Voor al je afspraakjes

Parijs-Roubaix muddy teaser (Nu met fotoverslag!)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 nov 2009 22:21

Een apart topic voor een ideetje uit het Parijs-Roubaix topic. De muddy teaser. Hier de eerste opzet van GastheerG:

[quote="GastheerG"]Een idee:

Met de auto naar Wallers en bij de mijnschachten de auto neerzetten
Dat is een paar minuten van de snelweg.
Dan over de gewone weg naar Quiévy

Daar het parcours van PR op tot en met het Bos van Wallers.
Wie wil mag het Bos dan in tegenovergestelde richting doen (1 keer in de koers ik meen in 1999)

Naar Quievy is net geen 30 als ik even puzzel.
Dan 60 km van het parcours en dan 3 km terug naar de auto

je krijgt dan
1 *****
2 ****
5 ***
1 **

Circa 22 km kasseien die extra gevoelig zijn voor regen. Mos in het bos maar bij Saint Pyhton en Haveluy kan het een heerlijke modderboel zijn.

Troisville (eerste strook in de koers) en rue de la chapelle (2e) die vaak erg blubberig zijn liggen eigenlijk te ver weg om in een teaser op te nemen. Maar boevenstaand voorstel geeft echt wel een inzicht hoe je het in de echte rit zal gaan doen als het regent.
Haveluy gaan ze opknappen en als we nog echt shit willen moeten we opschieten:D

Wie bovenstaand niet genoeg vind neemt na Wallers nog even Pont Gibus mee!
Pont Gibus wordt ook opgeknapt. Vorig jaar nog wel in de cyclo dit jaar niet in de koers vanwege het slechte wegdek:D[/quote]

hier de voorlopige deelnemerslijst:

Parijs-Roubaix muddy teaser :

1. de zwarten
2. amro (maar alleen als het het slecht is)
3. Binkie4
4. Bontempi56
5. GastheerG
6. rhalff
7. BianchiSL3
13. Bottechia

en hier de genoemde data:
- Nieuwjaarsdag (Kou en kater)
- 8 of 9 april (Proefrijden tussen de grote mannen)

Mij lijkt de 2e optie wel wat. Alleen moet het dus wel nat zijn want dat was nou net het idee van dit verhaal. Wie regelt er even wat op dat gebied? :)

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 30 nov 2009 22:35

Count me in, Gerard enorm bedankt, je weet dat ik het bos wel enorm kan waarderen dus heel gaaf plan:

1. de zwarten
3. Binkie4
4. Bontempi56
5. GastheerG
6. rhalff
7. BianchiSL3
8. Bottecchia
9. Lancev7

siena
Forum-lid

siena 30 nov 2009 23:27

Ik vind een die donderdag voor de wedstrijd wel een goed plan. Ik meen me te herinneren dat Gastheer G daar vorig jaar al eens verslag met foto's van heeft gemaakt.
En is er statistisch niet een kans dat het dan regent? We hebben al weer wat stoffige edities achter de rug, met een hoogzomerse dag als uitschieter.

Ik zet mijn naam (nog) niet in het rijtje, ik moet het weekenddienst rooster voor 2010 (werk) nog binnen krijgen en ik heb het weekend ervoor en erna (RVV & AGR) al rood gemaakt, dus heb niet zo heel veel te willen meer in april....

jorisb
Forum-lid

jorisb 30 nov 2009 23:54

Goed idee, de vorige teaser kon ik niet mee, maar voor deze zal ik begin April maar vrij houden in de agenda.
Lijkt mij ook erg leuk om donderdags te gaan rijden en wellicht eens tussen de echte mannen te rijden (profs dan, jullie zijn natuurlijk ook wel echte mannen als je over de kasseien gaat rijden :D). Zelf zat ik er ook al aan te denken, maar met een groepje is natuurlijk wel gezelliger.

Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat ik wel schrik heb van natte omstandigheden als ik weer terug denk aan de eerste 3 stroken van vorig jaar, ik kon daar nauwelijks overeind blijven. Maar dat heeft misschien ook te maken dat de kasseien toch wel slechter liggen dan in Vlaanderen. En zelfs in Vlaanderen had ik nog nooit op natte kasseien gereden. En tja...als je om de 5 meter mannen ziet vallen dan ga je toch nadenken en je zorgen maken.

1. de zwarten
3. Binkie4
4. Bontempi56
5. GastheerG
6. rhalff
7. BianchiSL3
8. Bottecchia
9. Lancev7
10 Jorisb

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 01 dec 2009 00:31

Hoho, even mijn nummer 13 recupereren. :) In dit tempo sluit het lijstje daar nog wel bij aan.

1. de zwarten
3. Binkie4
4. Bontempi56
5. GastheerG
6. rhalff
7. BianchiSL3
8. Lancev7
9. Jorisb
..
..
..
13. Bottecchia

[quote="Jorisb"]Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat ik wel schrik heb van natte omstandigheden als ik weer terug denk aan de eerste 3 stroken van vorig jaar, ik kon daar nauwelijks overeind blijven. [/quote]

Dat is precies de reden waarom ik het plan had opgevat om dit vooraf nog eens uit te proberen. Want ik ging toen alle kanten op behalve degene waar ik naartoe wilde. Dat moet beter of in ieder geval minder slecht kunnen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 01 dec 2009 14:09

En dan kun je terug naar de auto bij de mijnschacht dus het bos in tegenovergestelde richting doen of langs de zijkant terug.

Overigens, ik weet niet of je die mijnschacht op een doordeweekse dag ook in mag. Maar dat lijkt mij als leek ook een redelijk fotogeniek gebouw. Misschien nog een extra fototip voor op de terugweg.

Het weer zal het meest lastig zijn want daar hebben we geen invloed op. Als je nu niet zo makkelijk op korte termijn een dag vrij kunt nemen kun je natuurlijk altijd overwegen om sowieso die donderdag en/of vrijdag te reserveren voor jezelf. In het slechtste geval schijnt het zonnetje maar dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden om naar Frankrijk te rijden en tussen de profs wat stroken te doen.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 01 dec 2009 14:53

[quote="Bottecchia"] Als je nu niet zo makkelijk op korte termijn een dag vrij kunt nemen kun je natuurlijk altijd overwegen om sowieso die donderdag en/of vrijdag te reserveren voor jezelf. In het slechtste geval schijnt het zonnetje maar dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden om naar Frankrijk te rijden en tussen de profs wat stroken te doen. [/quote]

Ik opteer voor donderdag 8 april, dat lijkt nu het beste uit te komen.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 01 dec 2009 19:40

ik kan het nu nog niet zeggen maar aan de ene kant heb ik afkeer van die kasseien maar aan de andere kant zou ik er graag bij zijn. Ik hou het topic in de gaten en meld mij in maart

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 01 dec 2009 20:01

Kasseien: Can't live with them, can't live without them. Zoiets? :)

Als je het Bos van Wallers een paar keer op en neer fietst pak je overigens door het stuiteren aardig wat hoogtemeters. Prima voorbereiding voor Alp d'Huzes!

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 01 dec 2009 22:01

:P ik heb wel een ideaal kasseien setje hierzo liggen om mee te rijden maar komt misschien goed wil ook de groep niet ophouden zoals de laatste forumrit :P

Plaats reactie