Het valt me op dat ik mijn achterwiel bij zowel Force als RED niet "normaal" kan uitnemen.
Ik zet de derrailleur op het kleinste kransje, maak de quickrelease los, maar bij het uitnemen zit de achterderailleur in de weg. Deze moet ik dan naar achteren trekken om ruimte te creeeren voor het wiel. Bij Shimano viel het wiel er gewoon uit.
Herkennen jullie dat? Iemand een goede tip?
Uitnemen achterwiel bij SRAM
Volgens mij gaat dit bij Sram makkelijker als je 'm in het midden van de cassette schakelt, en dan pas je QR los maakt en het wiel uitneemt. Geen eigen ervaring, maar van horen zeggen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
ik schakel altijd af tot het een na laatste tandje en trek inderdaad de derailleur naar achteren. Dan valt het wiel net zoals bij Shimano zo uit het frame. Even wennen, maar dat geld voor Sram als geheel. Na een seizoen ben ik uitermate tevreden met mijn Sram Force groep. Na jaren Shimano DA is mijn wantrouwen voor iets anders niet bevestigd.
Bij Sram is het best van de ketting op het 3°laatste kransje te leggen te beginnen vanaf het kleinste.Bij inplaatsen wiel de versnelling wat achteruit trekken en dan gaat het zeer vlot.Tip gekregen op de stand van Sram op de Roc d'Azur en effectief het gaat veel vlotter.Ik was ook altijd aan het sukkelen om wiel vlotjes in te plaatsen.