Dan kun je overwegen of het nog de moeite waard is. Ik zelf zou een nieuwe fiets adviseren.
Pffff lang leve de commercie. Ik erger me er kapot aan. TS wil het frame herspuiten en is voor de rest tevreden met de fiets. Dan ga je toch niet gelijk een nieuwe fiets kopen.....Waarom ? Even herspuiten in een leuk kleurtje en je kan er weer jaren mee doen.
Soffatti schreef:kort schreef: Voor de zekerheid even langsgaan met de patient. Dan kun je overwegen of het nog de moeite waard is. Ik zelf zou een nieuwe fiets adviseren.
Pffff lang leve de commercie. Ik erger me er kapot aan. TS wil het frame herspuiten en is voor de rest tevreden met de fiets. Dan ga je toch niet gelijk een nieuwe fiets kopen.....Waarom ? Even herspuiten in een leuk kleurtje en je kan er weer jaren mee doen.
+1 , wat een onzin om nieuwe te adviseren...
Zelf ben ik overigens niet heel erg te spreken over kwaliteit van bikepaint.
Lakwerk is stukken minder dan de oorspronkelijke fabriekslak.
De enige die zover mijn info strekt en die heb ik rechtstreeks van Trek gekregen mag spuiten zodat je trek garantie niet vervalt is Frank Hoste in Belgie.
Wil je het zeker weten neem even contact op met Trek Europe en dan weet je het vlug.
Weet dit omdat ik van de zomer een Trek frame heb laten spuiten voor een klant bij Frank Hoste.
Grtz; mtbfool
Wil je het zeker weten neem even contact op met Trek Europe en dan weet je het vlug.
Weet dit omdat ik van de zomer een Trek frame heb laten spuiten voor een klant bij Frank Hoste.
Grtz; mtbfool
Soffatti schreef:kort schreef: Voor de zekerheid even langsgaan met de patient. Dan kun je overwegen of het nog de moeite waard is. Ik zelf zou een nieuwe fiets adviseren.
Pffff lang leve de commercie. Ik erger me er kapot aan. TS wil het frame herspuiten en is voor de rest tevreden met de fiets. Dan ga je toch niet gelijk een nieuwe fiets kopen.....Waarom ? Even herspuiten in een leuk kleurtje en je kan er weer jaren mee doen.
Nou ja weet niet of dat met commercie te maken heeft. Aluminium frames zijn los zo duur niet meer. Natuurlijk is spuiten een prima oplossing maar het frame blijft wel 60.000 km gebruikt. En voor Eur 300 (als je een beetje design erop wilt gaat spuiten toch wel die kant op) heb je ook een verglijkbaar maar dan wel helemaal nieuw frame. Lijkt mij toch dat dit laatste slimmer is.
Blijft wel zonde natuurlijk om een verder goed frame aan de kant te zetten
Zo'n US-postal fiets wordt toch ooit een stukje nostalgie?
Zeker als ie weer helemaal in top staat is.
Er wordt zoveel gesproken over een fiets opknappen op het forum, staalfietsen, fixies......allemaal gewedlig.
En hier is het slimmer om een nieuw frame te kopen?
Ik nie snap nie.
Qua garantie vind ik het een beetje vreemde zaak.
Spuitwerk kan nooit iets afdoen aan de constructie of kwaliteit van het frame.
Dat de garantie vervalt op de lak van Trek, dat lijkt me logisch.
Maar die krijg je dan weer van de spuiter. (als het een beetje serieus bedrijf is)
Misschien even informeren welk deel van de garantie vervalt.
Ik zou het erg matig vinden als ze de gehele garantie zouden laten vervallen naar aanleiding van een nieuw laagje lak.
Zeker als ie weer helemaal in top staat is.
Er wordt zoveel gesproken over een fiets opknappen op het forum, staalfietsen, fixies......allemaal gewedlig.
En hier is het slimmer om een nieuw frame te kopen?
Ik nie snap nie.
Qua garantie vind ik het een beetje vreemde zaak.
Spuitwerk kan nooit iets afdoen aan de constructie of kwaliteit van het frame.
Dat de garantie vervalt op de lak van Trek, dat lijkt me logisch.
Maar die krijg je dan weer van de spuiter. (als het een beetje serieus bedrijf is)
Misschien even informeren welk deel van de garantie vervalt.
Ik zou het erg matig vinden als ze de gehele garantie zouden laten vervallen naar aanleiding van een nieuw laagje lak.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Alle garantie vervalt. Lochisch ook trouwens. Als hij door henkie in de schuur word klaargemaakt voor het spuiten en henkie schuurt de helft van het carbon er af kan Trek er ook niets meer aan doen.
Maar na 60.000 zou ik niet meer zo bang zijn voor een fabrikagefout, en hem gewoon bij bcp ofzo laten spuiten, aannemende dat het bij trek duurder is.
Maar na 60.000 zou ik niet meer zo bang zijn voor een fabrikagefout, en hem gewoon bij bcp ofzo laten spuiten, aannemende dat het bij trek duurder is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
EEN ADVERTENTIE IN FIETS
BCP
Ze bestaan 10 jaar en dat wordt gevierd.
-------------------------------------------------------------------------
Demonteren,
spuiten in een kleur incl. merktekst,
schoonmaken onderdelen en weer monteren van de fiets.
incl. 2 jaar garantie op lakwerk.
295,-
--------------------------------------------------------------------------
Succes.
BCP
Ze bestaan 10 jaar en dat wordt gevierd.
-------------------------------------------------------------------------
Demonteren,
spuiten in een kleur incl. merktekst,
schoonmaken onderdelen en weer monteren van de fiets.
incl. 2 jaar garantie op lakwerk.
295,-
--------------------------------------------------------------------------
Succes.
Grt. Zapp