mavic aksium ombouwen voor singlespeed
-
- Forum-lid
ik heb een wielset aksium wielset die in een singlespeed frame moet.
frame heeft horizontale padden zoals gebruikelijk maar de wielset heeft normale snespanners.
hoe kan ik de wielset ombouwen zodat er bouten gebruikt kunnen worden om het achterwiel stevig vast te zetten.
frame heeft horizontale padden zoals gebruikelijk maar de wielset heeft normale snespanners.
hoe kan ik de wielset ombouwen zodat er bouten gebruikt kunnen worden om het achterwiel stevig vast te zetten.
-
- Forum-lid
pm gestuurd
Die surly fixxer vervangt de vrijloop van de shimano hub. Dus dan maak je het wiel fixed, verder is ie voorzien van 2x draad voor tandwiel en lockring.
het goedkope alternatief is volgens mij alleen vervanging van de snelspanner. Dus je houd dan de vrijloop en cassete of moet hier een conversie setje opzetten. link setje
het goedkope alternatief is volgens mij alleen vervanging van de snelspanner. Dus je houd dan de vrijloop en cassete of moet hier een conversie setje opzetten. link setje
Kun je zo'n Fixxer dan wel gebruiken op een Aksium wiel? Ik dacht altijd dat ze alleen op Shimano naven zouden passen, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Voor wat betreft die "inbus-snelspanners": een gewone snelspanner met hendel klemt veel harder, dus als het je om het stevig vastzetten te doen is kun je beter je gewone gebruiken.
Voor wat betreft die "inbus-snelspanners": een gewone snelspanner met hendel klemt veel harder, dus als het je om het stevig vastzetten te doen is kun je beter je gewone gebruiken.
waar zijn die baanschroeven te koop? ik ben van plan mij Pro4Rays eens op de baan te proberen, maar daar moet ik wel de quickrelease voor vervangen door een baanschroef.
-
- Forum-lid
Waar is die surly fixxer te koop en wat kost ie ongeveer?
-
- Forum-lid
[quote="the Flying Dutchman"]Waar is die surly fixxer te koop en wat kost ie ongeveer?[/quote]
ik heb ze bij singlespeed.nl besteld. 24,- p.st. maar je hebt er in principe maar ééntje nodig om de ketting te spannen. ik heb er twee besteld om het wiel ook te kunnen centreren in de achtervork want daar ben ik echt een zeikerd in, dat moet recht zitten.
ik heb ze bij singlespeed.nl besteld. 24,- p.st. maar je hebt er in principe maar ééntje nodig om de ketting te spannen. ik heb er twee besteld om het wiel ook te kunnen centreren in de achtervork want daar ben ik echt een zeikerd in, dat moet recht zitten.